wynik USG

1. Data: 2004-06-16 20:58:14

Temat: wynik USG
Od: iwc1a <i...@N...o2.pl.DELETE.THIS> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos mi pomoże zinterpretować wynik USG jamy brzusznej ? :

"Wątroba o wzmożonej echogeniczności, zaokrąglonych brzegach,
jednorodna. Pęcherzyk żółciowy o pogrubiałych ścianach bez konkrementów.
Nerki prawidłowej budowy i wielkości, w górnym kielichu nerki prawej
złóg śr 3,8 mm, w środkowym lewj śr 4,33 mm. Układy zbiorcze nerek
nieposzerzone."

Chodzi mi o wątrobe i nerki. Lekarka która robiła USG powiedział że nie
podoba jej sie wątroba ale o nerkach nic mi nie powiedziała. Natomiast
gdy poszłam z tym opisem do swojego lekarza nie zwrócił wogóle uwagi na
wątrobe natomiast powiedział mi że mam kamienie w nerkach. Na USG
powiedziano żebym zrobiła sobie badania na cukier, cholesterol i
żółtaczkę co może być powodem tej niby chorej wątroby o co też
poprosiłam swojego lekarza który się zdziwił że kazano mi robic te
badania ale dał mi skierowanie. Wyniki okazały sie prawidłowe. Lekarz
stwierdził więc że dajemy sobie spokój z tą wątrobą i pzrepisam mi tylko
jakąś maść do rozpuszczania w wodzie do picia żeby nie powiększały sie
kamienie.
Moje pytanie - jaki jest ten wynik mojego USG. Czy powinnam jeszcze raz
sie udac na badania czy też zmienić lekarza pierwszego kontaktu ?

--
Pozdrowionka :D
Iwonka & Natalka (21.07.2003)

2. Data: 2004-06-16 21:24:27

Temat: Re: wynik USG
Od: e...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

ODNOŚNIE WĄTROBY ZRÓB SOBIE BADANIA ENZYMÓW:

ASPAT, ALAT,
OZNACZ ANTY HBS I ANTY HCV

OZNACZ TEŻ BILIRUBIĘ

ODNOŚNIE NEREK
OZNACZ KREATYNINĘ I MCZNIK

NA PODSTAWIE TYCH DANYCH MOŻNA COŚ BĘDZIE POWOEDZIEĆ

PS . MASZ PRAWDOPODOBNIE 2 KAMIENIE W NERKACH
PS.UNIKAJ SZCZAWIU , GRUSZEK , PIJ DOBREJ JAKOŚCI WODĘ - MAŁO WAPNIA - NP Z
ŻYWCA
POZDRAWIAM
MAX

3. Data: 2004-06-16 22:13:22

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Jun 2004 23:24:27 +0200, e...@o...pl wrote:

[...]

Nie krzycz, mówię...

> PS.UNIKAJ SZCZAWIU , GRUSZEK , PIJ DOBREJ JAKOŚCI WODĘ - MAŁO WAPNIA - NP Z
> ŻYWCA

Taaa.

A jeśli to kamienie moczanowe?

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)
/Wilder Penfield/

Czym ratowac gardlo przy pierwszych oznakach bolu?
Coś mnie udziabało i...
depresja co zrobic? czy trzeba skeirowanie do psychiatry?
brakuje potasu
pieprzyki wypukle