witam

11. Data: 2006-05-02 09:53:11

Temat: Re: witam
Od: "Vesemir" <v...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vesemir" <v...@z...pl> napisał w wiadomości
news:e379d3$la9$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "bazzzant" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>>
> Jeśli wejść w przykład Polski. Polska jako jedyny kraj (może obok Litwy
> ale nie w takim stopniu)

Tutaj nie zaznaczylem. Z krajow I Rzeczpospolitej, sprzed rozbiorów. W tym
aspekcie zamykam się na naszych wzorcach.

Ves

12. Data: 2006-05-02 09:54:48

Od: "Vesemir" <v...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tomasz:
>
> Ale czy w ten sposob nie pozbawisz sie mozliwosci udzialu
> w zmienianiu tego "syfu"?
> Nie zalezy ci na tym?

O własnie, kolejna rzecz która mnie drażni.
Syndrom ucieczki u Polaków. Zamiast się cieszyć tym że mogą kształtować
rzeczywistość wokół siebie bo jest pragnienie zmian, oni narzekaja albo
uciekaja.

Vesemir

13. Data: 2006-05-02 10:02:52

Od: Amnesiak <a...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia Vesemir napisał(a) w wiadomości
<news:e379d3$la9$1@atlantis.news.tpi.pl> takie słowa:

> Wiesz, głęboko wierzę w to że kultura europy z tego powodu czesto jest
> ułomna, gdyż nie posiada jasnych i oczywistych wzorców postępowania.

O-w-mordę...

To jest ułomność? <wielkie oczy>

Amnesiak

14. Data: 2006-05-02 10:03:58

Od: "Vesemir" <v...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Amnesiak" <a...@T...pl> napisał w wiadomości
> Pewnego dnia Vesemir napisał(a) w wiadomości
> <news:e379d3$la9$1@atlantis.news.tpi.pl> takie słowa:

> O-w-mordę...
>
> To jest ułomność? <wielkie oczy>

Tak. To jest ułomność.
Jesteśmy nieszczęśliwi bo brak nam wiary w cokolwiek :)

Vesemir

15. Data: 2006-05-02 10:47:28

Od: "niezbecki" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Vesemir<v...@z...pl>

> Użytkownik "Amnesiak" <a...@T...pl> napisał w
> wiadomości news:1ku4d0w3wv0fo.eskpkvusyjya$.dlg@40tude.net...

> Tak. To jest ułomność.
> Jesteśmy nieszczęśliwi bo brak nam wiary w cokolwiek :)

E tam.
Jarek Czyste Dobro jest pełen wiary. I zaraża nią innych.
Chyba nie chcesz powiedzieć, że nie jest Europejczykiem.

Paff

16. Data: 2006-05-02 10:51:19

Od: "niezbecki" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Vesemir<v...@z...pl>

> Użytkownik "Amnesiak" <a...@T...pl> napisał w
> wiadomości news:1ku4d0w3wv0fo.eskpkvusyjya$.dlg@40tude.net...

> Tak. To jest ułomność.
> Jesteśmy nieszczęśliwi bo brak nam wiary w cokolwiek :)

Chyba nie ma już odwrotu od pluralyzmu.
Jesteś Rycerzem Straconej Sprawy?

Paff

17. Data: 2006-05-02 11:25:29

Od: "Vesemir" <v...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "niezbecki" <s...@l...po> napisał w wiadomości
> Vesemir<v...@z...pl>

> Chyba nie ma już odwrotu od pluralyzmu.
> Jesteś Rycerzem Straconej Sprawy?

Troche jestem mastodontem. Ale raczej po prostu wieszcze jeszcze wieksze
zmarginalizowanie Europy i jeszcze wiekszy naplyw obcych cywilizacyjnie
modeli niż teraz, aż do całkowitego rozkładu. Historia dzisiaj pędzi. Sa
trzy rozwiązania. Albo naturalnie będziemy się konsolidować w odmienionej
chrześcijańskiej religii, albo powstanie nowa jakość, albo po prostu powoli
zaczniemy się zmieniać w kulturowy trzeci świat

Ves

18. Data: 2006-05-02 13:22:07

Od: Amnesiak <a...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia Vesemir napisał(a) w wiadomości
<news:e37aqv$q4n$1@atlantis.news.tpi.pl> takie słowa:

> Tak. To jest ułomność.
> Jesteśmy nieszczęśliwi bo brak nam wiary w cokolwiek :)

Naprawdę jesteście nieszczęśliwi? :) To może spróbujcie z inną teorią? ;)

