wady

1. Data: 2004-08-11 00:23:36

Temat: wady
Od: "mania" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"KOMINEK" news:Xns953D25905412DKOMINEK@127.0.0.1...
> "Kasia" news:cesbbu$ru6$1@inews.gazeta.pl:

> Alez istnieja!
> Przeciez w kazdej chwili moge sprowadzic swoje marzenie o idealnej kobiecie
> do szukania takiej, ktora urodzi mi dziecko.
> I dzieki temu pierwsza lepsza zaplodniona przeze mnie kobita stanie sie
> moim idealem.
>
> Ideal to takze ktos, kto posiada wady, a ludziom wydaje sie, ze idealny to
> znaczy taki bez skazy.
> Bez sensu!

a zastanawiałeś się kiedyś nad pojęciem: "wady"?
ja sobie zrobiłam taki drobny nad nim rekonesansik
zacznę od opowiastki o szynie :)
otóż była sobie szyna kolejowa, którą wykuł pijany
Heniek na ostatniej zmianie w hucie, niedobrze mu było
i szynę niedobrze zrobił, no nie tak jak zazwyczaj robił,
wyszła z tego "szyna wadliwa", ale nikt nic o tym nie wiedział,
nawet Heniek, no bo był pijany; "wadliwa szyna" pojechała więc,
gdzie pojechac miała i słuzyła czemu służyc miała, aż w końcu
się wybrzuszyła i wykoleiła pociąg towarowy
SIET!
brzydka! brzydka! _wadliwa szyna_!!
potem przyszedł taki jesden specjalista, co to załozył,
że takie wybrzuszenia to w ogóle mogą się pojawiać;
no to dyrektor powiedział, że nalezy tak skonstruować pociąg,
żeby był odporny na wybrzuszone szyny, więc szynę Heńka zostawili
tam gdzie była;
nikt juz więcej o niej nie mówił: "wadliwa"
tylko
"wybrzuszona szyna"

z "wadą" jest tak, że wada to przede wszystkim pojęcie, pokuszę
się o ten zgrabny epitet - "abstrakcyjnym" pojęciem; nie jest immanentną
cechą jakiegokolwiek bytu;
"wada" nabiera mocy istnienia tylko w kontekscie
kilku zaleznych od siebie podmiotów, jest funkcją relacji;
więc gdy piszesz że "ideał posiada wady" to widze Cię mocno zagubionego;
siebie z resztą też :oD
w Twój idealny wizerunek partnerki może byc wpisany zakres wady, ale to więcej
mówi o Tobie niż
o "Ideale"
- heh w koło Macieju

Mań