wyjęcie plytek ceramicznych

1. Data: 2009-05-12 09:58:29

Temat: wyjęcie plytek ceramicznych
Od: "dwaka" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy jest jakas metoda na wyjęcie płytek ceramicznych nieuszkodzonych
zabudowanych w ścianie ( parę sztuk). Glazura położona na zaprawie
wapienno-cementowej , fugowana białym cementem.
Pozdrawiam
dwaKa

2. Data: 2009-05-12 19:22:04

Temat: Re: wyjęcie plytek ceramicznych
Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

dwaka pisze:
> Czy jest jakas metoda na wyjęcie płytek ceramicznych nieuszkodzonych

Jest, ale nie ma 100% gwarancji na nie uszkodzenie płytki.

> zabudowanych w ścianie ( parę sztuk). Glazura położona na zaprawie
> wapienno-cementowej , fugowana białym cementem.

Jaki jest cel wyjęcia?
Zachowanie nieuszkodzonych płytek?
--
pozdr. Jerzy

3. Data: 2009-05-12 19:54:49

Od: "dwaka" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> Jest, ale nie ma 100% gwarancji na nie uszkodzenie płytki.

> Jaki jest cel wyjęcia?
> Zachowanie nieuszkodzonych płytek?
> --
> pozdr. Jerzy

Celem jest uzupełnienie w innym widocznym miejscu po remoncie instalacji
wodnej. Mam takie płytki na ścianie które chyba dobrze nie przylegają bo
przy pukaniu dają głuchy odgłos ( pusto pod spodem). Ale fugi z białego
cementu b.mocno trzymają.
Pozdrawiam dwaKa

4. Data: 2009-05-12 20:12:07

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

dwaka pisze:
> [...]
> wodnej. Mam takie płytki na ścianie które chyba dobrze nie przylegają bo
> przy pukaniu dają głuchy odgłos ( pusto pod spodem). Ale fugi z białego

To się ciesz, przyłóż przepychacz do syfonów, wyskrob fugę, polej wodą
od góry (czasami nie jest to konieczne, im bardziej głuchy dźwięk to
mija sie to z celem, często płytki wiszą na fugach lub dają sie bez
problemu odstukać ), odczekaj chwilę, od góry nożem na całej szerokości
podważ płytkę. Przepychacz oczywiście trzymaj w drugiej ręce.
--
pozdr. Jerzy

5. Data: 2009-05-13 19:33:12

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przetykacz to bardzo dobry patent, ale jeszcze lepszy jest uchwyt do
noszenia szyb. Można pożyczyć w zaprzyjaznionym warsztacie szklarskim
Jacek

Firma Elektryczna
Kto wie?
Ogrzewanie poza sezonem grzewczym