z gazu na prąd

1. Data: 2007-07-18 07:44:45

Temat: z gazu na prąd
Od: "Pio" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś przećwiczył przejście z kuchenki gazowej na całkowicie elektryczną?
Czy taka instalacja jest bardzo prądożerna i co za tym idzie kosztowna w
porónaniu do gotowania na gazie?

P.S. Czy można zrezygnowac z gazu jeżeli podlega się opłacie ryczałtowej,
bez osobnego licznika gazowego, z jedną wspólną rurą biegnącą przez cały
blok?

pozdr.

2. Data: 2007-07-18 09:43:31

Temat: Re: z gazu na prąd
Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 7/18/2007 9:44 AM, Pio napisał(a):

> Czy ktoś przećwiczył przejście z kuchenki gazowej na całkowicie elektryczną?
> Czy taka instalacja jest bardzo prądożerna
Tak, instalacja elektryczna musi być przygotowana na obciążenia > 10 kW.

> i co za tym idzie kosztowna w
> porónaniu do gotowania na gazie?
Zapewne kilka - kilkanaście zł/m-c więcej.

Michał

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

3. Data: 2007-07-21 09:29:51

Od: "piotr_boncza" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Sobkowski" <m...@f...adres.invalid> napisał w
wiadomości news:f7kncb$evh$2@sunflower.man.poznan.pl...

> Tak, instalacja elektryczna musi być przygotowana na obciążenia > 10
kW.

> Zapewne kilka - kilkanaście zł/m-c więcej.

Może i więcej. Chyba nie załapałeś, że to wspólna instalacja gazowa,
więc koszt utrzymania licznika rozkłada się na wiele mieszkań. W
budynkach tego typu, w których naprawiałem instalację, koszt gazu na
mieszkańca nie przekraczał 3zł (80-120 mieszkań). Prawodawcy dali
plamę wymyślając obowiązek zakładania zawsze osobnych liczników. Przy
kuchence często koszt utrzymania licznika przekracza koszt gazu.

pozdrawiam Piotr

4. Data: 2007-07-22 20:57:21

Od: "Mustafa" <M...@b...xx> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktoś przećwiczył przejście z kuchenki gazowej na całkowicie
> elektryczną?

Będziesz klął na czym świat stoi, czekając aż palnik raczy się rozgrzać a
potem klął jeszcze bardziej kiedy po przykręceniu będzie kipiało tak samo
jak przed przykręceniem.
Będąc "gazowcem" trudno się przestawić na elektrykę ze względu na jej bardzo
dużą w porównaniu do gazu bezwładność (no chyba że kupisz kuchenkę
indukcyjną ale wtedy razem z kuchenką musisz kupić nowe garnki)

> Czy taka instalacja jest bardzo prądożerna i co za tym idzie kosztowna w
> porónaniu do gotowania na gazie?

Jeśli nie masz własnego licznika gazu i abonament rozkłada się na wielu
mieszkańców to koszty będą sporo wyższe

ps. znajdziesz na ten temat wiele wątków i zawsze to są dyskusje o wyższości
świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkiej Nocy ;)))))

5. Data: 2007-08-09 10:50:20

Temat: Re: z gazu na pr?d
Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 18 Jul 2007 09:44:45 +0200
"Pio" <g...@o...pl> napisał:

> Czy ktoś przećwiczył przejście z kuchenki gazowej na całkowicie
> elektryczną? Czy taka instalacja jest bardzo prądożerna i co za tym
> idzie kosztowna w porónaniu do gotowania na gazie?

Ja. Eksploatacja jest może bardziej kosztowna, w końcu gaz jest tani, a
prąd drogi, prawda? Ale za nic nie wróciłbym do gazu :). Stać mnie na
te nawet-nie-wiem-ile złociszy miesięcznie, ale za to mam czystą
kuchnię - brak syfu na meblach, ścianach i zasłonach rekompensuje
koszty. No i łatwiej się czyści płytę elektryczną, niż kuchnię gazową.
Okap też mniej cierpi. Bezpieczeństwo jest większe i w ogóle :)

--
Tomasz Nowicki

bezszronowe czy tradycyjna.
Nieinwazyjne rolety do okien połaciowych Fakro - jakie i gdzie?
Wanna akrylowa - warto ?
jak to wyczyścić? (skóra)
pralka - zmiana kierunku otwierania drzwi