wysilek fizyczny, a wady wzroku

następny post »
From: "Jesli" <j...@i...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: wysilek fizyczny, a wady wzroku
Date: Fri, 28 Sep 2001 00:39:06 +0200

Po pierwsze witam wszystkich na grupie, poniewaz jest to moj pierwszy post
(pierwszy post jaki pisze w ogole).
Mam nastepujace pytanie: czy ktos wie jak to jest z wplywem wysilku fizycznego na
wady wzroku?
Jestem krotkowidzem (-4). Cwicze judo od wielu lat. Okulisci u ktorych bylem na
badaniach
zgodnie twierdzili, ze nie jest to wskazane (prawde mowiac zabraniali mi )
Ci ktorych przycisnalem mowili cos o odklejaniu sie siatkowki, jednak nie potrafili
mi powiedziec
jak bardzo ryzykuje uprawiajec dalej ten sport (chodzilo mi o jakiekolwiek dane
statystyczne).
Jedna pani okulistka powiedziala, ze raz spotkala sie z przypadkiem odklejenia sie
siatkowki,
ale dotyczylo to 70 letniego mezczyzny, ktory dzwigal silnik od motorowki, a ja mam
24 lata.
Nie chce rezygowac z uprawiania judo, ale nie jestem szalencem, jesli mam oslepnac
to przerzuce sie na cos innego (moze jedzenie czekoladowych ciastek przed tv?).
Czy oprocz odklejania sie siatkowki, moze sie poglebiac wada pod wplywem
takich czy innych cwiczen fizycznych? Jesli ktos posiada na ten temat jakies
konkretne
informacje to bede wdzieczny za zabranie glosu.
Dziekuje i pozdrawiam.