wykończenie i oprawa wyhaftowanego dzieła

1. Data: 2001-11-12 09:01:40

Temat: wykończenie i oprawa wyhaftowanego dzieła
Od: "ulla" <u...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

W sobotę miałam przyjemność spotkać na imprezie
urodzinowej na której byłam pokrewną haftującą duszę
i dowiedziałam się, że owa osoba po wyhaftowaniu obrazka
oczywiście po uprzednim wypraniu go i wyprasowaniu, podkleja
go białą fizeliną, obrazek jest bardzo sztywny i po oprawieniu
nie marszczy się.
Uważam, że to dobry pomysł.
ula.

1. Data: 2001-11-12 10:58:54

Temat: Re: wykończenie i oprawa wyhaftowanego dzieła
Od: "maja" <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

a jak podkleja ? przyprasowuje ta flizeline i ona sie trzyma, czy musi
uzywac jakiegos kleju ? ile kosztuje flizelina ???

pozdrawiam
Maja

1. Data: 2001-11-12 11:12:23

Od: "skrzacik" <s...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maja" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
> a jak podkleja ? przyprasowuje ta flizeline i ona sie trzyma, czy musi
> uzywac jakiegos kleju ? ile kosztuje flizelina ???

flizelina bywa w roznych grubosciach i kolorach oraz z klejem lub bez.
grubosc flizeliny moze byc od cieniusienkiej jak mgielka az do kilku
milimetrow. z reguly po jakims czasie biala flizelina z kleje zolknie,
niestety.

skrzacik

1. Data: 2001-11-12 11:53:08

Temat: Odp: wykończenie i oprawa wyhaftowanego dzieła
Od: "ulla" <u...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik maja <m...@c...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9soa4t$4ah$...@n...tpi.pl...
> a jak podkleja ? przyprasowuje ta flizeline i ona sie trzyma, czy musi
> uzywac jakiegos kleju ? ile kosztuje flizelina ???

fizelinę przyprasowuje się żelazkiem dość dobrze rozgrzanym przez płócienną
sciereczkę, są jak Skrzacik wspomniał - różne rodzaje fizelin,
osobiście wypróbuję kilka, na kawałkach kanwy - bo ciekawa jestem wielce
efektu.
Dawno nie kupowałam fizeliny, bo z reguły dostaję od mamy,
więc nie wiem jaka cena, ale raczej myślę, że to nie są jakieś duże
pieniądze.
ula

1. Data: 2001-11-12 11:54:47

Od: "ulla" <u...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik skrzacik <s...@m...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9soaqr$adi$...@n...tpi.pl...
> [...]
> grubosc flizeliny moze byc od cieniusienkiej jak mgielka az do kilku
> milimetrow. z reguly po jakims czasie biala flizelina z kleje zolknie,

ale na szczęście, po lewej stronie przebywa, więc jej nie widać.
ula.

1. Data: 2001-11-12 17:41:34

Od: Arleta Potocka <A...@f...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> oczywiście po uprzednim wypraniu go i wyprasowaniu, podkleja
> go białą fizeliną, obrazek jest bardzo sztywny i po oprawieniu

Kurcze, zupelnie zapomnialam, ze tez tak kiedys robilam :-((( o, ja
traba ;-))) To dlatego, ze dlugo trwa zanim cos skoncze (robie z reguly
dosc duze wzory). A nie dalej, jak pod koniec wrzesnia mialam klopot z
"marszczacym sie" obrazkiem.
Wielkie dzieki za przypomnienie :-)

Zaleta przyklejonej flizeliny jest tez to, ze trzyma ona "nieposluszne"
nitki muliny ;-))

Pozdrawiam Arleta

haftowane bombki:)))
Re: haftowane bombki:)))