!! wycena domu pod budowe autostrady - co, gdzie , jak ???

1. Data: 2003-12-07 14:27:00

Temat: !! wycena domu pod budowe autostrady - co, gdzie , jak ???
Od: "lukisio" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

moj dom pojdzie pod mlotek bo na jego miejscu ma byc autostrada

gdzie moge znalesc cos na temat wyceny, jakimi kryteriami sie wycenia co jest
wazne , umeblowanie ? stopien wykonczenia ? dzialka, dwa garaze ? czy tylko
licza sie metry uzytkowe?...

czy ktos z szanownych grupowiczow moze mi pomoc? moze ktos juz mial taka
sytuację?

pozdrawiam luksaio

1. Data: 2003-12-07 15:48:30

Temat: Re: !! wycena domu pod budowe autostrady - co, gdzie , jak ???
Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"lukisio" <k...@o...pl> wrote in message

> [...]
jest
> wazne , umeblowanie ? stopien wykonczenia ? dzialka, dwa garaze ? czy

W zasadzie to jeszcze nigdy nie wyceniałem nieruchomości przeznaczonej pod
autostradę, ale jeśli szczegółowe przepisy nie stanowią inaczej, to pewnie
rzeczoznawca musi określić wartość rynkową nieruchomości. W tym przypadku
bierze się pod uwagę różne cechy, m.in. lokalizację, otoczenie, dojazd i
komunikacja, wielkość domu i działki, standard wykończenia i stan techniczny
domu. Wycena jest robiona na podstawie zawartych transakcji nieruchomościami
podobnymi z okolicy.
Przepisy odnośnie wycen to głównie:
1. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.
U. Nr 46 z 2000 r., poz. 543 - tekst jednolity).

2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 27 listopada 2002 r. w sprawie
szczegółowych zasad wyceny nieruchomości oraz zasad i trybu sporządzania
operatu szacunkowego (Dz. U. Nr 230 z 2002 r., poz. 1924).
oraz Standardy Zawodowe Rzeczoznawców Majątkowych Polskiej Federacji
Rzeczoznawców Majątkowych (raczej niedostepne w sieci).

Refleksje kuchenne - uwaga dlugie
Jaki odkurzacz?
INsekty?
RADOM - sprzedam działki