[xxx] Co to znaczy wzór liczony?

1. Data: 2004-09-24 09:58:06

Temat: [xxx] Co to znaczy wzór liczony?
Od: "Honorata" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

No właśnie, co to znaczy "wzór liczony"

Honorata

1. Data: 2004-09-24 10:06:56

Temat: Re: [xxx] Co to znaczy wzór liczony?
Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Honorata wrote:

> No właśnie, co to znaczy "wzór liczony"

To znaczy że robi się go na tkaninie o policzalnych nitkach (czyli
widzisz splot i możesz wbijać igłę co jednakową ilość nitek). Hafty
liczone to np. krzyżykowy, hardanger, florencki, gobelinowy, czarny.
Generalnie chodzi i to, że wzór daje bardzo konkretne instrukcje (jak
długi ma być ścieg i w którym dokładnie miejscu ma się pojawić), w
przeciwieństwie do haftów swobodnych, gdzie końcowy efekt bardziej
zależy od Twojej inwencji i umiejętności niż od ścisłego trzymania się
schematu (np. w hafcie płaskim nie masz dokładnie narysowane, gdzie wbić
i wyciągnąć igłę, a jedynie masz kontury wzoru. To, jak go wypełnisz,
zależy od Ciebie :) )

pozdrawiam
Julita

--
http://www.galeria.szpilka.prv.pl

FAQ pl.rec.robotki-reczne:

1. Data: 2004-09-24 14:00:56

Od: "Bos" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Julka.....zostalam niejako wywołam do odpowiedzi Twoim tłumaczeniem haftu
liczonego.Tak się składa że mam licencję instruktorska haftu i koronki i
przez dobre parę lat uczyłam w szkole o tym kierunku.(to tak na mrginesie
nie żeby sie chwalić),i haft znam nie tylko od strony praktycznej ale i
teoretycznej.A teraz do rzeczy.
Haft liczony polega na korzystaniu ze schematow które nie nanosi się na
tkaninę lecz poprostu liczy sie xxx za xxx lub w przypadku Handargera sztych
za sztychem.To wlasnie odróżnia haft liczony od haftu płaskiego,angielskiego
czy też richelieu gdzie wzor nanosimy na tkaninę za pomoca kalki ,
naprasowanki bądż tez konturujemy fastrygą i to jest ta zasadnicza róznica.

Nie wsponme juz o gotowych wzorach malowanych na kanwie.

Pozdrawiam ...Bozenaz Krakowa

(nici) anchor pearl cotton
[PYTANIE SZYDEŁKO]Firanka
[xxx] poszukuję