wzrok

1. Data: 2003-05-27 20:18:57

Temat: wzrok
Od: "Leszek Konopa" <l...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Matka 1,8 letniego chlopca zwrocila do mnie sie z prosba o pomoc. U niej
syna stwierdzono krotkowzrocznosc genetyczna. Mloda matka jest zagubiona i
nie wie gdzie zapukac...

W imieniu tej kobitki z gory wielkie DZIEKI.

Pozdrawiam,
LESZEK
-
Rozpasanie i hulaszczy tryb zycia emerytow i rencistow rujnuja budzet
RP. (C)Pearl
"Miara czlowieczenstwa jest gotowosc niesienia pomocy innym"

2. Data: 2003-05-27 20:44:18

Temat: Re: wzrok
Od: robercikus <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z całą pewnością do okulisty...

3. Data: 2003-05-27 21:16:11

Od: "Leszek Konopa" <l...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Użytkownik "robercikus" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Z całą pewnością do okulisty...

Okulisci, na to przypadlosc zalamuja rece.

Pozdrawiam,
LESZEK
-

4. Data: 2003-05-27 21:50:32

Od: "Wioletta Bogusz" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leszek Konopa" <l...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> syna stwierdzono krotkowzrocznosc genetyczna. Mloda matka jest zagubiona i

Na pewno warto pójść do Polskiego Związku Niewidomych. Przedstawić sytuację
i zapytać się o tzw. wczesną rewalidację, czyli wczesną interwencję. Będzie
ona potrzebna zarówno dziecku jak i rodzicom. Dobrze by było, żeby to było
duże miasto, gdzie w związku pracują bardzo kompetentni ludzie i z całą
pewnością pomogą. Tam też czasami działają Kluby Rodziców, którzy na pewno
pomogą i podpowiedzą gdzie jeszcze się udać. Mam dziecko niewidome i bardzo
dużo straciliśmy przez to, że " opieraliśmy się ", bo na pewno wydarzy się
cud i nasze dziecko będzie widzieć. Cud, jak na razie się nie wydarzył, a na
prawdę jest potrzebna pomoc i matce i dziecku. Jeżeli masz możliwość, to
przekonaj ją do tej wizyty. Tam są ludzie, którzy znają te problemy i na
pewno coś poradzą. Osobiście znam 2 takich dzieci, z jednej rodziny. Ta
dwójka odziedziczyła geny po matce i widzą bardzo słabo. Jedno skończyło już
Liceum dla dzieci niedowidzących i niewidomych, drugie w tym roku idzie do
szkoły. Niestety, ale nie ma zbyt dużej szansy na "cudowne wyzdrowienie".
Trzeba ratować to, co pozostało i nauczyć się z tym żyć, jest to trudne, ale
nie ma innego wyboru. Musi walczyć o swoje dziecko, bo jeżeli ona nic nie
zrobi to do wieku szkolnego nikt nie będzie się interesował dzieckiem, a
potem już bardzo trudno jest nadrobić stracony czas. Jeżeli mama jest z
okolic Wrocławia to bardzo chętnie coś jeszcze podpowiem,
Pozdrawiam cieplutko i życzę dużo optymizmu

Wiola

5. Data: 2003-05-28 21:15:46

Od: "Leszek Konopa" <l...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Użytkownik "Wioletta Bogusz" <w...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bb0mjb$nea$1@absinth.dialog.net.pl...

> [...]
> pewnością pomogą. Tam też czasami działają Kluby Rodziców, którzy na pewno
> pomogą i podpowiedzą gdzie jeszcze się udać.

Ja i matka dziecka mieszkamy w Ciechanowie, kiedys byl oddzial PZN ale
teraz z tego co wiem wchlonela go Wawa.

[ciach]

> Jeżeli masz możliwość, to
> przekonaj ją do tej wizyty.

Bede probowal.

[ciach]

> Jeżeli mama jest z
> okolic Wrocławia to bardzo chętnie coś jeszcze podpowiem,

Matka dla swojego dziecka pomocy szuka wszedzie. Obecnie dostala namiary na
Katowice i wlasnie tam pojechala.
Wiolu, b. dziekuje za pomoc.
Mimo wszystko mysle, ze matka bedzie chciala z Toba skontaktowac sie.

