weki- mały problem

1. Data: 2007-08-02 20:52:29

Temat: weki- mały problem
Od: Elżbieta <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Właśnie jestem w trakcie drugiego gotowania tych słoi z gulaszem. I właśnie
przed chwilą wszystkie zrobiły pyk, pyk i denka przestały być wklęsłe. Co
powinnam zrobić w tej sytuacji?? jak wyjmę doostygnięcia to "zaskoczą"??
Czy już raczej nic z nich nie będzie??, bo jeśli tak to soboty nie zdążę
przełożyć do innych słoi i 3 razy zagotować :(
--
Elżbieta

2. Data: 2007-08-02 21:21:03

Temat: Re: weki- mały problem
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Elżbieta" <w...@o...peel> wrote in message
> [...]
> Czy już raczej nic z nich nie będzie??, bo jeśli tak to soboty nie zdążę
> przełożyć do innych słoi i 3 razy zagotować :(

Po pierwsze nie są to wecki tylko twisty, po drugiee, gdy pogotują się
odpowiednią ilość czasu trzeba je wyjąć dokręcić i obrócić do góry dnem -
zostawić do ostygnięcia.

3. Data: 2007-08-02 21:49:02

Od: Elżbieta <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 2 Aug 2007 23:21:03 +0200, Panslavista napisał(a):

> Po pierwsze nie są to wecki tylko twisty,

Dzięki, poprawię się :)

> po drugiee, gdy pogotują się
> odpowiednią ilość czasu trzeba je wyjąć dokręcić i obrócić do góry dnem -
> zostawić do ostygnięcia.

Odwróciłam, jest szansa, że dojdzie do zassania??
--
Elżbieta

4. Data: 2007-08-02 22:33:44

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki, poprawię się :)

> Odwróciłam, jest szansa, że dojdzie do zassania??
> --
> Elżbieta

Zobaczysz jutro - jeżeli nie - może być tak, że przebiega tam jakiś proces i
nie będą się nadawały do przechowania.

5. Data: 2007-08-03 03:53:01

Od: Elżbieta <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 2 Aug 2007 23:49:02 +0200, Elżbieta napisał(a):

> Odwróciłam, jest szansa, że dojdzie do zassania??

No i........ z 3 słoi, dwa zaskoczyły. a jeden, no cóż, stanie na zakrętce
sprawiło, że mam sporą część kuchni do sprzątania. Mam rozumieć, że ten
słoik to tylko na śmietnik, a może da się uratować??
--
Elżbieta

6. Data: 2007-08-03 04:06:24

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sprawiło, że mam sporą część kuchni do sprzątania. Mam rozumieć, że ten
> słoik to tylko na śmietnik, a może da się uratować??

Może niedobrana zakrętka - nie ta liczba ząbków odpowiednia do ilości zwojów
na szkle.
Przełozyć i zapasteryzować od nowa albo zjeść.

7. Data: 2007-08-03 08:04:54

Od: Elżbieta <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 3 Aug 2007 06:06:24 +0200, Panslavista napisał(a):

> Przełozyć i zapasteryzować od nowa.

Ale znowu przez 3 dni??

--
Elżbieta

8. Data: 2007-08-03 08:06:04

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale znowu przez 3 dni??
>
> --
> Elżbieta

Naprawde nigdy nic nie gotowałaś? - z tego juz jest braja... Uzyj do
ziemniaków i jakiejś surówki, a do słoików zrób nowe...

9. Data: 2007-08-03 09:20:50

Od: Elżbieta <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 3 Aug 2007 10:06:04 +0200, Panslavista napisał(a):

> a do słoików zrób nowe...

Niestety niemożliwe, bo to ma być gotowe na wyjazd jutro w nocy, a do tego
ja sama wyjeżdżam jutro rano, więc z powodu braku czasu nie dam rady. Ale
dzięki wielkie za wszystko :)
--
Elżbieta

10. Data: 2007-08-03 15:06:25

Od: Elżbieta <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 3 Aug 2007 11:20:50 +0200, Elżbieta napisał(a):

> a do tego
> ja sama wyjeżdżam jutro rano,

tak to jest jak się człowiek pochwali. Nigdzie nie jadę :(
--
Elżbieta

Sałata ze smietaną i oliwkami
kupa w sosie z sikow