wymioty z krwia

1. Data: 2005-03-06 18:57:47

Temat: wymioty z krwia
Od: "LuK" <f...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

po spozyciu duzej ilosci alkoholu (0,5) nastapily wymioty z krwia a nastepny
dzien zatrucie

czy konieczne jest zgloszenie sie do lekarza ? co moze oznaczac ta krew

2. Data: 2005-03-06 19:28:39

Temat: Re: wymioty z krwia
Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2005-03-06, LuK <f...@N...pl> wrote:
> czy konieczne jest zgloszenie sie do lekarza ? co moze oznaczac ta krew

Tak, kazda krew z przewodu pokarmowego nalezy wyjasnic.

3. Data: 2005-03-06 19:38:21

Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <d0fjr2$t8o$1@inews.gazeta.pl>
tako rzecze LuK :

> czy konieczne jest zgloszenie sie do lekarza ?

Bezwględnie. No chyba, że alkohol miał szczególną postać.
Rodzinna wieść niesie, iż mój szanowny Tatko kiedyś wrócił pod wpływem i
puścił krwawego pawia. Mama nie wiedziała, co czynić, ale Dziadek
(trunkowy, a jakże), popatrzył, pociągnął nosem i "zdiagnozował"
-Wiśniówka z czekoladą. Błe.

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

4. Data: 2005-03-07 09:53:50

Od: "wolim" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LuK" <f...@N...pl> napisał w wiadomości

> po spozyciu duzej ilosci alkoholu (0,5) nastapily wymioty z krwia a
nastepny
> dzien zatrucie
>
> czy konieczne jest zgloszenie sie do lekarza ? co moze oznaczac ta krew

Alkohol ma to do siebie, że podrażnia błonę żołądka.
Po wypiciu dużej ilości mogą występować wymioty z krwią (najczęściej w
postaci drobnych skrzepów, z wyglądu przypominających drobne kłębki nitek,
albo niewielkie "pajączki").
Nie zawsze jest to groźne, ale czasami może oznaczać początki choroby
wrzodowej żołądka. Najczęściej wymiotom towarzyszy także zgaga i "pieczenie"
żołądka.

Doraźnie pomaga Ranigast.

Należy, oczywiście, udać się do lekarza. Ten będzie wiedział co robić.
Ja, ze swojej strony, proponuję dwutygodniową kurację Omeprazol'em. Jeżeli
po tym czasie obiawy nie ustąpią należy zrobić gastroskopię.

/\/\\/\/

5. Data: 2005-03-07 12:14:46

Od: "LuK" <f...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja, ze swojej strony, proponuję dwutygodniową kurację Omeprazol'em. Jeżeli
> po tym czasie obiawy nie ustąpią należy zrobić gastroskopię.

rzucam picie alkoholu

6. Data: 2005-03-08 21:11:30

Od: "poradniawkamieniu" <p...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wolim" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Ja, ze swojej strony, proponuję dwutygodniową kurację Omeprazol'em. Jeżeli
> po tym czasie obiawy nie ustąpią należy zrobić gastroskopię.

Każde krwawienie z gopp wymaga gastroskopii...

7. Data: 2005-03-08 23:34:21

Od: "Tomasz" <T...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

dlaczego, czy to aż tak poważne????
Pytam bo miałem badanie na krew utajoną (dodatnie) i lekarz stwierdził że
chyba tylko pozostaje gastroskopia, chociaż zapomniałem mu wspomnieć (nie
wiem czy to ma zanczenie) że miałem podrażniony odbyt i krew zostawała na
papierze, na gastroskopie raczej mi sie nie usmiecha isc tym bardziej na
endoskopie, czy jest jakies inne rozwiazanie?????? Nie wiem moze jakies
badania na wykrycie wrzodów czy cos w tym stylu???

8. Data: 2005-03-09 06:50:02

Od: ika <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 09.03.05, około 00:34, Tomasz bulgocze

> [...]
> wiem czy to ma zanczenie) że miałem podrażniony odbyt i krew zostawała na

Ma znaczenie kluczowe. Wydałeś ciężko zarobione pieniądze na bimber i teraz
go rozlałeś. Będzie trzeba powtórzyć, albo...

> na gastroskopie

;)

> raczej mi sie nie usmiecha isc tym bardziej na
> endoskopie

Gastroskopia to endoskopia. Dla ułatwienia: endo- zwnaczy wewnątrz. Jeśli
natomiast chodzi Ci o back orifice ;) to kolonoskopia albo rektoskopia.
Póki co szukamy wrzodów żołądka, więc rurę będziesz musiał połknąć.

> czy jest jakies inne rozwiazanie?????? Nie wiem moze jakies
> badania na wykrycie wrzodów czy cos w tym stylu???

Nei. Gastroskopia nie jest taka traumatyczna. Sama miałam i do tego bez
znieczulenia, bo się skończyło. Da się przeżyć, rach ciach, dwie minutki.
No chyba, że stoi gromada studentów i doktor pokazuje, "tuuuu, o tuuu
[palcem po ekranie] jest krzywizna większa, ale jak od-wró-cę [szarpiąc się
z urządzeniem] końcówkę, o, to mamy krzywiznę mniejszą i tu wyżej wpust"...
itd :D

Powodzenia.
--
ika - umop apisdn

9. Data: 2005-03-10 01:19:13

Od: "Tomasz" <T...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki Ika za wsparcie! A co by było gdyby wykorzystać jakąś czułą metodę
badania oddechu (badanie mocznikiem chyba się nazywa) i gdyby wykryto
faktycznie wrzody, czy gastroskopia nadal byłaby konieczna? :)

10. Data: 2005-03-10 20:33:54

Od: "poradniawkamieniu" <p...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz" <T...@i...pl> napisał w wiadomości
> Dzięki Ika za wsparcie! A co by było gdyby wykorzystać jakąś czułą metodę
> badania oddechu (badanie mocznikiem chyba się nazywa) i gdyby wykryto
> faktycznie wrzody, czy gastroskopia nadal byłaby konieczna? :)

Nie ma jak "zobaczyć"
Najlepsza i najczulsza i najtańsza jest gastroskopia.
Krwawienie z Gopp jest zawsze poważne i konieczna jest gastroskopia.

Bóle w klatce piersiowej
Wskazania do podania KKCz
zapalenie mięśnia twarzowego
Malaria?