zakalec - idiotyczne

1. Data: 2002-12-06 09:37:55

Temat: zakalec - idiotyczne
Od: "zosia" <z...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

słuchajcie, gotuję od jakichś 10 lat, nie powiem, że ciasto jest w każdą
niedzielę, ale piekę i lubię. czasem coś nie wyjdzie - za suche albo za
słodkie itp, ale... w życiu nie wyszedł mi zakalec. co więcej, w życiu nie
widziałam zakalca. nie wiem, czy to u nas rodzinne i mamie też nigdy nie
wyszedł, czy po prostu nigdy nie miałam okazji. w każdym razie nie wiem, jak
to wygląda.
mówię poważnie. czy ktoś mógłby mi opisać, jak wygląda i smakuje ten
zakalec? czy robi się tylko w drożdżowych? jak do tego dochodzi? będę
wdzięczna,

1. Data: 2002-12-06 09:51:37

Temat: Re: zakalec - idiotyczne
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zosia" <z...@m...pl> napisała:
> mówię poważnie. czy ktoś mógłby mi opisać, jak wygląda i smakuje ten
> zakalec?

Zbite, tak jakby mokre ciasto, a smak to juz kwestia gustu.
Niektorym zakalec smakuje :)

> czy robi się tylko w drożdżowych? jak do tego dochodzi? będę
> wdzięczna,

Kochana Zosiu, po co dlugo opisywac? ;-)
Zrob ciasto czekoladowe wg oryginalnego przepisu, ktory podawala
na grupie Monika Bacinska-Wojewodka, a zakalec bedzie w zasiegu
Twojej reki ;-)

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-12-06 10:04:28

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Najpiękniejsze zakalce wychodzą mi zawsze w babkach:)
Może wypróbuj? Ale jak będziesz miała pecha, to i w niej nie wyjdzie:))))))

Ewa

1. Data: 2002-12-06 10:33:47

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zosia" <z...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> słodkie itp, ale... w życiu nie wyszedł mi zakalec. co więcej, w życiu nie

He, he, he... Szczęściara.....:))) mnie ostatnio wyszedł popisowy
zakalec w zebrze, co nigdy mi się nie zdarzało. Jestem w tej
dobrej (?) sytuacji, że mój mąż lubi zakalce...hihihi...

Pozdrawiam, Stokrotka (która wie, co to zakalec)

1. Data: 2002-12-06 11:12:37

Od: Dorota Szeliga <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

zosia wrote:

> [...]
> słodkie itp, ale... w życiu nie wyszedł mi zakalec. co więcej, w życiu nie

Błagam! Zrób babkę z ajerkoniakiem! Przepis tu:
http://groups.google.com/groups?selm=aoeh5u%24q9c%24
1%40news.onet.pl&oe=UTF-8&output=gplain

i zapisuj dokładnie co robisz. Jedno z dwojga:
-albo Ci wyjdzie niewiarygodny zakalec jak mi i będziesz miała jedno
doświadczenie więcej;
-albo Ci wyjdzie ok, napiszesz mi jak to zrobić, żeby było dobrze, i ja
będę szczęśliwa :)

Dorota

1. Data: 2002-12-06 11:14:56

Od: "zosia" <z...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> doświadczenie więcej;
> -albo Ci wyjdzie ok, napiszesz mi jak to zrobić, żeby było dobrze, i ja

oki doki, umowa stoi. w przyszłym tygodniu.

1. Data: 2002-12-06 11:22:34

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota Szeliga" <d...@p...onet.pl> napisała:
> [...]
>
> i zapisuj dokładnie co robisz. Jedno z dwojga:
> -albo Ci wyjdzie niewiarygodny zakalec jak mi i będziesz miała jedno

Stawiam w ciemno na zakalec, bo cos duzo tych plynow w stosunku do maki ;-)
To dobry przepis na zakalec, ale jednak dosc drogi, bo trzeba zmarnowac 1 szkl.
ajerkoniaku ;-)

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-12-06 11:27:44

Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

zosia wrote:

(...)
> mówię poważnie. czy ktoś mógłby mi opisać, jak wygląda i smakuje ten
> zakalec? czy robi się tylko w drożdżowych? jak do tego dochodzi? będę
> wdzięczna,

Bardzo lubię zakalec. To takie jak gdyby nie rozmieszane, zbite ciasto
na górze wypieku.

Z poważaniem
PZ

--
Pan Bóg stworzył jedzenie, a diabeł kucharzy.

1. Data: 2002-12-06 11:34:01

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Zawadzki" <p...@f...pl> napisał w wiadomości

> Bardzo lubię zakalec. To takie jak gdyby nie rozmieszane, zbite ciasto
> na górze wypieku.

Raczej na dole :))

Pozdrawiam, Stokrotka

1. Data: 2002-12-06 11:41:24

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 6 Dec 2002 10:51:37 +0100, "Lilla"
<l...@f...krasnik.pl> wrote:

> [...]
>Zrob ciasto czekoladowe wg oryginalnego przepisu, ktory podawala
>na grupie Monika Bacinska-Wojewodka, a zakalec bedzie w zasiegu

albo moj kokosowy paj, zkalec muroiwany, cienki i na samym
spodzie, ale jaaaaki dobry...wystarczy zeby za cieply piekarnik
byl

Trys
K.T. - starannie opakowana

mak