żabka i stawy kolanowe

1. Data: 2002-12-09 15:49:37

Temat: żabka i stawy kolanowe
Od: "mysza" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy pływanie żabką może źle wpływać na stawy kolanowe?? Ruchy nóg są
wykonywane prawidłowo, a pojawa się ból stawów w trakcie pływania. Jak dla
mnie to te ruchy są dosyć nienaturalne...sama nie wiem.
Z góry dzięki za odpowiedzi :-)
Kasia

2. Data: 2002-12-10 17:28:44

Temat: Re: żabka i stawy kolanowe
Od: "Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dla mnie te ruchy są jak najbardziej naturalne ;-). Osobiście nie wierzę, że
podczas pływania żabką, przeciętnie zdrowy człowiek może przeciążać stawy.

Pozdrawiam, andrzej

3. Data: 2002-12-10 21:14:02

Od: "Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Właściwie, to przypomniałem sobie, że czasami też miałem to dziwne uczucie w
kolanach, podczas pływania żabką. Wydaje mi się, że chodzi tu o pewnego
rodzaju skręt w stawach podczas wykonywania ruchów nogami. Rzeczywiście
chodząc, zgięcie kolan następuje w inny sposób - bez owego skrętu. Jednak
nie sądzę aby to mogłoby być szkodliwe ;-). Myślę, że z czasem, gdy
popływasz więcej, staw się przyzwyczai do tego typu ruchów. Pewno potrafisz
wyobrazić sobie jak czują się ludzie, którzy wstają z łóżka po kilkudniowym
leżeniu ;-).

pozdrawiam, andrzej

4. Data: 2002-12-11 00:12:50

Od: "Obcy" <siralos(zabezpiecznie)@mail.icpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mysza" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> Czy pływanie żabką może źle wpływać na stawy kolanowe?? Ruchy nóg są
> wykonywane prawidłowo, a pojawa się ból stawów w trakcie pływania. Jak dla
> mnie to te ruchy są dosyć nienaturalne...sama nie wiem.

Ja pływałem kilka lat bardzo dużo zabką ponieważ bardzo lubie ten styl.
Można przepłynąć kilometry bez większego zmęczenia. Żabke uważam za
najbardziej naturalny styl.
Faktycznie gdy sie często i długo pływa tym stylem zwłaszcza agresywnie i
szybko to rozciagają się w kolanach więzadła krzyżowe przednie i boczne.
Czasami podczas pływania czułem, że mnie delikatnie poboliwują te więzadła
mimo ogólnego usportowienia. No i pewnego razu naderwałem takie więzadło gdy
skoczywszy w lesie przez powalone drewo źle wylądowałem na gałąź i skręciła
mi sie noga w kolanie. Może to zbieg okoliczności ale wydaje mi sie, że to z
powodu przeciążenia podczas pływania. (3 x w tygodniu chodziłem na basen x
40 minut non stop ostrą zabką).
Po kontuzji przez miesiąc o kulach chodziłem, a noga się goiła ponad pół
roku do względnej używalnośći. Na szczęście nie zerwałem sobie więzadła
zupełnie. Teraz gdy pływam staram sie robic nogami mniej klasyczne i mniej
dynamiczne ruchy bo mnie boli. Lekarz ortopeda od urazów sportowych zabronił
pływac zabką żeby nie uszkodzić kolana ponownie... ale ja uważam, że
spokojnie mogę sobie pozwolic na rekreacyjna zabkę :)
Jeżeli więc pojawia sie ból zdrowych kolan podczas pływania to trzeba albo
solidnie wzmocnić mięśnie nóg przysiadami co wzmoci bardzo więzadła albo
pływać oszukiwaną zabką czyli machac nogami w gore i w dół a nie na boki. :)
Ewentualnie pływac na boczku ;-)

Obcy

5. Data: 2002-12-11 10:39:25

Temat: Odp: żabka i stawy kolanowe
Od: "mysza" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za odpowiedzi :-)
Może faktycznie za energicznie macham tymi girami na boki. Jak pływam
wolniej to wszysto jest w porządku. Chyba nie mam zadatków na
sportowca...przynajmniej jeśli chodzi o pływanie ;-)
Kasia

6. Data: 2002-12-12 06:49:39

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 10 Dec 2002, Andrzej Glowacki wrote:

> Dla mnie te ruchy są jak najbardziej naturalne ;-). Osobiście nie wierzę, że
> podczas pływania żabką, przeciętnie zdrowy człowiek może przeciążać stawy.

zabka nalezy do stylow bardzo polecanych szczegolnie w u dzieci
w przypadku skrzywienia kregoslupa jak i znieksztalcen klatki piersiowej
natomiast u osob ze zwyrodnieniami stawow biodrowych zwazywszy na
ruchy nogami, jakie sie wykonuje w tym stylu moze powodowac bole
- pewnie o to bylo pytanie

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

7. Data: 2002-12-12 09:28:14

Od: "mysza" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> natomiast u osob ze zwyrodnieniami stawow biodrowych zwazywszy na
> ruchy nogami, jakie sie wykonuje w tym stylu moze powodowac bole
> - pewnie o to bylo pytanie

Kiedyś porządnie spadłam z konia i skrzywiłam sobie trochę kręgosłup w
części lędźwiowej. Ledwo mogłam później chodzić (przez kilka dni było
strasznie :-( ). Czy od tego może być czasem ból przy pływaniu żabką?
Kasia

grypa żołądkowa
Wady serca
Szukam dobrego urologa dzieciecego
Bol brzucha jak przy zatruciu, ale bez biegunki i wymiotow - co to moze byc?
przetrzymywanie moczu a problemy ze wzwodem