zaniki korowo-podkorowe mozgu

1. Data: 2004-06-24 05:29:51

Temat: zaniki korowo-podkorowe mozgu
Od: "gaspard" <g...@g...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie o zaniki korowo-podkorowe mozgu, sytuacja coraz ciezsza,
lekarz orzekl ze bedzie tylko gorzej. Czy rzeczywiscie nie ma jakiegos
sposobu na zatrzymanie postepow choroby.

Sytuacja dotyczy kobiety w wieku 51 lat

2. Data: 2004-06-24 09:39:07

Temat: Re: zaniki korowo-podkorowe mozgu
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 24 Jun 2004 07:29:51 +0200, gaspard wrote:

> [...]
> lekarz orzekl ze bedzie tylko gorzej. Czy rzeczywiscie nie ma jakiegos
> sposobu na zatrzymanie postepow choroby.

Zaniki korowo - podkorowe to nie choroba - to opis tego, co widać na
zdjęciach. Zaniki mogą być objawem jakiejś choroby, ale nie muszą.

Zaniki korowo - podkorowe, uogólnione, to poniekąd norma, ponieważ z
wiekiem mózg zanika. U każdego. U jednych mniej, u innych bardziej. Nie
będzie chyba niczym zaskakującym, jeśli napiszę, że u tych, którzy
bardziej używają mózgu, z reguły zanika on w mniejszym stopniu.

Natomiast jeśli zaniki są niesymetryczne, zlokalizowane, albo
nieadekwatne do wieku - to co innego i o tym można właśnie rozmawiać z
lekarzem.

A jeśli lekarz nie budzi Waszego zaufania - poszukajcie drugiej opinii.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

bol brzucha/boku/plecow - sam nie wiem
My girlfriends nipples pokeing out of her wet bra 9504
...:::Prowadzenie domu w Wielkiej Brytanii:::...
...:::Praca w Irlandii:::...
...:::Praca w HOTELACH - WIELKA BRYTANIA:::...