wino i cukier - politycznie

11. Data: 2009-07-21 23:09:30

Temat: Re: wino i cukier - politycznie
Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a czemu sądzisz że byłby tańszy? Ja myślę że byłby drogi a cementownie
> byłyby nierentowne jak wszytsko co jest pańśtwowe.

Cementownie jak by były państwowe nie musiały by być rentowne. Po kosztach by
sprzedawały + zysk na modernizacje. A tańszy by mógł być na przykład o podatek
VAT. Jaki jest cel żeby państwo żyjące przede wszystkim z takich podatków jak
VAT samo sobie go naliczało. Może cement to trochę trudny przykład. Prąd będzie
w sam raz. W państwie jest wiele instytucji: szkoły, urzędy, wojsko, policja
itp. Do działania potrzebują prądu. Teraz płacimy za prąd do tych instytucji (
my płacimy a nie jacyś oni) 50 groszy za kilowatogodzinę. Jak byśmy mieli
elektrownię pracującą po kosztach i robiącą prąd dla instytucji państwowych to
byśmy płacili tylko koszt wytworzenia + modernizacje + przesył. Pewno była by to
połowa obecnej ceny. Różnice można by przeznaczyć chociażby na podwyżki dla
urzędników państwowych.

12. Data: 2009-07-22 02:47:08

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ale dzieki temu nie musimy fundowac pracownikom cementowni wcześniejszych
> emerytór czy innych przyjemmności fundować.

Coś ci się pomnerdało. Na emerytury w Polsce pracowały miliony ludzi,
system ten był i jest złodziejski, wszyscy na emerytury głodowe, lecz dla
niektórych niedotyczne. Sprawę może załatwić jedynie wprowadzenie systemu
dobrowolnego. Podobnie w ubezpieczeniach zdrowotnych.

13. Data: 2009-07-22 02:49:39

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a czemu sądzisz że byłby tańszy? Ja myślę że byłby drogi a cementownie
> byłyby nierentowne jak wszytsko co jest pańśtwowe.

A dochody jakie przynosiły państwu zakłady pracy? Teraz nie przynoszą -
dlatego brak na wszystko.
I jeszcze parchy dorzuciły stadiony - kosztem innych spraw.
Czeli igrzyska bez chleba.

14. Data: 2009-07-22 06:32:29

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> Cementownie jak by były państwowe nie musiały by być rentowne. Po kosztach
> by
> sprzedawały + zysk na modernizacje.
Jasne :-) Juz to widze :-)
A kto placilby ludziom zatrudnionym w Cementowni? Panom Dyrektorom? calemu
sztabowi od papierkowej roboty?
A rodzinom Pana Dyrektora z czego by zaplacili?
Efekt bylby taki ze ten "cement" (czy cokolwiek by to bylo) bylby drozszy od
"niepanstwowego" hehehe
I co panstwo wtedy robi? Podnosi podatki i akcyze za "zachraniczne" wyroby
:-)))))

> A tańszy by mógł być na przykład o podatek
> VAT. Jaki jest cel żeby państwo żyjące przede wszystkim z takich podatków
> jak
> VAT samo sobie go naliczało.

Patrz powyzej :-)
Podatki na pewno by wzrozly a nie zmalaly... Vat to podatek od kwoty dodanej
(zakamuflowany podatek od zysku inaczej mowiac...) i platny jest WSZEDZIE.

> [...]
> by to
> połowa obecnej ceny. Różnice można by przeznaczyć chociażby na podwyżki

na pewno byla by to cena o ok. 50 % wyzsza niz inne. wszyscy urzednicy tez
chca z czegos zyc :-)))

15. Data: 2009-07-22 06:34:08

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "doslaw" <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl> napisał w wiadomości

> to ja nie mam tego problemu, bo co wchodze do tych zlych i niedobrych
> sklepow wielkopowierzchniowych, tych zachodnich wysyskiwaczy ucisnionego
> ludu, to zawsze trafie na cukier albo z glnojecka, albo z poznania,
> ostatnio nawet z torunia ...

Pewnie jest tam........ paczkowany :-))))))

16. Data: 2009-07-22 08:25:18

Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl> szukaj wiadomości tego autora

kogutek wrote:
> [...]
> połowa obecnej ceny. Różnice można by przeznaczyć chociażby na podwyżki dla

No żywcem Kim Dzong Il. Na ul. Bobrowieckiej 1A w Warszawie masz
ambasadę Korei Północnej, możesz złożyć wniosek o wizę i zobaczyć, jak w
rzeczywistości wygląda gospodarka państwowa :)

--
Grzegorz Janoszka

17. Data: 2009-07-22 13:37:15

Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> na pewno byla by to cena o ok. 50 % wyzsza niz inne. wszyscy urzednicy tez

Rozbieżność wynika z tego ze ja pisze jak powinno być a Ty jak jest. To jest
jeden z nielicznych przypadków że pomimo różnego zdania obydwaj mamy racje.

18. Data: 2009-07-22 13:38:57

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rozbieżność wynika z tego ze ja pisze jak powinno być a Ty jak jest. To
> jest
> jeden z nielicznych przypadków że pomimo różnego zdania obydwaj mamy
> racje.

Socjalizm w teorii też miał się sprawdzać.

19. Data: 2009-07-22 15:30:27

Od: doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl> szukaj wiadomości tego autora

Misiek pisze:

> Użytkownik "doslaw" <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl> napisał w wiadomości

> Pewnie jest tam........ paczkowany :-))))))

no tak, ale myslisz, ze cukier przywożą z chin i paczkują u nas?
nasze cukrownie z naszych buraków to przerbaiają, a jedynie firmy
zarządzające są nie nasze (widać, nasze nie potrafiły zarządzać tak jak
tamte) i tam idzie zysk ze sprzedaży końcowej cukru.. co nie znaczy, ze
rolnicy od burakow czy cukrownie nie dostają pieniążków za swoją pracę

20. Data: 2009-07-22 15:35:09

Od: doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mustafa pisze:

> no i tu wreszcie trafi?e? :)

w toruniu nie ma cukrowni ;)
najblizsza w Chełmży (zresztą całkiem nowoczesna i okazała, w
szczególności jej zbiornik na cukier i mniej istotne jest to, ze jest to
Nordzucker - ale i założycielami byli niemcy, wiec jak by nic sie nie
zmienilo ;) )

SE MOZETA...
Lodówka - srebrna farba
Tin Hat Folii
CIEKAWA STRONKA
Odkurzacze HEPA13 np electrolux + s-bag anti odour