zakup auta a US

1. Data: 2006-03-17 10:29:20

Temat: zakup auta a US
Od: "Sebastian" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam mam pytanko czy jesli zakupilem auto od osoby prywatnej a jestem osoba
niepelnosprawna to place standardowo 2% czy jest jakas znizka ?
pozdr Seba
--
Sebastian

2. Data: 2006-03-17 12:08:28

Temat: Re: zakup auta a US
Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Moim zdaniem musisz zapłacić ten podatek :-( .
Podobnie jak nie można odliczyć w uldze rehabilitacyjnej
zakupu samochodu nawet z oprzyrządowaniem
- tak nie można uzyskać zwolnienia od PCC przy jego nabyciu.

--
Pozdrawiam Piotr Grela (interpio)
www.handbike.za.pl

3. Data: 2006-03-17 12:16:09

Od: "Sebastian" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Grela (interpio)" <i...@d...pl> napisał w
wiadomości news:dve8tm$b7j$1@nemesis.news.tpi.pl...
[...]

wydaje mi sie ze ktos tu pisal ze zaplacil 2% a okazalo sie ze mial placic 1
%
kwota nie jest duza bo troszke ponad 100 zl ale dla zasady pytam bo na ulicy
nie lezy :)
pozdr Seba

4. Data: 2006-03-18 00:18:53

Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sebastian" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> 1
> %
> kwota nie jest duza bo troszke ponad 100 zl ale dla zasady pytam bo na
-------------------------
Te 2% to podatek od czynności cywilno-prawnych. Pisałem już o tym i spróbuj
poszukać w archiwum. Jeśli nie znajdziesz, to wyślę Ci odpowiednie fragmenty
ustawy na priv. Piotr się myli. Zasada jest taka, że jeśli jedna ze stron
transakcji kupna - sprzedaży samochodu jest zwolniona od podatku PCC (ON
nabywająca samochód), to należność dla US wynosi 1% zamiast 2%, ale... jest
warunek: trzeba mieć: orzecznie o znacznym lub umiarkowanym stopniu
niepełnosprawności obojętnie z jakiego tytułu, albo: lekki stopień
niepełnosprawności w związku ze schorzeniem narządu ruchu.

Zdrówko!
--
Zbig A Gintowt

5. Data: 2006-03-18 13:59:10

Od: "Dorota Nawara" <d...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niepełnosprawności obojętnie z jakiego tytułu, albo: lekki stopień
> niepełnosprawności w związku ze schorzeniem narządu ruchu.

Witam!
potwierdzam słowa Zbyszka - myśmy zapłacili tylko 1% podatku bo oboje jako
wspólwłasciciele kupionego auta jesteśmy ON. Ale gdyby tylko jedno z nas
miało orzeczenie o niepelnosprawności a drugi małżonek mający wspólwłasnośc
w tym aucie byłby osobą zdrową - to niestety trzeba byłoby zapłacic 2%.
Wiem z doświadczenia, przerabialismy to niedawno.
Pozdrawiam
Dorota

6. Data: 2006-03-18 18:20:53

Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Racja myliłem się bo kiedyś rozmawiałem, że znajomym
co kupował samochód i musiał zapłacić całe 2%, ale
może było to związane, że miał chyba dawną 3 grupę inwalidzką.
Ale w/g ustawy tak jak napisał Zbigniew - ON przysługuje zwolnienie
z PCC.

7. Data: 2006-03-18 18:37:31

Od: "Seba" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mający wspólwłasnośc w tym aucie byłby osobą zdrową - to niestety
> trzeba byłoby zapłacic 2%. Wiem z doświadczenia, przerabialismy to

Wiem fajne auto wam sprzedalem co ?:)
mam nadzieje ze wszystko ok
pozdrawiam Sebastian

8. Data: 2006-03-19 08:52:28

Od: "Dorota Nawara" <d...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wiem fajne auto wam sprzedalem co ?:)
> mam nadzieje ze wszystko ok
> pozdrawiam Sebastian

Jasne że fajne, ratuje nam życie, Robert codziennie robi nim blisko 100 km
bo jest już studentem dziennych studiów i musi do N. Sącza dojeżdzać
codziennie. Najgorsze są dziury w asfalcie...
Pozdrawiam serdecznie Seba ode mnie i od Roberta
Dorota

Szukam niepełnosprawnych osób do współpracy...
Wielka Prośba
zapytanie
SAMOCHÓD DLA INWALIDY
Re: @>Paradoksy dot. niepelnosprawnych - macie zdjecia ?<@