wspomnienia

1. Data: 2003-02-21 13:23:35

Temat: wspomnienia
Od: arachnisflosaeris <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś może zna dobrą (skuteczną) metodę na pozbycie się wspomnień?
Chodzi o skuteczne wyparcie (najlepiej bez zastępowania) uświadomionych,
przemyślanych wydarzeń.

Arachnis

1. Data: 2003-02-21 14:08:02

Temat: Re: wspomnienia
Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"arachnisflosaeris" w news:b35987$dc8$1@nemesis.news.tpi.pl napisał(a):

> Czy ktoś może zna dobrą (skuteczną) metodę na
> pozbycie się wspomnień?

Hmmm... czytalem niedawno wzmianke o Szereszewskim. Mial on genialna
pamiec, ale to stanowilo rowniez problem poniewaz zapamietywal wszystko -
rowniez zbedne informacje. Swoja zdolnosc zapamietywania opieral na
wyobrazeniach i skojarzeniach. Przykladowo wzor metematyczny przedstawial
w formie historyjki. Po jakims czasie znalazl metode na zapominanie -
wyobrazal sobie tablice z zapisanymi zbednymi informacjami i ja scieral.
Ponoc pomagalo.

Greg
Serwis PSPHome - http://www.psphome.htc.net.pl
Z psychologia jedyne co mam wspolnego to to, ze jestem czlowiekiem.

1. Data: 2003-02-21 16:27:09

Od: m...@p...info (Lipinska Miroslawa) szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktoś może zna dobrą (skuteczną) metodę na pozbycie się wspomnień?

lobotomia (?)

1. Data: 2003-02-22 11:47:26

Od: arachnisflosaeris <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lipinska Miroslawa napisał:

> lobotomia (?)

Bardzo zabawne.

1. Data: 2003-02-22 11:58:33

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktoś może zna dobrą (skuteczną) metodę na pozbycie się wspomnień?
> Chodzi o skuteczne wyparcie (najlepiej bez zastępowania) uświadomionych,
> przemyślanych wydarzeń.
>
> Arachnis

Mysle, ze wyciac sie nie da. Nie da tez nic zepchniecie ich
w nieswiadomosc.
Najlepiej, przetransformowac je, tzn. zmienic do nich dystans.

Solan

1. Data: 2003-02-22 11:59:24

Od: Paweł Niezbecki <t...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

arachnisflosaeris <a...@w...pl>

> Bardzo zabawne.

Taka jest smutna prawda.

Bo co jeszcze można zrobić? Można przeszłość (częściowo) przeinterpretować,
wyprzeć lub pomniejszyć jej znaczenie. Najzdrowsze jest chyba to ostatnie,
co najczęściej sprowadza się do absorbujących działań w kierunku przeciwnym
do treści wspomnień: np. poprzez odkupienie winy, jeśli to o winę chodzi,
dążenie do odniesienia sukcesu w dziedzinie, w której poniosło się klęskę
itp.

P.

1. Data: 2003-02-22 12:54:57

Od: arachnisflosaeris <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Paweł Niezbecki napisał:
Można przeszłość (częściowo) ...
> wyprzeć...

I mnie właśnie o to chodzi. Pytam o tego typu metody.
Jedynie Greg potraktował pytanie poważnie.
Greg, może mógłbyś skrobnąć coś jeszcze na temat techniki wymazywania?

Pozdrawiam, A.

1. Data: 2003-02-22 13:00:43

Od: Kasia <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik s...@o...pl napisał:

> Nie da tez nic zepchniecie ich
> w nieswiadomosc.
To by było dobre rozwiązanie, jednak potrzebna jest technika do
osiągnięcia tego stanu.
> Najlepiej, przetransformowac je, tzn. zmienic do nich dystans.
Akurat w tym przypadku transformacja pożera transformację i robi się
błędne koło. A jest to rodzaj wspomnień, który nie niesie ze soba żadnej
traumy.
Jeśli ktoś zna metodę i może mnie wspomóc, to bardzo proszę.
A.

1. Data: 2003-02-22 13:03:42

Od: Paweł Niezbecki <t...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

arachnisflosaeris <a...@w...pl>

> Użytkownik Paweł Niezbecki napisał:
> Można przeszłość (częściowo) ...
>
> I mnie właśnie o to chodzi. Pytam o tego typu metody.
> Jedynie Greg potraktował pytanie poważnie.

O, przepraszam bardzo, ja też potraktowałem je poważnie. Samemu by mi się
przydało wymazać to i owo, ale nie jestem się w stanie zmusić do
reinterpretacji i samookłamywania na żadną większą skalę. Natrętne,
powracające złe wspomnienia odganiam obelżywymi słowy - o dziwo działa! - do
następnego razu. I stwierdziłem doświadczalnie też banalną prawdę, że czas
sprawia, że przeszłość blednie (poza wspomnieniami z dzieciństwa, które są
tak intensywne, że czas się ich nie ima, zresztą wcale nie chcę, żeby się
imał, bo są najczęściej przecudowne).

Nie mówię, że wizualizacje nie mogą być skuteczne - nie mam/znam natomiast
metody gwarantującej ich skuteczność.

P.

1. Data: 2003-02-22 13:14:32

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> To by było dobre rozwiązanie, jednak potrzebna jest technika do
> osiągnięcia tego stanu.

[........]
> A.

Mysle, ze za pomoca hipnozy cos moznaby bylo zrobic,
jednak osobiscie nie probowalem tego.
Nie wiem tez jakie by mogly byc skutki i w jaki sposob
dawala by o tym znac podswiadomosc.

Solan

Re: trochę o tolerancji
Dobra, co to jest ten MATRIX
Re: Czy to nietolerancja?
Odp: czy wszytko kreci sie wokol pieniedzy>>
Odp: co na nas ma wpływ...