zarządzanie negatywnymi emocjami?

następny post »
From: "adv" <m...@h...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: zarządzanie negatywnymi emocjami?
Date: Thu, 15 Feb 2007 21:50:18 +0100

Witam,

Mam nadzieję że ktoś z grupowiczów poradzi mi gdzie się udać lub z czego
skorzystać aby poradzić sobie z tą sprawą.
Otóż:

Zawsze byłem impulsywny ale nigdy nie przybierało to intensywności która
mogłaby sugerowac jakiś problem. To też nigdy nie zasmakowałem tematu
kontroli emaocji/zarządzania emocjami/zarządzania stresem/zarządzania
negatywnymi emocjami itp...

Przez dlugi czas mieszkalem za granica po czym przyjechalem do Polski.
Przyjechalem jako wesola, otwarta, optymistyczna osoba, w niczym nie
widzialem problemu a z problemow widzielm mnostwo wyjsc. Tak to teraz
pamietam i tak to teraz relacjonuje poznana wtedy moja obecna dziewczyna.
Nie narzekalem, czulem ze jestem fajny itd :)

W ciągu ponad roku mieszkania w PL, powoli acz niechybnie dopadały mnie te
wszystkie składniki naszej rzeczywistości, nasze zamknięte społeczeństwo,
wszystko. Opór stawiałem jakiś czas po czym zacząłem się zmieniać w taki
sposób że stawałem się coraz bardziej nerwowy, mój światopogląd przestawał
się sprawdzać w dżungli polskiego społeczeństwa itd. Oczywiście z miejsca
zauważyłem że coś się ze mną dzieje i jako że nie chciałem się poddawać,
próbowałem z tym walczyć, kontrolowac negatywne emocje, kontorlowac
negatywne reakcje, nie oceniac ludzi itd.

Może i coś tam działało ale teraz juz zaczyna być naprawdę źle ponieważ
łapię sie na tak silnych negatywnych emocjach, że czasem ledwo co
powstryzmuję się żeby z czymś głupim nie wypalić a nie wiem co będzie dalej.
Ok mógłbym wrócić tam skąd przyjechałem i napewno sprawa by się skończyła
ale tej rady prosze mi nie dawac bo nie o to mi chodzi:)

Czy mógłby ktoś kompetentny doradzić mi co powinienem z ta sprawą zrobić?
Rozważam pójście do psychologa jednak zastanawiam się tez czy są jakieś
godne polecenia kursy na których ludzie uczą się panowac nad różnymi
aspektami swoich emocji, lub może chociaż jakieś wiarygodne publikacje...

Będę wdzięczny za każdą odpowiedź
adv