wlokniaki w piersi?

następny post »
From: "Magda" <z...@i...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: wlokniaki w piersi?
Date: Sun, 18 May 2003 19:28:10 +0200

Witam,
biorac pod uwage fachowosc tej grupy, po raz kolejny (oczywiscie z inna
sprawa) postanowilam sie do Was zwrocic o jakies info odn. intersujacego
mnie tematu-chodzi o moje piersi. Ok. 8 lat temu (mam 26) wyczulam w okolicy
brodawki guzek -taki jak groszek, dajacy sie przesunac(nie bolesny), nawet
mialam wrazenie ze jak jest tuz przy skorze to jakby przebijalo w tym
miejscu zielonkawym kolorem. Poszlam do ginekologa na sonomammografie i
lekarka wykryla takich "groszkow" kilka w piersi prawej i jeden w lewej ,
na zaswiadczeniu wypisala ze sa to poszerzone przewody
wyprowadzajace-anomalia rozwojowa. Zasmiala sie tez ze jak bede miala
dziecko to moga byc klopoty z karmieniem piersia.
Ja ciagle czuje 1 "groszka", po 7 latach od tamtego badania poddalam sie USG
piersi i tym razem ginekolog orzekl: w piersi prawej zmiana na godz. 6
polozona zabrodawkowo o sr. 8 mm oraz na godz. 7 okolo 3cm od brodawki
sutkowej o sr. 6 mm. Obie zmiany o charakterze wlokniakow. Piers lewa bez
zmian patologicznych. Lekarz powiedzial ze nic groznego-anomalia, ale jesli
chce to moge isc upewnic sie do onkologa na biopsje, w przyszlosci moga
wystapic klopoty z karmieniem.
Naleze do osob strachliwych, boje sie wszelkich badan klutych. Prosze
powiedzcie czy ktos z Was mial doczynienia z tymi zekomo wlokniakami, jak to
moze faktycznie wplynac na moje przyszle maciezynstwo. Czy takie wlokniaki
nie = przyszlemu rakowi?
Przepraszam ze tak sie rozpisalam, ale chcialam jak najlepiej przedsatawic
caly swoj problem. Z gory dziekuje za wszelkie info.
Pozdrawiam
Magda