winorosl do orgrodu/dzialki

1. Data: 2002-08-05 17:56:31

Temat: winorosl do orgrodu/dzialki
Od: "Jacek Duma" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam nastepujace pyanie:
Czy ktos z Was moze mi polecic dobry "sklep" z sadzonkami winorosli - wybór
na dzialke, nie do uprawy polowej na winnice ;-).
Miejsce poszukiwan - Krakow.
Bylem na cichym kaciku, ale Pani zaproponowala mi naprawde mizerna
sadzoneczke, co to przyjdzie "mocniejsza zima, albo bezsniezna, i po
sadzonce ...

Jacek Duma

2. Data: 2002-08-05 20:04:39

Temat: Re: winorosl do orgrodu/dzialki
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek Duma" <j...@p...onet.pl> writes:

> Czy ktos z Was moze mi polecic dobry "sklep" z sadzonkami winorosli
> - wybór na dzialke, nie do uprawy polowej na winnice ;-).

Poczekaj na Janusza, On zapewne ma namiary na różne lokalne
szkółki/sklepy. Ja kupowałem u p. Myśliwca (www.winnicagolesz.gal.pl)
i byłem z sadzonek zadowolony. A ofertę ma tak bogatą, że i do ogródka
na działkę coś wybierzesz :-)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Uśmiechała się pewna pani w Tyflisie,
jadąc spacerkiem na tygrysie.

3. Data: 2002-08-05 21:35:19

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szkółki/sklepy. Ja kupowałem u p. Myśliwca (www.winnicagolesz.gal.pl)
> i byłem z sadzonek zadowolony. A ofertę ma tak bogatą, że i do ogródka

:)
byles tam osobiscie czy wysylkowo
?
mnie zawsze wracaja wysylane tam e-maile
a wkrotce pora bedzie zalozyc u siebie winnice
i raz
ze sadzonki
a dwa to mialbym pare pytan z ktorych najpilniejsze to :
czy z uwagi na czysta (dla Jerzego: w rozumieniu martwa ) gline
mam nasypac ziemi na calosci
:(((((
czy wystarczy tylko w dolkach
w ktorych pozniej zasadze sadzonki
?
lacznie mam dla winorosli z okolo 50 mb w tarasach na zboczu
oraz trapezowy stok tej gorki z 15 mb dlugi
i 5 oraz 8 metrow w podstawach
( okolo ilu sadzonek bede potrzebowal?)
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

ps aha a tak wogole to lepiej sadzic jesienia czy dopiero na wiosne?

4. Data: 2002-08-06 06:01:07

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

s...@s...pl (Tadeusz Smal) writes:

> byles tam osobiscie czy wysylkowo

I byłem, i koresponduję pocztą elektroniczną.

> [...]
> na czysta (dla Jerzego: w rozumieniu martwa ) gline mam nasypac
> ziemi na calosci :((((( czy wystarczy tylko w dolkach w ktorych

? Nie wiem, jak będą rosły na czystej glinie. Popatrzę wieczorem w
mądrych książkach. Na początek nawiózłbym dołki obornikiem, obornik
przysypał warstwą ziemi i dopiero na to wkładał sadzonki. A glinę
między rzędami próbował doprowadzić do stanu używalności.

> lacznie mam dla winorosli z okolo 50 mb w tarasach na zboczu oraz
> trapezowy stok tej gorki z 15 mb dlugi i 5 oraz 8 metrow w
> podstawach ( okolo ilu sadzonek bede potrzebowal?)

Przyjmij, że odległości w rzędzie powinne wynosić od 1 do 1.5 metra (w
zależności od sposobu prowadzenia), odległości między rzędami -- ok. 2
m. Odległość między rzędami nie powinna być mniejsza, niż wysokość
rusztowania.

> ps aha a tak wogole to lepiej sadzic jesienia czy dopiero na wiosne?

Znowu wojnę chcesz wszczynać? Ja sadziłem wiosną, będę teraz dosadzał
jesienią. :-)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
W środku pampy śpiewał gaucho Bruno:
,,Dźwięcz, gitary mej miłosna struno!

5. Data: 2002-08-06 12:34:38

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> napisał w
wiadomości news:m1r8hd5ay0.fsf@sapijaszko.net...

> Poczekaj na Janusza, On zapewne ma namiary na różne lokalne
> szkółki/sklepy.

Nie trzeba czekać! Jestem przez cały czas ;-)) Tylko się nie odzywam bo
jakoś tak ospale i przynudnawo tu się zrobiło :-(((

Przechodząc do rzeczy. W Krakowie nie wiem. Jednak niedaleko, koło Olkusza
masz jedną z najlepszych szkółek winorośli w Polsce. Nie jestem pewien czy
nie lepsza asortymentowo od Winnicy Golesz. :-)))))
Jeżeli jesteś zainteresowany to daj znac to Ci na priv podrzucę adres ( bo
reklamy publicznej jak zwykle tu nie robię!)
Pozdrawiam :-)
Janusz

6. Data: 2002-08-06 12:45:39

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> :)
> byles tam osobiscie czy wysylkowo
> ?
> mnie zawsze wracaja wysylane tam e-maile
Dziwię się. Moze coś w adresie psujesz???
Ja nigdy nie miałem żadnych problemów z listami. Zadzwoń może po prostu.
Podaję telefon:
0-13/44-689-40

> lacznie mam dla winorosli z okolo 50 mb w tarasach na zboczu
> oraz trapezowy stok tej gorki z 15 mb dlugi
> i 5 oraz 8 metrow w podstawach
> ( okolo ilu sadzonek bede potrzebowal?)

