"wiaz zwisly"

1. Data: 2002-04-04 06:01:21

Temat: "wiaz zwisly"
Od: "Tomek Niemiec" <t...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
widzialem cos takiego w sklepie w Warszawie. sadzonka ok 1,5 m kosztuje 170
zl ( prawdoipodobnie holandia albo niemcy). Na foto wyglada bardzo
efektownie. Mam ogrodek ok 80 km na polnoc od stolicy, krajobrazowy park
nadburzanski, ale z bardzo kaprysnym klimatem. Czy warto ryzykowac zakup?
Mam zle doswiadczenia z tego typu wynalazkami, ale bradzo mnie to kusi.
co sadzicie?
pozdrawiam,
Tomek Niemiec

2. Data: 2002-04-04 06:38:31

Temat: Re: "wiaz zwisly"
Od: "tick" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> wrote in message
: Jak czytam "wiaz zwisly", to natychmiast kojarzy mi sie to ze "zwisem
: meskim" - czy ktos wie, co to takiego?
: pik
:
:
hmm zwis meski moze to byc kiedy facet zwisa np z drazka:)) ewentualnie
krawat ::

Marek (tick)

3. Data: 2002-04-04 06:48:11

Od: "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2002-04-04 07:30:58

Od: "Tomek Niemiec" <t...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiaz jest oczywiscie zwisajacy, a park rajobrazowy nadbuzanski
sorki za lapsusy jezykowe
uklony
tn

5. Data: 2002-04-04 08:32:43

Od: <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja na powaznie.
Jesli drzewko wyglada jak regularny parasol, to jest to Ulmus CAMPERDOWNII.
Mozna go kupic, piekna roslinka, w Polsce tez rozmnazana (szczepiona) i
sprzedawana. Mroz go nie rusza. Moze go zabic holenderska choroba wiazow, ale
to nie zdaza sie czesto. Troche droga, ale wieksze egzemplarze tak kosztuja.
Powodzenia w uprawie wiazow
Mariusz Mieczakowski

6. Data: 2002-04-04 08:34:07

Od: "Tomek Niemiec" <t...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki, to mnie przekonuje
czy w jakis sposob mozna zapobiec holenderskiej chorobie wiazow?
tn

7. Data: 2002-04-04 11:03:47

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> dzieki, to mnie przekonuje

Ulmus glabra "Camperdownii" = wiąz górski "Camperdownii"
Hardiness Zones: 5 to 7 - czyli możesz go posadzić ale raczej dbaj o
dostarczanie wody i pamiętaj, że rosną na glebach głębokich, bogatych w
próchnicę.
Sadzonka 2,2 m kosztuje gdzie indziej 220 zł, ale to polska szkółka.

> czy w jakis sposob mozna zapobiec holenderskiej chorobie wiazow?
> tn

Wiąz górski, czyli brzost (Ulmus glabra), wiąz polny (Ulmus minor) są w
ostatnich latach dziesiątkowane przez tzw. holenderską chorobę wiązów
(grafiozę). Wiąz holenderski (Ulmus hollandica), jest naturalnym
mieszańcem wiązu polnego i wiązu górskiego.
Wiąz szypułkowy (Ulmus laevis) - jest stosunkowo najbardziej ze wszystkich
gatunków wiązów odporny na holenderską chorobę wiązów.

Jedyną? chemiczną metodą zapobiegania chorobie jest zwalczanie ogłodka.
Dobre wyniki daje oprysk na wiosnę całego drzewa silnym środkiem
owadobójczym [przed rozwinięciem się liści].

Drugą? naturalną jest - jeśli chcesz posadzić ten pierwszy to posadź obok
jeszcze i wiąz szypułkowy. Naprawdę. Mówię poważnie.
--
Pozdr. Jerzy

8. Data: 2002-04-04 11:57:33

Od: "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tick" <c...@t...pl> napisał w > hmm zwis meski moze to byc
kiedy facet zwisa np z drazka:)) ewentualnie
> krawat ::

To ostatnie. To byla cytata z etykiety krawata.
pik

9. Data: 2002-04-04 15:10:46

Od: g...@i...pl (Grzegorz Wójcik) szukaj wiadomości tego autora

Mam takowy w ogrodzie i ma sie swietnie od trzech lat. Przezywa wszystkie
mrozne zimy i podmuchy mrozowe a stoi w miejscu odslonietym wiec lekko mu
nie jest na tym ziemskim padole. Moj wiaz jest wysoki na ponad dwa metry. Na
razie jeszcze nie ma galazek zbyt dlugich ale w tej kwestii trzeba byc
cierpliwym.
Zapomnialam dodac ze mieszkam na Slasku i tu tez kupilam drzewko. Polecam
raczej ten sposob niz kupowanie zagranicznych sadzonek niewiadomego,
zazwyczaj wychuchanego, pochodzenia.

Izabela Wójcik

10. Data: 2002-04-04 15:14:26

Od: "tick" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

:
[...]
Nie wiem :)) moze byc cytata :))
w kazdym razie dowiedzialem sie o tym na lekcji polskiego w liceum podczas
omawiania jakiejs lektury a ze dawno to bylo to nie pomne tytulu
:P

Marek (tick)

fenitrotion
Skalnik + iglaki w zacienionym miejscu.