zakladanie cewnika-straszne?

1. Data: 2004-08-27 16:00:17

Temat: zakladanie cewnika-straszne?
Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

jakie to uczucie, bardzo boli? ile trwa? podobno u kobiet mniej boli...

2. Data: 2004-08-27 16:23:54

Temat: Re: zakladanie cewnika-straszne?
Od: "Marta" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
U kobiet mniej boli, ponieważ cewka moczowa jest krótsza niż u mężczyn. U
kobiet cewnik zakłada pielęgniarka/pielęgniarz. Natomiast u mężczyzn cewnik
zakłada lekarz/lekarka.
Co do samego zakładania, to wygląda to mniej więcej tak:
-przemycie krocza i dezynfekcja
-posmarowanie sterylnej kaniuli z odpowiednim rozmiarem (rureczki)
maścią-Lignokainą, która działa znieczulająco
-kiedy zostanie umieszczona kaniula w cewce moczowej podaje się ok 10 ml
soli fizjologicznej w drugie ujście, w celu powstania balonika, aby
umieszczony cewnik nie wysunął się z cewki moczowej i podłącza się worek
Folleya.
Wszystko to pielęgniarka/pielęgniarz czy lekarka/lekarz wykonuje w
rękawiczkach sterylnych...

Co do tego, czy boli, czy też nie, każdy przechodzi to indywidualnie.
Najlepiej być rozluźnionym, czynność ta trwa króciutko.

Pozdrawiam
Marta
(gg3571564)

Użytkownik "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> napisał w
wiadomości news:cgnlqc$14l6$1@mamut.aster.pl...

3. Data: 2004-08-27 16:32:16

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
cewnik
> zakłada lekarz/lekarka.
> Co do samego zakładania, to wygląda to mniej więcej tak:

bardzo serdecznie dziekuje za tak wyczerpujace info. mam tylko 1 pytanie -
ta dezynfekcja to nie spirytusem?:)

4. Data: 2004-08-27 18:11:05

Od: "mrowki" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

dezynfekuje się najczęściej ryvanolem
Użytkownik "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> napisał w
wiadomości news:cgnnmb$15hc$1@mamut1.aster.pl...
> Użytkownik "Marta" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> cewnik
>
> bardzo serdecznie dziekuje za tak wyczerpujace info. mam tylko 1 pytanie -
> ta dezynfekcja to nie spirytusem?:)

---

5. Data: 2004-08-27 21:40:04

Od: "Marta" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zgadzam się z wypowiedzią mrowki...dezynfekuje się rivanolem

Marta
(gg:3571564)

Użytkownik "mrowki" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> dezynfekuje się najczęściej ryvanolem
> Użytkownik "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> napisał w
> wiadomości news:cgnnmb$15hc$1@mamut1.aster.pl...

> ---

Angina
Nieprawidłowy stolec
Warszawa-zaswiadczenie-s tudia
Jak z usługami w centrum rehabilitacji w Bochni?