zapiekana z brokułam!!pychota:-)

1. Data: 2003-01-24 11:38:51

Temat: zapiekana z brokułam!!pychota:-)
Od: "TRANSREM sp. z o. o. - Joanna Kokulska" <j...@n...transrem.com> szukaj wiadomości tego autora

Filet z kurczaka zapiekany z ziemniakami, marchewką i brokułami

Składniki :
75 dag ziemniaków
30 dag marchewki
35 dag brokułów
3/8 litra rosołu ( instant)
1 podwójna pierś z kurczaka ( 35 dag)
2 łyżki oleju
sól, biały pieprz
3 dag masła
? litra mleka
6 dag tartego żółtego sera ( najlepiej gouda)
tarta gałka muszkatołowa
natka pietruszki do dekoracji
trochę tłuszczu do posmarowania formy

Przygotowanie : ziemniaki umyć, gotować 20 minut w osolonej wodzie.
Marchewki oczyścić, obrać, pokroić w ukośne plasterki. Brokuły oczyścić,
umyć, podzielić na małe różyczki. Rosół zagotować, do wrzątku włożyć
przygotowane warzywa, gotować 4 minuty na małym ogniu pod przykryciem.
Odcedzić, dobrze osączyć na sitku, rosół przelać do miseczki, zachować.
Pierś z kurczaka umyć, osuszyć papierowym ręcznikiem, podzielić na 4
kawałki. Mocno rozgrzać olej na patelni, smażyć na nim kawałki kurczaka
kilka minut ze wszystkich stron na średnim ogniu. Przyprawić na pikantnie
solą i pieprzem. Ziemniaki odcedzić, krótko przelać zimną wodą, obrać,
pokroić w plasterki. Formę żaroodporną posmarować tłuszczem, układać w niej
na przemian ziemniaki, marchewkę i brokuł. Na wierzchu umieścić filety.
Masło rozgrzać w rondlu, oprószyć mąką, krótko zasmażyć. Podlać rosołem i
mlekiem, gotować 4-5 minut na małym ogniu nie przerywając mieszania. Dodać
starty ser, rozpuścić. Przyprawić solą, pieprzem i tartą gałką muszkatołową.
Sosem serowym polać warzywa i mięso. Wstawić do nagrzanego piekarnika,
zapiekać 30 min w temperaturze 200 stopni C. Udekorować natką .

1. Data: 2003-01-24 12:35:15

Temat: Re: zapiekana z brokułam!!pychota:-)
Od: "Kruszynka" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"TRANSREM sp. z o. o. - Joanna Kokulska"
<j...@n...transrem.com> wrote in message
> sól, biały pieprz
> 3 dag masła
> ? litra mleka

brzmi pysznie, tylko ile tego mleka?

Kruszynka
--
"Primum non stresere..."

1. Data: 2003-01-24 13:59:22

Od: "joana" <k...@n...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Sosem serowym polać warzywa i mięso. Wstawić do nagrzanego piekarnika,
> zapiekać 30 min w temperaturze 200 stopni C. Udekorować natką .

ma być pół litra mleka:-)
ale ja dodaje na oko, w miarę dolewania mleka ten sos gęstnieje!to będziesz
widziała ile jeszcze dodać tego mleka po konsystencji sosu:-)życzę
powodzenia
ja uwielbiam tą zapiekankę i gorąco polecam;-)
smacznego!!!

Z pozdrowieniami joana

1. Data: 2003-01-24 14:30:32

Od: "Kruszynka" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"joana" <k...@n...interia.pl> wrote in message
> [...]
> powodzenia
> ja uwielbiam tą zapiekankę i gorąco polecam;-)

dzieki :)
Oj, korci mnie, zeby w niedziele to przetestowac. Uwielbiam brokuly ;))

Kruszynka
--
"Primum non stresere..."

1. Data: 2003-01-27 13:14:16

Od: "teekaa" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pozdrawiam
Zrobiłam zapiekankę w sobotę - nie mogłam odczytać ilości mleka więc dałam
na oko tylko 1 szklankę mleka i wydawało mi się, że za dużo (czy sos ma
zgęstnieć podczas zapiekania, bo wydawało mi się że było go trochę za
dużo) - ale zjedliśmy i było bardzo dobre - chociaż trochę zmodyfikowałam
nie miałam piersi z kurczaka więc podpiekłam skrzydełka i ułożyłam je na
górze. Chwała Francuzom za sos beszamelowy.
Teekaa

Użytkownik "joana" <k...@n...interia.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> powodzenia
> ja uwielbiam tą zapiekankę i gorąco polecam;-)

patelnie
Racuchy
Re: maka razowa
Re: Co oznacza skrót "dl"