wysilek fizyczny, a wady wzroku

1. Data: 2001-09-27 22:39:06

Temat: wysilek fizyczny, a wady wzroku
Od: "Jesli" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po pierwsze witam wszystkich na grupie, poniewaz jest to moj pierwszy post
(pierwszy post jaki pisze w ogole).
Mam nastepujace pytanie: czy ktos wie jak to jest z wplywem wysilku fizycznego na
wady wzroku?
Jestem krotkowidzem (-4). Cwicze judo od wielu lat. Okulisci u ktorych bylem na
badaniach
zgodnie twierdzili, ze nie jest to wskazane (prawde mowiac zabraniali mi )
Ci ktorych przycisnalem mowili cos o odklejaniu sie siatkowki, jednak nie potrafili
mi powiedziec
jak bardzo ryzykuje uprawiajec dalej ten sport (chodzilo mi o jakiekolwiek dane
statystyczne).
Jedna pani okulistka powiedziala, ze raz spotkala sie z przypadkiem odklejenia sie
siatkowki,
ale dotyczylo to 70 letniego mezczyzny, ktory dzwigal silnik od motorowki, a ja mam
24 lata.
Nie chce rezygowac z uprawiania judo, ale nie jestem szalencem, jesli mam oslepnac
to przerzuce sie na cos innego (moze jedzenie czekoladowych ciastek przed tv?).
Czy oprocz odklejania sie siatkowki, moze sie poglebiac wada pod wplywem
takich czy innych cwiczen fizycznych? Jesli ktos posiada na ten temat jakies
konkretne
informacje to bede wdzieczny za zabranie glosu.
Dziekuje i pozdrawiam.

2. Data: 2001-09-28 00:15:36

Temat: Re: wysilek fizyczny, a wady wzroku
Od: <a...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
konkretne
> informacje to bede wdzieczny za zabranie glosu.

Mam lat 55 i dioptrii -16.Lekarze tak jak i tobie zabraniali zwiekszonego
wysilku gdyz moze mi sie odkleic siatkowka.Kiedys pchalem kula i podnosilem
ciezary ale wzialem sobie do serca ich ostrzezenia i przestalem sie
wysilac.Od wysilku dostalem jedynie przepukliny ale nic mi sie nie
odkleilo.Mialem szczescie bo nie wiem czy teraz mozna siatkowke przykleic ale w
moich czasach bylo to zbyt ryzykowne.Ponadto lekarze uprzedzali mnie abym staral
sie nie skakac itp.Na twoim miejscu nie ryzykowalbym.Jesli nic ci sie nie stanie
to dobrze ale jesli ci sie odklei to co wtedy.Bedziesz sobie plul w brode za
swoje ryzykanctwo.Jedno z moich powiedzen: rob jak uwazasz a uwazaj co robisz.

3. Data: 2001-09-28 19:52:50

Od: Oleńka <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jesli <j...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9p0a1g$2pq$...@n...tpi.pl...
> [...]
> zgodnie twierdzili, ze nie jest to wskazane (prawde mowiac zabraniali mi )
> Ci ktorych przycisnalem mowili cos o odklejaniu sie siatkowki
Po prostu musisz przejść porządne badania wzroku w jakimś specjalistycznym
ośrodku. Sama wada wzroku nie jest przeciwskazaniem do takiego sportu jak
judo. Musiałoby się okazać, że z siatkówką jest coś nie tak.
Dowiadywałam się sporo na ten temat i przechodziłąm dokładne badania oczu -
też mam -4,5
O.

4. Data: 2001-09-28 21:14:00

Od: "Jesli" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Oleńka <o...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych nap
isał:9p2k5b$i9q$...@o...biskupin.wroc.pl...
> [...]
> judo. Musiałoby się okazać, że z siatkówką jest coś nie tak.
> Dowiadywałam się sporo na ten temat i przechodziłąm dokładne badania oczu -
A czy znasz (lub ktos inny z grupy) taki ośrodek w Warszawie, albo gdziekolwiek
indziej, bo jak
narazie byłem jedynie w przychodni i na prywatnej wizycie (nawiasem mowiac, facet
wzial calkiem sporo
pieniedzy, zbadal mnie komputerem, nic nowego nie powiedzial, a jak zaczalem swoja
litanie pytan to
zaczal bebnic palcami po stole czym chyba dawal mi do zrozumienia ze nudze:)) i
wszyscy mnie
ostrzegali, bez podawania konkretow. Cwicze od dziecka, moze to jest okolicznosc
zmniejszajaca
prawdopodobienstwo wystapienia klopotow z siatkowka pod wplywem wysilku; w koncu
organizm jest
przyzwyczajony...?
J.

5. Data: 2001-09-29 08:56:19

Od: Oleńka <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A czy znasz (lub ktos inny z grupy) taki ośrodek w Warszawie, albo
gdziekolwiek indziej, bo jak
> narazie byłem jedynie w przychodni i na prywatnej wizycie (nawiasem
mowiac, facet wzial calkiem sporo

Łeee...ja poszłam po prostu do poradni okulistycznej na Akademii Medycznej
(Wrocław) - (nawiasem mówiąc, oni "nie wierzą" w badania komputerowe)...pan
doktor (tzn. z doktoratem od siatkówki) obejrzał mi oczy przy jakieś
strasznej maszynie, jedno, potem drugie...wada wzroku była tu sprawą
drugorzędną.
Po tym seansie sadyzmu orzekł, że siatkówka jest ok i moge nawet rodzić
dzieci "naturalnie", a to jest podobno największy jednorazowy wysiłek, jaki
może występować u człowieka i jaki on może znieść...no i najbardziej
niebezpieczny dla siatkówki.
Ale Ty nie wybierasz się rodzić ;-)?
Ola

6. Data: 2001-09-29 15:37:14

Od: "Jesli" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Oleńka <o...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:
9p421v$elp$...@o...biskupin.wroc.pl...

<ciach>

> [...]
> dzieci "naturalnie", a to jest podobno największy jednorazowy wysiłek, jaki
> może występować u człowieka i jaki on może znieść...no i najbardziej

Nagroda dla mezczyzny ktoremu udaloby sie zajsc w ciaze jest dosc kuszaca, ale
medycyna nie stoi chyba
jeszcze na odpowiednio wysokim poziomie, (jaka szkoda :)))
J.

7. Data: 2001-10-01 15:56:55

Od: <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
konkretne
> informacje to bede wdzieczny za zabranie glosu.

Witam
Jestem krótkowidzem od 11 roku życia. Zaczęło się od 0,75 dioptri a w tej
chwili jest -5 i -4,5. Taki stan ustalił się w wieku 20 lat.
W tej chwili mam 41 lat a po drodze uprawiałam: biegi średnie , rzut oszczepem,
karate, jazdę konną, a w tej chwili jeżdżę dosyć intensywnie na rowerze (od 60
do 150 km dziennie). Niedawno miałam gruntowne badanie wzroku i wszysko było w
jak najlepszym porządku (oczywiście oprócz krótkowzroczności :)))). Nigdy mi
żaden okulista nie zabronił wysiłku fizycznego a ja nigdy nie pomyślałam, żeby
się ograniczać w uprawianiu sportu. Tylko raz , w czasie porodu, lekarz kazał
mi zdjąć okulary i w czasie bólów partych , zamyknąć oczy.
Ale oczywiście , ja nie jestem lekarzem i może lepiej to skonsultować z kimś
madrzejszym :-))).
Pozdrowienia
Henia

wynik badania moczu