migotanie przedsionkow

1. Data: 2002-10-18 14:26:54

Temat: migotanie przedsionkow
Od: "Mitch" <S...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc wszystkich.

Mam pytanie: Czym grozi migotaqnie przedsionków serca i czy konieczne jest
urytmiawianie?
Czy proces urytmiawiania jest całkowicie bezpieczny dla pacjenta?

Bede bardzo wdzieczny za odpowiedzi
Milego weekendu
Michal

--
"Gdy wszyscy wiedzą, że coś jest niemożliwe
przychodzi ktoś, kto o tym nie wie i robi to".

2. Data: 2002-10-18 20:49:28

Temat: Re: migotanie przedsionkow
Od: "/jaro" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> urytmiawianie?
> Czy proces urytmiawiania jest całkowicie bezpieczny dla pacjenta?

Migotanie przedsionków grozi przede wszystkim wytworzeniem zatoru
tetniczego,dlatego przywracanie prawidłowego rytmu jest niezbędne.Służą do
tego leki antyarytmiczne oraz kardiowersja.Jest to zabieg w krótkim
znieczuleniu ogólnym za pomoca elektrod przyłozonych do klatki
piersiowej,-raczej bezpieczn.Nie zawsze umiarowanie jest możliwe .Tak jest u
osób z utrwalonym mig.przedsionków

GOsia .

3. Data: 2002-10-19 07:12:44

Od: "km" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam pytanie: Czym grozi migotaqnie przedsionków serca i czy konieczne jest
> urytmiawianie?

Migotanie przedsionkow to zaburzenie rytmu polegajace na szybkiej,
nieprawidlowej czynnosci skurczowej przedsionkow co w efekcie daje:
- zmniejszenie objetosci wyrzutowej serca (czyli uposledzenie wydolnosci
krazenia)
- wytworzenie skrzeliny w sercu, ktora w niesprzyjajacych warunkach moze
powedrowac wraz z krwia tetnicza na obwod...

> Czy proces urytmiawiania jest całkowicie bezpieczny dla pacjenta?

Nie ma w medycynie (tak jak i w kazdej innej dziedzinie) zabiegow, procesow
i metod calkowicie bezpiecznych i pewnych.
Z praktyki moge jednak stwierdzic, ze po odpowiednim przygotowaniu (ECHO,
zabezpieczenie przeciwkrzepliwe, wyrownanie elektrolitow) zabieg jest dobrze
znoszony przez pacjentow.

Chris

4. Data: 2002-10-19 08:28:39

Od: "Jasiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeżeli chodzi o migotanie napadowe, to można je 'umiarowić' farmakologicznie
(werapamil, ew. naparstnica) lub wykonać kardiowersję i - jeśli będzie się
powtarzało, zastosować leczenie profilaktyczne (b-blokery, leki p/arytmiczne
z gr 1a i 1c) lub wszczepić kardiowerter (takie urządzenie elektryczne
umiarawiające pracę serca).
Migotanie - o ile nie przeniesie się na komory - jest groźne tylko ze
względu na możliwość powstania skrzepliny w przedsionku, która po
umiarowieniu może powędrować sobie np. do tętnicy płucnej, albo naczyń
mózgowych (konieczna profilaktyka p/zakrzepowa). Przewlekłe migotanie rzadko
daje się umiarowić, a leczenie ma za zadanie umiarowienie czynności komór.
Groźniejsze jest napadowe.

--
Jasiek
a...@p...onet.pl

5. Data: 2002-10-19 10:05:45

Od: Klasyk <k...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 19 Oct 2002 09:12:44 +0200, "km" <k...@m...pl> wrote:

> [...]
>nieprawidlowej czynnosci skurczowej przedsionkow co w efekcie daje:
>- zmniejszenie objetosci wyrzutowej serca (czyli uposledzenie wydolnosci

jaka jest przecietna frakcja wyrzutowa serca u mlodego czlowieka
okolo 30-tki?
Wiem, ze powyzej 50% jest w normie, ale rowno 60% w mlodym
organizmie wydaje mi sie niskie.

