z Gazety

1. Data: 2003-04-23 13:42:47

Temat: z Gazety
Od: "NeoN" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tylko co dwudziesty uczeń liceum uważa, że niepełnosprawny to normalny
człowiek. Ponad połowa wyraża wobec nich współczucie, co czwarty chciałby
pomóc, ale nie wie, jak
Taki obraz wyłania się z badań "Niepełnosprawność w opinii młodzieży".
Zostały one przeprowadzone wśród uczniów II Liceum Ogólnokształcącego z
Łomży. Ankieterzy zadali im cztery pytania.

więcej na sronie -pod linkiem opinie
http://samisobie.clan.pl/~radiol

pozdrawiam Wojtek

2. Data: 2003-04-24 04:35:23

Temat: Re: z Gazety
Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

To samo robi nasze stowarzyszenie w Lodzi. Jezdzimy do szkol i 2 godziny
lekcyjne maja z nami "kulawymi" :-) Oni sie nas boja - to szczera prawda.
Robilismy ankiety i u nas wyszlo ze 95% klas nas zaluje :-)

pozdr.
Arek

3. Data: 2003-04-24 07:20:26

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

algraf napisał(a):

> To samo robi nasze stowarzyszenie w Lodzi. Jezdzimy do szkol i 2 godziny
> lekcyjne maja z nami "kulawymi" :-) Oni sie nas boja - to szczera prawda.
> Robilismy ankiety i u nas wyszlo ze 95% klas nas zaluje :-)

Mają tylko 2 godziny i to z nami jako przedstawicielami. Wiesz
jak młodzież traktuje takie pgadanki :-D

Ale problem jest gdzie indziej - w tym iż w tych szkołach tych
kulawych jako uczni nie ma. Wykłady malutko daja - najlepsze jest
koedukacja. Wspólne lekcje przerwy, spotkanie, koleżeństwo a
nawet przyjaźnie. Jak ja widzę w TV, że jakaś młoda osoba chodzi
do niepełnosprawnej koleżanki - a te koleżanka uczy się tylko w
domu mam mieszane uczucia. POzytywne że coś może drgnęło
negatywne - ta koleżanka i tak żyje w izolacji, jedna jaskółka
(koleżanka) wiosnynie czyni.

--
Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

IV Międzynarodowy Zjazd i Konferencja
Osób Niepełnosprawnych Związanych z Internetem
"Ustroń 2003"
http://www.proinfo.pl/ustron2003/

4. Data: 2003-04-24 17:28:25

Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

Gdybym widzial ze to nic nie daje to bym to olal - ....no ale daje. Przyklad
z zycia: kolega na wozku, ktory bywa ze mna na tych pogadankach jechal
autobusem i podeszly dwie dziewczyny ze szkoly w ktorej mielismy zajecia i
zaczely rozmowe. Poza tym my trafiamy dostarszych klas 3 liceum, i nie tylko
opowiadamy, bierzemy wozki ze soba i ich na nie sadzamy, slalom, slalom
tylem, zlozyc wozek, zjechac po schodach, itp. I cos na koniec co powinno
Cie przekonac, sytuacja: koniec drugiej godziny i nagle rozlega sie dzwonek,
ja stoje przy drzwiach i oczywiscie w ulamku sekundy zdaje sobie sprawe ze
caly tabun ludzi ruszy biegiem do drzwi (sam chodzilem do szkoly :-) wiec
szybko zmieniam pozycje - a tu nic !!! nic sie nie dzieje !!! ludzie siedza
na swoich miejscach, czy to nie genialne ?

Co do tego co piszesz o niepelnosprawnych kolegach z klasy - to by bylo
genialne ale tak niestety nie jest. Szkoly sa z barierami architektonicznymi
i zdrowa mlodziez nie ma kontaktu z ON - wiec nie ma sie czemu dziwic ze
zdrowi roznie reaguja. Uwazam ze to co robimy jest czym w zamian, a kiedy to
sie zmieni (znikna bariery i ON pojawia sie w szkolach) - to bede mogl
powiedziec ok, konczymy.

pozdr.
Arek

5. Data: 2003-04-24 17:44:55

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

algraf napisał(a):

> [...]
> z zycia: kolega na wozku, ktory bywa ze mna na tych pogadankach jechal
> autobusem i podeszly dwie dziewczyny ze szkoly w ktorej mielismy zajecia i

Może nie że nie daje - ale to jest bardzo dobry ale półśrodek.

> szybko zmieniam pozycje - a tu nic !!! nic sie nie dzieje !!! ludzie siedza
> na swoich miejscach, czy to nie genialne ?

To jest to !!!
Już ta młodzież pojęła pewne zachowania.

no to kończymy - EOT :)

--
[...]

Nietypowy sprzet - Gdzie?
ZUS - odwołanie
Poduszka ROHO
ulga "samochodowa" dla ON czy dla opiekujacego?
samisobie-prawo-mam pytanie