Pozdrawiam,
LESZEK
-

6. Data: 2003-05-29 09:02:40

Od: "Wioletta Bogusz" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Katowice i wlasnie tam pojechala.
> Wiolu, b. dziekuje za pomoc.
> Mimo wszystko mysle, ze matka bedzie chciala z Toba skontaktowac sie.
Znam to z autopsji. Byłam w Katowicach, a potem jeszcze w Korvicie w
Poznaniu. Po tej ostatniej wizycie czułam tylko ból i wściekłość. Świat
zawalił mi się na głowę, nie dano mi żadnych szans. Zajęło mi trochę czasu,
aby powrócić do "normalności". Byłoby mi łatwiej, gdyby ktoś z zewnątrz mi
pomógł, ale tak na prawdę nie chciało mi się szukać kogoś takiego. Myślałam,
że ktoś mnie odszuka i pomoże. Niestety tak się nie stało i dlatego wiem jak
ważne jest to, żeby spotykać się z ludzmi, którzy mają podobne problemy. Oni
rozumieją o co nam chodzi, co czujemy, a nie biadolą "jacy jesteście biedni"
i na tym kończy się ich rola. W naszym przypadku do tego sprowadziła się
rola rodziny. Jeżeli dziecko Twojej znajomej nie ma dodatkowych uszkodzeń,
rozwija się normalnie, to z całą pewnością może w przyszłości normalnie
funkcjonować. Pod warunkiem, że będzie ktoś, kto wskaże jak postępować z
dzieckiem i dlatego kontakt z PZN jest nie odzowny.
Pozdrawiam
Wiola

7. Data: 2003-05-29 19:51:02

Od: "Leszek Konopa" <l...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Użytkownik "Wioletta Bogusz" <w...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bb4ibm$92t$1@absinth.dialog.net.pl...

> [...]
> Poznaniu. Po tej ostatniej wizycie czułam tylko ból i wściekłość. Świat
> zawalił mi się na głowę, nie dano mi żadnych szans.

To samo spotkalo matke w Centrum Zdrowia Dziecka w Miedzylesiu.

Pozdrawiam,
LESZEK
-

8. Data: 2003-05-30 08:14:37

Od: "Wioletta Bogusz" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> [ciach]
>
> To samo spotkalo matke w Centrum Zdrowia Dziecka w Miedzylesiu.

Przypomniałeś mi, że tam też byliśmy i było dokładnie tak samo.

Wiola

9. Data: 2003-06-07 16:45:12

Od: "Barbara Kowalewska" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Leszek Konopa <l...@c...pl> napisał(a):
Witam! Wtrącę się do dyskusji. Podobnie jek Wioleta uważam że koniecznie
trzeba zgłosić się do Polskiego Związku Niewidomych. Ja sama do niego należę
i muszę przyznać że tą drogą zyskać można bardzo dużą pomoc. Być może gdzieś
u Was jest też stowarzyszenie skupiające osoby niewidome i niedowidzące oraz
ich rodziny. Ja mieszkam w woj. pomorskim. Mam namiar na Euroregionalne
Stowarzyszenie Niewidomych i Niedowidzących i ich sympatyków. Mieści się:
Gdańsk - Oliwa, ul. Śląska 7, tel. (058)761-93-40,(058)761-93-41, Czynne we
wtorki,czwartki i piątki 9-17. Warto skontaktować się telefonicznie.
Bardzo pomocny jest też Polski Związek Niewidomych w Gdańsku Wrzeszczu, ul.
Jesionowa10. Jest tam Pani Krystyna Korewa-Łubieniewska która zajmuje się
sprawami rehabilitacji wzroku u dzieci niedowidzących (058)341-26-83.Dzwonić
trzeba w poniedziałki i czwartki.Jestem pewna że wskaże tej Pani najbliższy
adres w pobliżu Ciechanowa gdzie można uzyskać pomoc.
Pozdrawiam
Barbara Kowalewska

-

10. Data: 2003-06-07 21:04:55

Od: "Leszek Konopa" <l...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Użytkownik "Barbara Kowalewska" <b...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:bbt4qo$gtl$1@inews.gazeta.pl...
[ciach]

Barbaro, DZIEKI. Ten post przekaze matce.

LESZEK
-
Rozpasanie i hulaszczy tryb zycia emerytow i rencistow rujnuja budzet
RP. (C)Pearl
"Miara czlowieczenstwa jest gotowosc niesienia pomocy innym"

UE-ON
renta socjana
renta socjalna
Uwaga ! - Matrix