Amnesiak

19. Data: 2006-05-02 14:00:20

Od: "Vesemir" <v...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pewnego dnia Vesemir napisał(a) w wiadomości
> <news:e37aqv$q4n$1@atlantis.news.tpi.pl> takie słowa:

> Naprawdę jesteście nieszczęśliwi? :) To może spróbujcie z inną teorią? ;)

Nikt nie ma odwagi powiedzieć: "Bądź taki czy taki" za wyjątkiem gości z
sekt - a co ty myślisz, że to przypadek że są one tak popularne? Przy czym
tak szczerze - o czym my tu mówimy, jak oglądam telewizję i bzdury które tam
się wygaduje to mnie ścina. Doktryna kochaj i rób co chcesz. Jest taka
stacja 4funTV. Stary ty wiesz ile oni mają aluzji do narkotykow w swoich
programach? Popatrz na miasta. Młodzież pali, tłucze się po pyskach, chleje
na umór, ćpa, a wszystko dlatego że oni nie czują reguł według których można
postępować. A raczej że jedyną regułą jest tylko brak reguł i konieczność
unikania konsekwencji. Okresem kwitnącym w każdej kulturze jest moment gdy
naturalną drogą człowiek dochodzi do wniosku że najbardziej szczytne jest
działanie na rzecz społeczeństwa. Indywidualizm i egoizm są przyczynkiem
upadku (casus Niderlansów w XVI wieku - egoizm był przyczyną porażki w
wojnie z o wiele biedniejszą Anglią i załamaniem się modelu niderlandzkiego
ustroju). Tylko jak mawiał Korwin Mikke nikt upadku i oparów absurdu w
którym żyjemy nie widzi bo upadek jest powolny. Miał też fajny epitet na
demokrację. Ale mniejsza już o politykę. Chodzi o to że Tobie się to nie
mieści w głowie bo w tym wyrosłeś i wydaje ci się to naturalne. A ja
odpowiadam że każdy rodzaj kultury jest naturalny i równorzędny. Ty uważasz
że wojna jest zła, ale tylko z tego powodu że boisz się śmierci. Gdybyś się
spytał kogoś z innych czasów, albo samobójcę który się wysadza w sklepie, to
dla niego w śmierci nie ma takiego strasznego czegoś. I co, z tego powodu go
potraktujesz jak głupca? Każda cywilizacja jak europejska czy kultura islamu
to zamknięte światy. Inne. One są zawsze skazane na konflikt. Skazane. A
liberałowi twierdzą że woda może z ogniem w jednym wiadrze buzować. To są
rózne odpowiedzi na rozwiązanie problemu regulacji naturalnych zachowań
człowieka. Sposób na usensowienie życia. Jedno zawsze będzie sprzeczne z
drugim.

Tu nie chodzi nawet o szczęście czy nieszczęście, ale uczucie życia w
oparach absurdu oraz pustki aksjologicznej. Już nawet w Boga wierzyć nie
można. Splugawiono tą ideę tyle razy że już generalnie nie ma w tym niczego.
(Nie jestem katolikiem)

Kiedy masz wybór między trudną prawdą o życiu a wygodnym kłamstwem które
pozwala ci żyć to co wybierasz?
Z reguły bierze się prawdę a potem cierpi się z tym co się wie. Prawda jest
taka że nie ma nic. Kultura to próba nasycenia rzeczywistości sensami.
Kultura to kłamstwo. Świat to swobodna gra sił. Bez celu.
Dlatego ludzie uciekają do sekt.

Tak jak człowiek jest nośnikiem swoich genów tak społeczeństwo jest
nośnikiem swojej kultury. Jego zadaniem jest nieść te idee, kształtować,
doskonalić, w zetknięciu z inną wizją walczyć o coś. Tylko wtedy życie ma
sens. Przeczytaj sobie Konrada Lorenza. Już cholera zapomniałem tytułu
(Transgresja i kultura?), fajnie naukowo bada społeczeństwo i zestawia
mechanizmy w nim rządzące z ewolucją w naturze. Może Amnesiac spróbuj być
bardziej interdyscyplinarny zamiast zatykać się w wąskich specjalizacjach?
Wtedy naprawdę nawet na psychologie inaczej patrzysz. Społeczeństwo i stan
kultury odpowiada za wiele z dewiacji. Każda kultura tworzy inne.

