z cyklu: "co posadzić?" płożące, sucho, słonecznie

1. Data: 2010-04-21 09:01:56

Temat: z cyklu: "co posadzić?" płożące, sucho, słonecznie
Od: Rafał <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
obok tarasu mam kawałek ziemi ~1mx3m gdzie rośnie sobie winogrono.
Winorośl stara, bardzo duża, wiem że źle prowadzona, ale spełnia jedno
istotne zadanie - daje cień na taras, ale nie to tym..
Na tym kawałku ziemia jest bardzo sucha, piaszczysta, niegdyś wysypywany
był tam popiół z kominka. Jest to strona południowa. Słoneczko
przygrzewa tam bardzo intensywnie. Ziemia strasznie pyli. Jest to przy
samym wejściu do domu ten pył się więc nosi do domu, poza tym nie
wygląda to urokliwie.

Pytanie co tam zasadzić aby zakryć ten pył żeby się tak nie kurzyło z
tego miejsca. Drugim kryterium jest wygląd miło by było aby coś tam
kwitło, jak najdłużej, lecz nie jest to sprawa życia i śmierci.
Roślina powinna być dość ekspansywna, tak aby w możliwie krótkim czasie
zarosła na całej powierzchni. Powierzchnia ta jest ograniczona
drewnianą belką oraz schodami. Chciałbym zasadzić to teraz, tak aby
jeszcze w tym roku był widoczny rozrost roślinek.

Mile widziane są mieszanki, nie musi być to tylko jedna roślina, może
być kilka ładnie się komponujących, ale raczej żeby było to coś niskiego
powiedzmy max 15cm. Raczej nie chce iglaków.

Pytania dodatkowe:
Jak gęsto sadzić konkretne roślinki?
W jakich proporcjach je mieszać?
Poletko jest równoległe do ścieżki więc można by w rzędach coś dać od
małych przy ścieżce, po większe w głębi?

Czekam na jakieś propozycje bo ja nie potrafię nic dobrać. Byłem wczoraj
w ogrodniczym, jak zobaczyłem ogromny asortyment to sobie odpuściłem:|
Sklep bardzo dobrze zaopatrzony, lecz obsługa beznadziejna.

Z góry dzięki
Pozdrawiam
Rafał

2. Data: 2010-04-21 14:15:09

Temat: Re: z cyklu: "co posadzić?" płożące, sucho, słonecznie
Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafał pisze:

> [...]
> drewnianą belką oraz schodami. Chciałbym zasadzić to teraz, tak aby
> jeszcze w tym roku był widoczny rozrost roślinek.

Na takiej całkiem ugorowatym piaszczystym, jałowym zboczu za garażami
posiałam macierzankę piaskową, tymianek, rozchodnik, mają się dobrze,
zadarniają ładnie, a dalej rosną żarnowce. W miejscach bardziej
eksponowanych i z nieco lepszą ziemią, (można wybrać ten pył, dać dobrą
ziemię i kompost) polecałabym różę okrywową, odporną na choroby śliczną
Sea Foam, pięknie pachnie, tworzy kobierce, a przy murkach i
przeszkodach wspina się do 2 m (potrzebuje podwiązania do podpory).
--
Basia

3. Data: 2010-04-21 14:16:46

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

errata:

> Na takiej
takim
--
B.

ciekawe co to za rośliny
Borówka Amerykańska - jakie odmiany polecacie?
ogród naturalny na 400 metrach gliny - co polecacie
Czereśnie
Kiedy kwitną jabłonie na Mazowszu