wielki problem z koncentracją (Hipoglikemia?) ratunku!

1. Data: 2008-12-15 17:23:54

Temat: wielki problem z koncentracją (Hipoglikemia?) ratunku!
Od: "stud24" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

mam uciążliwe objawy:

1. brak możliwości skoncentrowania się; nie potrafię się uczyć; od jakiegoś
czasu mam problem z przeczytaniem, zrozumieniem i zapamiętaniem informacji z
codzinnej prasy i nie tylko. nie potrafię przeczytać, zrozumieć i z łatwością
(tak jak kiedyś) zapamiętać kilku bardzo prostych zdań zawartych w jakiś
artykule czy książce. to nie jest lenistwo. czuję blokadę w mózgu (brak
koncentracji), która uniemożliwia mi działanie. często nawet przez cały dzień
odczuwam tego typu blokadę w wyniku czego nie potrafię przyswoić żadnych
nowych informacji, co ma destrukcyjny wpływ na moje studia! nie muszę chyba
mówić jakie to koszmarne uczucie bezsilności!

czy to normalne? czy ktoś tak się czuł/czuje?

2. uczucie braku energi; brak energi w mięśniach; brak energi i chęci do
działania; zniechęcenie; depresja; wachania nastroju od totalnej euforii do
totalnej depresji, brak chęci do działania; brak chęci do podejmnowania nowych
wyznwań; brak chęci do stawiania nowych celów; napięty wyraz twarzy - ten
problem często ustępuje na pewien czas po wypiciu wody (najlepiej mineralnej)
i zdrzemnięciu się na kilknaście minut.

3. problem z poruszaniem się po mieście tzn. po dłuższym spacerze
(przyśpieszonym krokiem) czuję jakbym totalnie stracił koncentrację; wraz z
utratą koncentracji bardzo często mrugam oczami, właściwie raz za razem -
minimum kilkanaście razy na minutę! - ten problem przeważnie zawsze ustępuje
na pewien czas po wypiciu wody (najlepiej mineralnej) i zdrzemnięciu się na
kilknaście minut.

4. ostatnio brak chęci do wstawania; fizyczne zmęczenie rano; budzę się po 9
godzinach, czuję się wyspany, ale nie mogę wstać (czuję brak siły, witalności
rano, więc śpię dalej...)

wiek: 24l, waga w normie.
jem bardzo skromnie. śniadanie to głównie białka np. jajecznica z 2 jaj; obiad
- różnie, najczęściej talerz świeżej zupy; kolacja od czasu do czasu; od czasu
do czasu (często jeden owoc dziennie np. jabłko) spożywam warzywa/owoce. od
czasu do czasu (kilka razy w miesiącu) piję wodę mineralną. często woda z
kranu przefiltrowana.

często przekąski - niereagularnie, w różnych porach dnia i nocy. czekolada,
batonik itp. po dosyć sporej dawce czekolady czuję się nieco bardziej
skoncentrowany, lecz tylko na chwilę. po upływie kilkunastu minut, kilku
godzin moja koncentracja drastycznie spada; pojawiają się objawy jak w 1 punkcie.

nie spożywam używek typu kawa, herbata; nie piję alkoholu.

wizyty u lekarza chcę uniknąć. nie stać mnie na kosztowne badania.

1. co grupa zaproponuje?

2. czy to może być hipoglikemia
http://www.sfd.pl/Indeks_glikemiczny_%2B_tabela-t197
659.html ?

3. co jeść, kiedy jeść żeby dobrze odżywić mózg? chcę uniknąć drogiego
jedzenia - brak wystarczających środków finansowych (student).

4. przykładowe (tanie) posiłki zaproponowane przez grupę.

zrobiłem sobie domowy test. na śniadanie zjadłem duży posiłek z wysokim
wskaźnikiem IG (indeks glikemiczny). po ok. 2-3 godzinach pojawiły sie objawy
zawarte punkcie 1.

wykonałem test z Wikipedii: "Hipoglikemia. W przypadku hipoglikemii należy
podać/przyjąć słodki napój (np. sok z cukrem, nie słodzikiem!, coca-colę
zwykłą) lub glukozę (i popić), zaprzestać wysiłku i najlepiej się położyć, a
następnie spożyć cukier złożony (np. banan, jogurt, kanapka, obiad (ziemniaki))."

ja wypiłem pół szklanki wody przefiltrowanej z dodatkiem cukru trzcinowego i
położyłem się na ok. 10 minut. następnie zjadłem kanapkę z plasterkiem sera
zółtego. po ok. 20 minutach poczułem się trochę lepiej...

PzDr.

2. Data: 2008-12-15 18:25:52

Od: biggero <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

To, że po posiłku zwiększającym glukozę we krwi poczułeś się lepiej,
nie oznacza, że masz hipoglikemię. W każdej chorobie tak może być, że
po cukrze (czy też mące) w posiłku poczujesz się lepiej. Radziłbym
pójść do lekarza i *poprosić* o podstawowe badania. Będzie za darmo.
Opowiedzieć też o objawach. Bez badań możemy sobie tylko gdybać, co Ci
dolega.