To nie jest tak że to jest zupełnie prawda, że kultura obwieszcza jedyną
prawdę o świecie. W rzeczywistości swobodnych sił nie ma jedynych prawd.
Słowo prawda czy kłamstwo to wartościowanie typowo ludzkie. Ograniczone do
człowieka. W róznych kulturach różnie pojmowane. Człowiek to nie jest anioł,
wyższa istota. Człowiek chce mieć o co walczyć, o co umierać, dla czegoś
żyć.
Zmierzać w kierunku kresu spokojnie z innymi ludźmi. Mając świadomość że
jego dzieci to jego przedłużenie. Wiesz że w kulturach cyklicznych, gdzie
czas postrzegany jest wielkim kołem, syn otrzymywał imię ojca a po jego
śmierci uosabiał wszystkie wartości które on reprezentował? Że stawał się
swoim ojcem? A Ty Amnesiac skąd pochodzisz, z czego jesteś dumny? Do czego
przywiązany? Do tolerancji?

Dla mnie tolerancja to stan powrotu do Nirvany. Do nie-trwania. Bezmyślnej
pustki. Obojętności. Mam życie nie po to aby wracać w jego trakcie do
pustki. Chcę nasycać świat sensami. Wierzyć w to że może jednak są
bezdyskusyjne prawdy. Taka mała rzecz jak nadzieja. To jest napęd istoty
ludzkiej i źródło jej wielkości!

Vesemir

20. Data: 2006-05-02 15:11:23

Od: Amnesiak <a...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia Vesemir napisał(a) w wiadomości
<news:e37op3$mlh$1@nemesis.news.tpi.pl> takie słowa:

> Nikt nie ma odwagi powiedzieć: "Bądź taki czy taki" za wyjątkiem gości z
> sekt -

Przecież to nieprawda. Wielu mówi "bądź taki czy taki", tyle, że takich
głosów jest wiele i są często wzajemnie sprzeczne. Relatywizm to jednak coś
zupełnie odmiennego od nihilizmu. "Posiadać świadomość względności własnych
przekonań, a mimo to trwać przy nich - oto, co odróżnia człowieka
cywilizowanego od barbarzyńcy".

Błąd, który popełniasz, polega na bezzasadnym przyjmowaniu alternatywy:
albo 'monistyczna' kultura, albo "pustka aksjologiczna". Tymczasem może
zupełnie dobrze funkcjonować kultura pluralistyczna, nie popadając przy tym
w nihilizm. Zresztą - powiedzmy sobie szczerze - co najmniej od powstania
chrześcijaństwa Europa nigdy nie stała się w pełni 'monistyczna'.

> [...]
> postępować. A raczej że jedyną regułą jest tylko brak reguł i konieczność

Kryzys wartości w pewnych środowiskach społecznych jest faktem. Ale
lekarstwo, które proponujesz, jest dużo gorsze od choroby. Tak. Wolę
bezsensowną i rozproszoną przemoc "młodzieży z miast" (na którą nawet w
naszym "upadłym" świecie nie ma społecznego przyzwolenia) od przemocy
zorganizowanej wokół Wielkich Idei (która z reguły ma bardzo wielu
obrońców).

> [...]
> działanie na rzecz społeczeństwa. Indywidualizm i egoizm są przyczynkiem

Good. Ale pluralizm nie musi prowadzić do zachowań egoistycznych. Oznacza
jedynie, że ludzie różnią się co do interpretacji tego, na czym polega
"działanie na rzecz społeczeństwa".

> A Ty Amnesiac skąd pochodzisz, z czego jesteś dumny? Do czego
> przywiązany? Do tolerancji?

Też. Ale tolerancja daje mi głównie możliwość samodzielnego wyboru takiej
drogi życia, z której będę dumny. (A ogólnie to nie narzekam na pustkę
duchową; rzekłbym, że wręcz przeciwnie;)

> Dla mnie tolerancja to stan powrotu do Nirvany. Do nie-trwania. Bezmyślnej
> pustki. Obojętności.

Tolerancja oznacza "cierpliwe znoszenie" tego, czego nie akceptuję. A zatem
tolerancyjny mogę być tylko wówczas, gdy *posiadam pewien system wartości*
(który koliduje z systemem wartości tolerowanym przeze mnie). Tolerancja
wyklucza więc obojętność.

> [...]
> pustki. Chcę nasycać świat sensami. Wierzyć w to że może jednak są
> bezdyskusyjne prawdy. Taka mała rzecz jak nadzieja. To jest napęd istoty

A świadomość, że obok Ciebie są osoby wierzące *w inne niż Ty*
'bezdyskusyjne prawdy', odbiera Ci tę nadzieję, tak? :)

Amnesiak

Brak milosci
Sondaże wyborcze OBOP cz.9
Kolejny monolog
Dlaczego ludzie są złośliwi?
co zmienia ślub? ...lekarstwo na kłopoty w zwiazku (długie)