Aaaaa! To pytanie do Michała Misiurewicza, ktory w rachunkach tu chyba
najbieglejszy... :-))))

> ps aha a tak wogole to lepiej sadzic jesienia czy dopiero na wiosne?

Na wiosne jesteś narażony na pojemnikowe tegoroczne sadzonki - widzisz
jakies listki jednak nie wiesz czy jakies przyzwoite korzenie to ma. Sam się
kilka razy dałem nabrac w ten sposób.
Natomiast latem i jesienią jezeli sadzonka zyje to znaczy, że i korzenie w
porządku....
Jestem za późnym latem lub wczesną jesienią.
No.... chyba, ze kupujesz sadzonki nie w pojemnikach, ale z gołym widocznym
korzeniem ( takie produkuje chyba tylko Myśliwiec).
Pozdrawiam :-)
Janusz

7. Data: 2002-08-06 20:35:26

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> writes:

> ? Nie wiem, jak będą rosły na czystej glinie. Popatrzę wieczorem w
> mądrych książkach.

Obiecałem sprawdzić...

W mądrych piszą, że w Hesji-Nadrenii (Reinhessen) glina i margiel
trzeciorzędowy -- ja bym się nie przejmował, skoro tam na takim
podłożu *takie* wina robią :-)

Piszą też, że dodawanie humusu poprawi własności strukturalne gleby.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Mówiła raz pewna panienka z Równego,
Że ponad ślizgawkę nic nie zna milszego...

8. Data: 2002-08-06 20:37:02

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@p...pl> writes:

> Jeżeli jesteś zainteresowany to daj znac to Ci na priv podrzucę
> adres ( bo reklamy publicznej jak zwykle tu nie robię!)

Ależ w takiej reklami nie widzę nic zdrożnego -- należy popierać dobrą
jakość, a tępić i napiętnować tych, którzy na to zasługują...

Pozdrawiam,
Grzesiek, któremu mączniak wykańcza krzaki V68021...
--
Pewien Kozak, co żył nad Donbasem,
Tłukł w kopalni bryły węgla kutasem.

9. Data: 2002-08-06 21:00:21

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Dziwię się. Moze coś w adresie psujesz???
:)
korzystam jak wspominalem Grzeskowi
z gotowego formularza na stronce pana Mysliwca

> [...]
> Podaję telefon:
> 0-13/44-689-40

> Aaaaa! To pytanie do Michała Misiurewicza, ktory w rachunkach tu chyba

hehe
Grzesiu wspomnial o wysokosci plotu
ze"Odległość między rzędami nie powinna być mniejsza niż wysokość"
w zadaniu dla Michala chcialbym wprwadzic dodatkowe dane
murki tna zbocze na schodkowe tarasiki
szerokosci 1,5 - 1.7 metra
wysokosci ókolo 70-80 cm
:)
jakiej wysokosci powinny byc tam slupki dla winorosli
?
a na tym opadajacym ku zboczu (poludniowo-zachonie)
lepiej posadzic wzdluz czy w poprzek
?

> [...]
widocznym
> korzeniem ( takie produkuje chyba tylko Myśliwiec).

podrzuc mi prosze
gdzie moglbym w swojej okolicy kupic sadzonki
mieszkam w okolicy Poznania
30 km w kierunku na zachod (na Zielona Gore)
:)

10. Data: 2002-08-06 21:00:30

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> I byłem, i koresponduję pocztą elektroniczną.

wysylalem z gotowego formularza na stronie
wstawiajac w opcji pana Mysliwca jako adresata

> [...]
> przysypał warstwą ziemi i dopiero na to wkładał sadzonki. A glinę
> między rzędami próbował doprowadzić do stanu używalności.
oprocz walorow smakowo-uzytkowych
winorosle jawia mi sie jako maloklopotliwe uprawy
a gdybym wymienil calosc ziemi w tych murkach to byc moze
inne rosliny bym tam posadzil
:)
juz zona zaanektowala czesc murkow na skalniak
:(

> [...]
> zależności od sposobu prowadzenia), odległości między rzędami -- ok. 2
> m. Odległość między rzędami nie powinna być mniejsza, niż wysokość
:)
a co masz na mysli piszac o rusztowaniu
?
rodzaj plotu z rur plus drut
czy kazdy rzad pomiedzy dwoma plotami
?

> Znowu wojnę chcesz wszczynać? Ja sadziłem wiosną, będę teraz dosadzał
> jesienią. :-)
> Pozdrawiam,
> Grzesiek
> --
ja mam nadzieje zdazyc jesienia
uzaleznione jest to glownie od wyrobienia sie z tymi murkami tarasow
:)
wspominales niedawno
ze Twoje sadzone wiosna winorosle zdazyly nawet wydac w tym roku owoce
?
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

malwy