6. Data: 2002-10-19 10:16:25

Od: "regen" <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jasiek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Migotanie - o ile nie przeniesie się na komory -
A jak migotanie przedsionkow ma "przeniesc sie" na komory :-))))))

>jest groźne tylko ze względu na możliwość powstania skrzepliny w
przedsionku,
A spadek rzutu serca nie jest wazny ?

>Przewlekłe migotanie rzadko
> daje się umiarowić, a leczenie ma za zadanie umiarowienie czynności komór.
> Jasiek

A jak przy migotaniu przedsionkow mozna umiarowic czynnosc komor ?
Zwolnic owszem ale umiarowic ?
Reasumujac : jesli masz metne wyobrazenie o temacie to lepiej nie rob
ludziom wody z mozgu.

Pozdrawiam

regen

7. Data: 2002-10-19 12:05:39

Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 19 Oct 2002 12:16:25 +0200, in pl.sci.medycyna regen wrote:

>U?ytkownik "Jasiek" <a...@p...onet.pl> napisa? w wiadomoœci

>A jak migotanie przedsionkow ma "przeniesc sie" na komory :-))))))

Sluszne pytanie.Migotanie samo nie przeniesie sie, ale jak pacjent ma
WPW zespol to akcja komor moze byc tak szybka, ze bedzie porownywalna
z migotaniem.

>przedsionku,
>A spadek rzutu serca nie jest wazny ?

Utrata "atrial kick" czasami ma dramatyczny (negatywny) wplyw na
wyrzut serca. Ale czasami tak groznie nie jest.

>A jak przy migotaniu przedsionkow mozna umiarowic czynnosc komor ?
>Zwolnic owszem ale umiarowic ?

Mozna zrobic ablacje i wstawic (dual chamber) pacemaker . To w
zaleznosci od tego co i jak chce sie osiagnac.

Niestety, regen ma racje. Z orginalnego postu tylko 30 % to jest mniej
wiecej jakas prawda. Pozostale 70 % to bzdury.

>Reasumujac : jesli masz metne wyobrazenie o temacie to lepiej nie rob
>ludziom wody z mozgu.
>
>Pozdrawiam
>
>regen

Czasami mala dezinformacja wystarcza aby powstalo duze zamieszanie. A
juz najgorzej jak ktos ta dezinformacje wezmie na serio. I to jest
grozne dla pacjentow.

Co wskazuje na koniecznosc jak najszybszego uruchomienia grupy
moderowanej. Dziwie sie, ze Tomasz Surmacz tak przewleka ogloszenie
glosowania.

Jak sie to tak bedzie wloklo jak dotychczas to zalatwic trzeba bedzie
powolanie grupy sci.med.medycyna i po klopocie.

Grupy w hierarchii sci.med maja o wiele przyzwoitszy "fachowy" poziom
(mimo tego, ze nie maja moderowania !) . W tym na przyklad z
przyjemnoscia czytuje grupe sci.med.cardiology .

POzdrawiam

dradam

8. Data: 2002-10-19 16:40:58

Od: l...@o...pl (living_english_structure) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 18 Oct 2002 16:26:54 +0200, Mitch <S...@w...pl> wrote:
> Mam pytanie: Czym grozi migotaqnie przedsionków serca i czy konieczne jest
> urytmiawianie?
> Czy proces urytmiawiania jest całkowicie bezpieczny dla pacjenta?
Mitch,
Nie wierz we wszystko to co ci ludzie na tej liście piszą.

