wlasnie powiedzieli w trojce

21. Data: 2000-02-08 06:57:34

Temat: Re: wlasnie powiedzieli w trojce
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Ruda <p...@p...fm> w artykule news:389DEBB4.B4724079@poczta.fm pisze...

> Jeszcze takiej nie spotkałam!

I co to niby ma oznaczać? Ile takich kobiet znasz? Pięć?

> A kto ma wieksze szanse na miażdżycę? Nie ci, którzy spożywają więcej
> tłuszczu?

Nie. Diety wysokotłuszczowe i niskowęglowodanowe
(nie tylko D.O.) cofają efekty miażdzycy...

[...]

Ta glukoza to jakaś trucizna, czy co?

22. Data: 2000-02-08 08:48:34

Od: Daruma <daruma@no_spam.poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

"Leszek Serdyński" wrote:

> Czy większy płód oznacza większe bóle?

Raczej nie. Może dłuższy poród?

> To był już człowiek, a nie neandertalczyk.
> Nie odżywiał się cukrem. Chodził na polowanka.

Ale neandertalczyk też chodził na polowanka i wcale nie odzywiał się
węglowodanami. Był chyba właśnie najbardziej wyspecjalizowanym myśliwym.

> Nie miałem zamiaru urazić Ewy. Jeżeli to tak zostało odebrane, to bardzo,
> bardzo Ewę PRZEPRASZAM !

OK :-)

--
Daruma
ICQ#: 43893224

23. Data: 2000-02-08 10:30:41

Temat: Odp: wlasnie powiedzieli w trojce
Od: "Cosa" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Pszemol <P...@P...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8...@p...net...
> Ruda <p...@p...fm> w artykule news:389DEBB4.B4724079@poczta.fm
pisze...

Odwrotnie to matki chore na cukrzyce rodza wieksze dzieci , wiec musza
poziomu glukozy pilnowac jak oka w glowie , a porod odbywa sie zwykle
droga cesarskiego ciecia.
Wbrew pozorom - nie . Choc nazwa moze niektorych niedoinformowanych
mylic - cukrzyca - bo za duzo cukru bylo spozywane.
Chyba ze mocznica jest od zbyt duzego spozywania moczu ;-)

Moga , moga , tylko musza dobrze pilnowac poziomu glukozy i zakonczyc
ciaze przed okreslonym czasem.

24. Data: 2000-02-08 23:56:24

Temat: Re: Odp: wlasnie powiedzieli w trojce
Od: Ruda <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

SG wrote:

> Na wielkosc plodu ma wplyw wiele innych czynnikow niz sama dieta. Np.
> genetyka ( duzy tata, duza mama --> na ogol duze dziecko ), wydolnosc
> lozyska, poziomy hormonow matki itd.

Otóż to. Właśnie ta genetyka nieszczęsna, która niektórym zaburza
wyssane z palca teorie. Taka paskuda z niej, że ma tu jednak najwięcej
do powiedzenia. Odżywianie jest tu mniej ważne. No, ale dzieci
faszerowane mięchem naszpikowanym hormonami to są dopiero kruszynki!!!
:-)))

> Ciaza bardzo specyficznie zmienia ustroj kobiety i potrafi nawet wywolac u
> niej cukrzyce, ktora zniknie po porodzie.

Dokładnie tak! Po drugi, porodzie byłam właśnie z taką kobietą na sali.
Cukrzycę miała jedynie w ciąży, a normalnie mogła o tym zupełnie
zapomnieć. Dlatego straciła zresztą pierwsze dziecko, gdyż nikt nie
przypuszczał, że jej organizm tak zareaguje na ciążę. Na szczęście jej
córeczka urodziła się zdrowa.

--
Ruda
p...@p...fm

25. Data: 2000-02-09 05:59:14

Od: "P(r)zemo" <p...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cosa wrote in message ...
>Odwrotnie to matki chore na cukrzyce rodza wieksze dzieci , wiec musza
>poziomu glukozy pilnowac jak oka w glowie , a porod odbywa sie zwykle
>droga cesarskiego ciecia.
To działa w obie strony; urodzenie dużego noworodka może (ale nie musi)
świadczyć o niezdiagnozowanej w czasie ciąży nietolerancji glukozy i
wyższych
jej poziomach we krwii; a nietolerancja glukozy jest ważnym czynnikiem
zwiększonego ryzyka cukrzycy w przyszłości.