Morfologia
Glukoza
Mocz
Co jeszcze - trudno powiedzieć.

**
Studenci mają taką tendencję żywnościową, że odżywiają się
nieprawidłowo - mało warzyw i owoców, dieta niezbilansowana. Wiem z
własnego doświadczenia :-). Ale te dolegliwości, to niekoniecznie ze
złego odżywiania, większa szansa jest na to, że coś się zaczyna dziać
nieprzyjemnego. Nie chcę straszyć, ale...

Jak już nic nie pomoże, to radzę iść do jakiejś roboty, zarobić i
wykonać badania (hormony, witaminy, mikroelementy we krwi). No
niestety, tylko tak się da to załatwić i tylko taka droga do
uratowania zdrowia i życia - ja musiałem właśnie tak zrobić.
W państwowej służbie zdrowia będą odsyłać od Annasza do Kajfasza,
mówiąc że nie ma konkretnych przesłanek do wykonania, a Ty w
międzyczasie się wykończysz.
Właśnie widziałem badania początkowe, zrobione u lekarza pierwszego
kontaktu w USA, u osoby, która też miała dziwne dolegliwości, trochę
podobne - zmęczenie, itd.
Ta lista zawierała z 50 pozycji. A u nas? Nawet z "wyłudzeniem"
jednego badania na NFZ jest trudno.

Ostatnia rada. Nie daj sobie wmówić, że nic Ci nie jest, albo że to na
tle nerwowym. Walcz.

B.

3. Data: 2008-12-15 18:58:33

Od: "stud24" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

biggero <b...@p...onet.pl> napisał(a):

"Ale te dolegliwości, to niekoniecznie ze
złego odżywiania, większa szansa jest na to, że coś się zaczyna dziać
nieprzyjemnego. Nie chcę straszyć, ale..."

co konkretnie masz na mysli?

4. Data: 2008-12-15 19:44:21

Od: biggero <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> co konkretnie masz na mysli?

Konkretnie mam na myśli to, że trzeba iść do lekarza i nie
bagatelizować sprawy, zwalając ją na złe odżywianie.
Wykazałem błąd w przeprowadzonym eksperymencie z jedzeniem posiłków,
co też uważam za pewien przejaw bagatelizowania sprawy, a właściwie
dużego uproszczenia sprawy. Wiem, że to wynika z nieświadomości, jak
organizm działa i pewnie z przeświadczenia, że u lekarza i tak nic się
nie załatwi, co jest w wielu przypadkach prawdą. Niestety, trzeba się
przemóc i wpaść w tryby systemu służby zdrowia, co jest przygodą iście
kafkowską.
A konkretnej choroby nie podam, bo nie mam ku temu danych.
Od takiego zmęczenia zaczyna się szereg różnych chorób na tle
endokrynologicznym (np. niedoczynność tarczycy), hematologicznym (np.
anemia z niedoboru żelaza, białaczka), reumatologicznym, metabolicznym
(cukrzyca). Więc raczej nie chcę straszyć, że to coś poważnego, ale
takiej możliwości nie można wykluczyć i powinieneś pójść do lekarza.

B.

5. Data: 2008-12-15 19:45:48

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Morfologia
>Glukoza
>Mocz
>Co jeszcze - trudno powiedzieć.
Na pewno nie tylko glukoza.
Idź do dobrego internisty lub sam rozgryź problem , by dociec :
od kiedy, z jakiego powodu dzieje się coś złego.
Tego zwykle medyk ci nie powie. Medyk może powiedzieć: panu dolega to i to,
ale nie powie że pan 3msc temu zaraził się od ptaszka tym i tym, ani że w
tym i tym dniu spadł pan na głowę z drabiny. Ty to wiesz, tylko nie
zestawiłeś jeszcze faktu z faktem. A jak zestawisz, to może szybciej
zorientyjesz się co ci jest niż byś zrobił dziesiątki badań u niedouczonego
konowała.

--
Nie jestem medykiem.
(tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->ż lub sz, -ii-> -i)

6. Data: 2008-12-16 08:29:22

Od: "Rafal Szymanowski" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

"stud24" <s...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]

>skoncentrowany, lecz tylko na chwilę. po upływie kilkunastu minut, kilku
>godzin moja koncentracja drastycznie spada; pojawiają się objawy jak w 1

Cześć

Z tego co napisałeś wynika, że jesteś niedożywiony :-)
I pewnie masz niedobory minerałów i witamin, co jest skutkiem
niedożywienia.

Jak bardzo krucho stoisz z kasą, to zamień batoniki i inne,
za przeproszeniem, gówno na bochenek chleba razowego,
i kup sobie jakiś preparat witaminowo-mineralny.

Rafał

7. Data: 2008-12-16 10:29:31

Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kup sobie kelp i tran.
Może pomóc. Na pewno nie zaszkodzi.

Wysokie ciśnienie - powód do zmartwień
jaki to nowotwór ????
[pytanie bardzo serio!] czy dzieciom szkodzi gaz jelitowy?
astma - terapia kombinowana
Prestarium i Concor