wlacznik dwudzielny - problem

1. Data: 2005-10-17 10:51:20

Temat: wlacznik dwudzielny - problem
Od: "musta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chodzi o taki scienny przelacznik swiatla.

Mam po poprzednich wlascicielach wlacznik zyrandola, dochodzi do niego
(zyrandola) kabel trzyzylowy. Niestety dzialal tak ze obie zyly dostaja
napecie naraz i tylko wtedy gdy oba przelaczniki sa do gory. czyli
schematyczne jest tak 11 albo 00 (1 to faza na zyle, zyle zero pomijam).

Chodzi o to zeby dzialaly wpelni niezaleznie.

W puszce z kontaktem sa trzy koncowki kabli. Na jednej jest ciagle faza.
Zmienilem miejscami faze z jednym wyjsciowym i teraz mam tak ze jedna zyla
jest sterowana ale druga dziala tylko jak jest wlaczona pierwsza (10,11,00).

kontakt ma cztery styki a trzy kable jak to polaczyc zeby dobrze dzialolo
(10,01,00,11) ? jakos cos trzeba zmostkowac? Nie chce w ciemno testowac
wszystkich kombinacji trzech kabli w czterech stykach

To jest stara instalacja wiec licze sie z tym ze cos moze byc spieprzone.

musta

2. Data: 2005-10-17 12:40:18

Temat: Re: wlacznik dwudzielny - problem
Od: "rokko" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "musta" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wszystkich kombinacji trzech kabli w czterech stykach
>
> To jest stara instalacja wiec licze sie z tym ze cos moze byc spieprzone.

wygłada że jest tak, że przewód neutralny idzie bezpośrednio z puszki
rozgałęźnej do żyrandola i wogóle go w puszcze nie ma
łacznik, skoro ma cztery styki, ma pewnie dwie oddzielne drogi prądowe,
wyłaczane dwoma klawiszami
zorientuj się , które styki zwierają poszczególne klawisze te zwierane to
właśnie są te drogi prądowe
następnie powinieneś kabel z fazą na stale (jak sądzę - zasilający)
zmostkować na dwa wejścia a pozostale w puszce dwa kable podłaczyć na
wyjścia dróg prądowych
wypróbuj delikatnie przed przed przykręceniem do ściany :)

rokko

otwory w drzwiach łazienkowych
blokady na szafki i szuflady - przed dziećmi!!!
Re: Zimne grzejniki - raz jeszcze.
Piecyki naftowe ???
Brama garażowa - prosze o opinie