1. Migotanie przedsionów jest zaburzeniem miarowej akcji serca. W warunkach
prawidłowych serce kurczy się w skoordynowanej sekwencji :
najpierw kurczą się przedsionki, później komory wyrzucając krew do
wychodzących z nich tętnic.
W migotaniu praktycznie nie ma skurczu przedsionków, impulsy które powinny
być miarowe, w tym wypadku są znacznie przyśpieszone i całkowicie niemiarowe
Powoduje to niemiarowe bicie serca i pewnego stopnia upośledzenie jego
pracy. Efekty jakie wywiera m.p zależy od przyczyny która je wywołała,
wieku, stanu mięśnia sercowego, zastawek i występowania innych chorób.
Bardzo ważna jest przede wszystkim częstość akcji serca - im szybsza
tym większe zaburzenia i większe dolegliwości odczuwa chory.
M.p może być zjawiskiem stałym lub powtarzającym się.
Zawsze należy dążyć do ustalenia przyczyny (u osoby młodej może to być
nadczynność tarczycy, u starszej nadciśnienie lub "wieńcówka")
Jeżeli m.p trwa dłużej niż 24 godziny, a jest to osoba starsza, z chorym
sercem i z towarzyszącymi chorobami istnieje pewne ryzyko powikłań
zatorowych (w sercu wytwarzają się drobne zakrzepy które mogą doprowadzić
do zatkania drobnych tętnic gdzieś w organizmie (np. mózg))
Ryzyko to nie jest BARDZO DUŻE (pod warunkiem że podłożem m.p nie jest
wada zastawek serca) i jest stosunkowo małe u osób młodych.
Inne negatywne następstwa to niewydolność krążenia i nasilenie "wieńcówki"
oraz krążenia mózgowego - o ile takie problemy występowaly przed
wystąpieniem m.p
2. M.p należy leczyć.
Najważniejsze jest przywrócenie prawidłowego rytmu serca.
Dobrą metodą jest kardiowersja (umiarowienie za pomocą impulsu elektr.)
lub stosuje się leki.
Metody umiarowienia rytmu w rękach doświadczonego lekarza są bezpieczne.
Niekiedy nie jest możliwe lub nie udaje się przywrócenie prawidłowego
rytmu serca, wówczas dąży się żeby nie był on zbyt szybki i zbliżony
do częstości akcji serca osoby zdrowej. Uzyskuje się to za pomocą leków.
Są też inne nowe metody, ktore nie są łatwo dostępne.
Równie ważne jest :
a) leczenie przyczyny - jeśli to możliwe
b) zapobieganie nawrotom m.p - zwykle za pomocą leków
c) kiedy nie udaje się umiarowić - stosuje się leki zmniejszające
krzepliwość krwi (przeciwkrzepliwe) aby zapobiec (zmniejszyć ryzyko)
wystąpienia zatoru (udaru).
3. Zwróć się do lekarza leczącego. On najlepiej zna przypadek i będzie
i mógł dokładnie wyjaśnić wszelkie pytania i wątpliwości.
Tutaj opisałem zaledwie sprawy ogólne, a każdy przypadek chorobowy jest
inny i musi być rozpatrywany indywidualnie.

Zdrowia,
living_english_structure (at) http://www.medleksykon.prv.pl

9. Data: 2002-10-19 17:29:36

Od: "km" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wierz we wszystko to co ci ludzie na tej liście piszą.

Zgodnie z ta zasada, rowniez w to co pisze i ten czlowiek :-).
Dlatego uwazam, ze zawsze trzeba podkreslac: uwierz lekarzowi ktory Cie
leczy.
Internetowa lista dyskusyjna to bezimienne "zwierze" bez twarzy ktorego
porady moga byc delikatnie mowiac dosc przypadkowe.

Chris

10. Data: 2002-10-19 18:45:02

Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 19 Oct 2002 19:29:36 +0200, "km" <k...@m...pl> wrote:

> [...]
>Internetowa lista dyskusyjna to bezimienne "zwierze" bez twarzy ktorego
>porady moga byc delikatnie mowiac dosc przypadkowe.

Z cala pewnoscia.

Living_english_structure napisal dosc obszerny posting na temat
migotania przedsionkow.

Mniej wiecej wyliczyl przyczyny, omowil postepowanie ... Ale zapomnial
o tym, ze na ziemi chodza miliony ludzi z migotaniem przedsionkow,
ktorzy albo o tym swym schorzeniu nie wiedza, albo umiarowienie sie
nie powiodlo albo po prostu umiarowiania nie podjeto , bo wiadomo, ze
by sie nie powiodlo.

I rowniez wobec takich pacjentow istnieja medyczne procedury, ktore
powoduja, ze zyja oni dluzej i lepiej.Rowniez z tym schorzeniem.

Tacy pacjenci po ziemi chodza,zyja, czesto pracuja zawodowo i
wytwarzanie wrazenia, ze kazdy czlowiek musi miec rytm zatokowy jest
nieporozumieniem. Bo jest to po prostu niewykonalne.

Pozdrawiam

dradam

travatan
Skóra-choroba?- pytanie