Re: wlokniaki w piersi?

Data: 2003-05-22 18:03:55
Temat: Re: wlokniaki w piersi?
Od: "GazGaz" <g...@w...pl>

Użytkownik <m...@w...pl> napisał w wiadomości
news:03ed.00000045.3ecc6969@newsgate.onet.pl...
> szans
> >>>>>>>>>>>>>

> Tej informacji dowiedzialam sie od lekarza onkologa. Gdyz sama mialam
takie
> problemy. On mi powiedział ze jest okolo 10% ze gruczolo-wlokniaki moga
ulec
> zezlosliwieniu. Czyzby nie byla to prawdziwa informacja??? Czy to oznacza
ze
> chcial mnie tylko postraszyc?
> M.

Nie do końca jest to prawdą - gruczolakowłókniaki sutka nie są związnae z
wyższym ryzykiem zachorowania na raka sutka. Może w obrębie
gruczolakowłókniaka rowinąć się rak, ale to tak samo, jak istnieje to
ryzyko, że rozwinie się w sutku obok.
Ale - są zmiany w sutkach, które zwiększają ryzyko rozwoju raka - póki się
ich nie oceni pod mikroskopem, to nie wiadomo, co to jest.
Najpewniejsze zdiagnozowanie guzka sutka to - albo wyciąć cały i zobaczyć
pod mikroskopem, albo zrobić tzw. biopsję mammotoniczną - gruboigłową (do
badania otrzymuje się bardzo drobne fragmenty tkanki). Dopóki sie tego nie
zrobi, nie można być pewnym, jakiego typu zmiany występują w guzku.
Patolog KriKri