>Moga , moga , tylko musza dobrze pilnowac poziomu glukozy i zakonczyc
>ciaze przed okreslonym czasem.
... i stosować dobre insuliny.
BTW. aż mnie zatkało kiedy przeczytałem co napisała Ruda, mam nadzieję że
się
przejęzyczyła (w piśmie ;-) )

**********P(r)zemo**********
p...@p...onet.pl

26. Data: 2000-02-09 08:54:41

Od: "Marcin 'Cooler' Kulinski" <k...@i...pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

jacek napisał(a) w wiadomości: ...

>Widzisz,
>można również urosnąć większym od swojej matki i ojca, wciąż mamy do
>czynienia z powiekszaniem sie kolejnych pokoleń.
>I bardzo dziwne przy tym jest, że podobnie wzrasta spożycie cukru od lat.

Bardzo dziwne jest rowniez to, ze w tym samym czasie rosnie liczba
samochodow, zanieczyszczenie srodowiska, srednia temperatura, liczba
mieszkancow Ziemi, liczba komputerow, szybkosc procesorow, objetosc
oprogramowania oraz wiek Ziemi. Mozna zatem stwierdzic, ze wielkosc plodu
jest wprost proporcjonalna do numerka wersji Windows.

Cooler

27. Data: 2000-02-09 14:14:12

Od: "Resselowie" <r...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pani Ewo !
> Ja co prawda nie urodziłem dziecka, ale nawet gdyby (!!!) to nie dało by
mi
> to podstaw do kwestionowania zdania profesjonalitów. Zupełnie zgadzam się
> Jackiem i Leszkiem Sedyńskim gdyż potwierdzają Oni zdanie wielu lekarzy.
> Moja żona, która w ciąży stosowała specjalną "dietę cukrzycową" usłyszała
od
> diabetyków ostrzeżenia o konsekwencjach cukrzycy ciążowej u nienarodzonego
> ziecka.
> Przeważnie takie dziecko rodzi się znacznie większe

Panie Piotrze!
Ja nie kwestionuję tego, że dzieci matek z cukrzycą rodzą sie większe. To
oczywiste i nie ma się o co kłócić. Po prostu nie zgadzam się, że ból
porodowy uzależniony jest od wielkości dziecka. Odczuwanie bólu jest kwestią
osobniczą.
Również pozdrawiam,
Ewa

28. Data: 2000-02-09 16:11:41

Od: "SG" <n...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

[ciach]
> ... i stosować dobre insuliny.
> BTW. aż mnie zatkało kiedy przeczytałem co napisała Ruda, mam nadzieję że
> się
> przejęzyczyła (w piśmie ;-) )
>

> **********P(r)zemo**********
> p...@p...onet.pl

Co Cie tak zatkalo ?????? Oprocz tego wczesniejszego konczenia ciazy to co
Ruda napisal(a) nie mija sie z prawda. Po pierwsze kobiety z cukrzyca sa tak
samo plodne jak te bez --> MOGA miec dzieci, po drugie --> przypodawaniu
Insuliny (tylko i wylacznie ludzkiej) w schematach 3-4 krotnego podawania na
dobe mozna bardzo skutecznie ograniczy okresy zabuzen glikemii --> znacznie
zmniejszyc ryzyko powiklan ciazy.

Powyzsze nie zmnienia faktu, ze ciaza u kobiety z cukrzyca, jest ciaza
wysokiego ryzyka i wymaga szczegolnego nadzoru.
SG

29. Data: 2000-02-09 23:48:14

Od: Ruda <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Cosa wrote:

> [...]

> Chyba ze mocznica jest od zbyt duzego spozywania moczu ;-)

> Moga , moga , tylko musza dobrze pilnowac poziomu glukozy i zakonczyc

Trochę uprościłam, gdyż bywa różnie. Zależy od zaawansowania i rodzaju
cukrzycy itp. Te kobiety, które mogą ewentualnie urodzić zdrowe dzieci
muszą bardzo przestrzegać określonej diety. Jeżeli tego nie zrobią, mogą
nie donosić ciąży lub urodzić chore dziecko.

--
Ruda
p...@p...fm

30. Data: 2000-02-12 00:23:44

Od: Ruda <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Resselowie wrote:

> [...]
> porodowy uzależniony jest od wielkości dziecka. Odczuwanie bólu jest kwestią

Ze mną lażała cukrzycowa mama ze swoją pociechą, która ważyła 2700g przy
urodzeniu. Moje niecukrzycowe niemowlę za 3920g. Nie wiem, ale może mi
się coś pokićkało??????? Ale inaczej nie chciało być.
--
Ruda
p...@p...fm

HeartLab