wekowanie mięsa

1. Data: 2004-07-09 13:38:02

Temat: Re: wekowanie mięsa
Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wiku" <s...@r...pl>

Przecież napisałem jasno i wyraźnie:

> [...]
[...]

> zeby odczuc roznice trzeba by chyba gotowac sol z domieszka wody ;)))

Nie idzie o uzyskanie 110-115*C ale o utrzymanie nie mniej niż 100*C.
Czy teraz to już jest zrozumiałe?
I dlatego wydłuża się czas gotowania weków z mięsem w warunkach
domowych.

--
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2004-07-09 14:11:30

Od: "Katalizator" <d...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <N...@m...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Katalizator" <d...@p...pl>

> Wsyp pół kilograma soli na gar.
>
> --
> Pozdrawiam, Jerzy
> PS
> http://www.biology.pl/chemia/Pytania1/E_pytanie5b.ht

ok, dzieki jestem oswiecony w tej kwestii

>Pierwsze gotowanie niszczy bakterie znajdujące się już w pełni rozwoju,
drugie (po 2-3 dniach) niszczy bakterie rozwijające się (w ciągu 1-2
dni) z zarodników, które nie ulegają zniszczeniu w wysokiej temp

ale zeby poznac wszystkie tajemnice pasteryzacji, mozesz mi powiedziec ktora
forma zycia (na Ziemi) jest w stanie przetrwac w temp. wyzszej niz 90st ?
--
PozdKa

1. Data: 2004-07-09 14:31:16

Od: "Anet" <a...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy teraz to już jest zrozumiałe?
> I dlatego wydłuża się czas gotowania weków z mięsem w warunkach

A jeśli wekuje w piekarniku w 110* to co z tym czasem.

Aneta

1. Data: 2004-07-09 16:54:03

Od: wiku <s...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN wrote:

> Nie idzie o uzyskanie 110-115*C ale o utrzymanie nie mniej niż 100*C.
> Czy teraz to już jest zrozumiałe?

mowiac szczerze nie do konca, bo skoro gotujesz i nie zdejmujesz z gazu
to jak temperatura ma spasc ponizes 100 stopni (pomijajac oczywiscie
moment wkladania, ale na to chyba zadna sol nie pomoze) ???

pozdrawiam
wiku

1. Data: 2004-07-09 19:19:48

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ktora
> forma zycia (na Ziemi) jest w stanie przetrwac w temp. wyzszej niz

Odrabiasz lekcje moimi rękami?
Google twoim przyjacielem jest.
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2004-07-09 19:21:02

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anet" <a...@t...net> napisał w wiadomości

> A jeśli wekuje w piekarniku w 110* to co z tym czasem.

Przecież piekarnik to nie garnek więc krócej.
--
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2004-07-09 19:23:03

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wiku" <s...@a...waw.pl>

> [...]
> to jak temperatura ma spasc ponizes 100 stopni (pomijajac oczywiscie
> moment wkladania, ale na to chyba zadna sol nie pomoze) ???

No właśnie nie ma spaść.
--
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2004-07-10 11:09:34

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Katalizator wrote:

> ale zeby poznac wszystkie tajemnice pasteryzacji, mozesz mi powiedziec ktora
> forma zycia (na Ziemi) jest w stanie przetrwac w temp. wyzszej niz 90st ?

Nooo nie, nie slyszales o bakteriach zyjacych w kraterach wulkanow ???

Ale tym razem nie o takie chodzi ;) Tylko o najzwyklejsiejsze
przetrwalniki bakterii, ktore wytrzymuja z powodzeniem ekstremalne
warunki i to przez dlugi czas.

Kot i ciasto Netusi z jagodami - jakies suche wyszlo...

--
Kot
m...@p...onet.pl

Pomysł na ciasto urodzinowe i pytanie
Jagodzianki -czemu pękają?
jagodzianki - kilka pytań
ciasto do pizzy
gdzie fajne jedzonko - świnujście (okolice)