zapiekana z brokułam!!pychota:-)

From: "TRANSREM sp. z o. o. - Joanna Kokulska" <j...@n...transrem.com>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: zapiekana z brokułam!!pychota:-)
Date: Fri, 24 Jan 2003 12:38:51 +0100

Filet z kurczaka zapiekany z ziemniakami, marchewką i brokułami

Składniki :
75 dag ziemniaków
30 dag marchewki
35 dag brokułów
3/8 litra rosołu ( instant)
1 podwójna pierś z kurczaka ( 35 dag)
2 łyżki oleju
sól, biały pieprz
3 dag masła
? litra mleka
6 dag tartego żółtego sera ( najlepiej gouda)
tarta gałka muszkatołowa
natka pietruszki do dekoracji
trochę tłuszczu do posmarowania formy

Przygotowanie : ziemniaki umyć, gotować 20 minut w osolonej wodzie.
Marchewki oczyścić, obrać, pokroić w ukośne plasterki. Brokuły oczyścić,
umyć, podzielić na małe różyczki. Rosół zagotować, do wrzątku włożyć
przygotowane warzywa, gotować 4 minuty na małym ogniu pod przykryciem.
Odcedzić, dobrze osączyć na sitku, rosół przelać do miseczki, zachować.
Pierś z kurczaka umyć, osuszyć papierowym ręcznikiem, podzielić na 4
kawałki. Mocno rozgrzać olej na patelni, smażyć na nim kawałki kurczaka
kilka minut ze wszystkich stron na średnim ogniu. Przyprawić na pikantnie
solą i pieprzem. Ziemniaki odcedzić, krótko przelać zimną wodą, obrać,
pokroić w plasterki. Formę żaroodporną posmarować tłuszczem, układać w niej
na przemian ziemniaki, marchewkę i brokuł. Na wierzchu umieścić filety.
Masło rozgrzać w rondlu, oprószyć mąką, krótko zasmażyć. Podlać rosołem i
mlekiem, gotować 4-5 minut na małym ogniu nie przerywając mieszania. Dodać
starty ser, rozpuścić. Przyprawić solą, pieprzem i tartą gałką muszkatołową.
Sosem serowym polać warzywa i mięso. Wstawić do nagrzanego piekarnika,
zapiekać 30 min w temperaturze 200 stopni C. Udekorować natką .