wstyd

1. Data: 2000-07-14 09:27:24

Temat: Re: wstyd
Od: n...@p...ninka.net szukaj wiadomości tego autora

"Duch" <a...@f...onet.pl> writes:

> Ciekawe jest to, ze jak ktos sie pyta dlaczego nagosc jest zakazana
> to czesto zchodzi na religie i ze to ona jest winna.
> Oczywiscie nie jest to prawda - np. mam tez
> znajomych "niereligijnych" i wcale nie zaobserwowalem zeby sie
> mniej wstydzili sa "tacy sami" jesli chodzi o wstyd, no moze czasem
> troche bardziej udaja, ze sie nie wstydza ... bo to "wroga propaganda"
> i oni nie sa tacy "pruderyjni".

Hm... a jak byli wychowani?

--
Nina (Mazur) Miller
n...@p...ninka.net

1. Data: 2000-07-14 09:31:29

Od: n...@p...ninka.net szukaj wiadomości tego autora

"Qbar" <k...@o...pl> writes:

> Wstyd nie ma nic wsp=F3lnego z religi=B1 . Wynika on nie z wiary a z =
> obyczaju.
> Obyczaj wynika z praktycyzmu - skoro w naszych stronach zawiewa =
> ch=B3odem to ludzie=20
> si=EA ubierali ( poga=F1skie plemiona r=F3wnie=BF - w sk=F3ry ), a z =
> czasem ten z go=B3=B1 d. by=B3 inny.

Obyczaj nie wynika tylko li wylacznie z praktycyzmu. Gdybys mial racje
to wtedy w publicznych lazniach, na plazach ludzie by chodzili bez
odziezy w naszej kulturze, a nigdy tak nie bylo (poza ostatnimi
kilkudziesiecioma latami).

1. Data: 2000-07-14 12:43:20

Od: "Duch" <a...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hm... a jak byli wychowani?

Szczerze mowiac nie wiem, roznie i przeroznie.

Ale wszyscy oni sie wstydza, z tym ze czesc jest zbuntowana,
i dlatego zdejmuje majtki.

Acha, wydaje mi sie ze trzeba zwrocic uwage na
nie-wstydzacych sie nagosci a "wyzwolonych"-udajacych.

Prawdziwy nie wstydzacy sie zdejmie majtki na plazy/w lazni,
rozejrzy sie naokolo zobaczy samych ubranych i ich spojrzenia,
powie "ups, nie wiedzialem ze tu sie nie rozbiera do naga",
zalozy majtki i bedzie sobie spokojnie dalej rozmawial.

Zbuntowany, zdejmie majtki, bedzie sie z wajcha obnosil -
pogardliwie spogladajac na "tekstylnych"
bedzie chodzil w swetrze (bo zimno) ale bez majtek,
bedzie narzekal na nietolerancje i zaklamanie,
niezawuwazony bedzie coraz bardziej prowokowal...

To drugie to zupelnie inny sprawa niz tylko problem nagosci,
to pewnien ukryty, jakby bunt spoleczny,
ktory staram sie przeniknac od pewnego czasu...

Pozdrufka, Duch

1. Data: 2000-07-14 16:03:10

Od: "bary" <f...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

>potępiany ( odruch wróbli rzucających się na papugę ) a to wywołuje u niego
poczucie
>winy i misiek się ubiera.

>Ale wymyśliłem co ? :)
>Pozdrowienia Kuba

Ja myśle że trafiłeś w dziesiątkę. Chodzi o regulacje społeczną. Jakby na
codzień nosili rurki na fiutach ze sznureczkiem to to by była normalka...

j.

1. Data: 2000-07-17 12:39:16

Od: "Aleksander Nabaglo" <...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

!
<n...@p...ninka.net> wrote in message
> Obyczaj nie wynika tylko li wylacznie z praktycyzmu. Gdybys mial racje
> to wtedy w publicznych lazniach,
Pare stuleci temu w lazniach publicznych nie bylo takiego problemu,
powstal dopiero w wyniku kontrreformacji.

>na plazach ludzie by chodzili bez
Plaze staly sie plazami w dzisiejszym sensie bardzo niedawno,
wczesniej nikt nie podniecal sie z powodu mozliwosci obcowania
z natura w postaci duzego kawalka czystego piasku nad morzem lub
jeziorem.

--
A.

1. Data: 2000-07-18 02:52:34

Od: n...@p...ninka.net szukaj wiadomości tego autora

"Aleksander Nabaglo" <...@w...krakow.pl> writes:

> Pare stuleci temu w lazniach publicznych nie bylo takiego problemu,
> powstal dopiero w wyniku kontrreformacji.

No wlasnie, i obyczajowosci narzuconej przez taze (widok nagiego ciala
jako cos grzesznego i wstydliwego).

> [...]
> wczesniej nikt nie podniecal sie z powodu mozliwosci obcowania
> z natura w postaci duzego kawalka czystego piasku nad morzem lub

Nieprawda. Do dzis mozna sobie ogladac zdjecia, pocztowki z pocztaku
naszego wieku. Widac na nich ludzi na plazach, urzadzajacych pikniki,
spacerujacych itd. ... i zakutanych niemal po same szyje w ubraniach
:)

1. Data: 2000-07-19 06:22:25

Od: "Aleksander Nabaglo" <...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

!

> Nieprawda. Do dzis mozna sobie ogladac zdjecia, pocztowki z pocztaku
> naszego wieku. Widac na nich ludzi na plazach, urzadzajacych pikniki,
> spacerujacych itd. ... i zakutanych niemal po same szyje w ubraniach
No wlasnie, po kontrreformacji i pozniejszej rewolucji przemyslowej
(calym wieku wegla i pary) rozwiniete spoleczenstwa nabraly
seksualnego stosunku do Natury...

--
A.

1. Data: 2000-07-19 06:42:27

Od: "Qbar" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Nieprawda. Do dzis mozna sobie ogladac zdjecia, pocztowki z pocztaku
>naszego wieku. Widac na nich ludzi na plazach, urzadzajacych pikniki,
>spacerujacych itd. ... i zakutanych niemal po same szyje w ubraniach

1. Uważano ( zresztą słusznie ) , że słońce niszczy cerę ( słowo parasol nie pochodzi
przecież od deszczu )
2. Nie umieli pływać więc uważali na zbyt spontaniczny kontakt z wodą

Siedziała ekipa i wdychała jod - to im wystarczało.

1. Data: 2000-07-20 05:46:41

Od: "jacob" <j...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

Qbar wrote in message <8l3ikt$61n$1@zeus.polsl.gliwice.pl>...

1. Uważano ( zresztą słusznie ) , że słońce niszczy cerę ( słowo parasol nie
pochodzi przecież od deszczu )

parasol - dwie nuty "sol" (do, re, mi,sol)

Haslo ze slowniczka specjalnego.:-)))

jakub

1. Data: 2000-07-24 14:26:18

Od: "Pajonk Hfat" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Duch" <a...@f...onet.pl> wrote in message
> [...]
> mniej wstydzili sa "tacy sami" jesli chodzi o wstyd, no moze czasem
> troche bardziej udaja, ze sie nie wstydza ... bo to "wroga propaganda"

Duch masz racje. IMO to wszystko kwestia wychowania. Czym skorupka za mlodu
nasiaknie...
Pajonk

Re: smierc
pracoholizm