zawór RTL

1. Data: 2011-04-05 06:28:46

Temat: zawór RTL
Od: Jerzys <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Mam zamiar zamontować w ogrzewaniu podłogowym zawór RTL, ale bez
głowicy. Czy jest może wśród uczestników forum ktoś kto z całą
stanowczością może potwierdzić, że głowica do tego zaworu, służy tylko
do regulacji temperatury? Czy zawór bez głowicy będzie normalnie
działał? Igła zbierające temperaturę wody, i sam korek jest przecież w
części stałej zaworu. Czy nie robię błędu?

2. Data: 2011-04-06 13:54:16

Temat: Re: zawór RTL
Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzys" <j...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
> temperatury? Czy zawór bez głowicy będzie normalnie działał? Igła
> zbierające temperaturę wody, i sam korek jest przecież w części stałej

Tak, zawór bez głowicy będzie działał. Ale nie taniej ci byłoby wstawić
zamiast niego po prostu kawałka rurki? Bo ona będzie działała dokładnie tak
samo, jak ten zawór bez głowicy. A nawet lepiej, bo mniej dławić będzie.
Głowica własnie jest elementem regulującym otwarcie zaworu, to nie jest
tylko pokrętło. W niej jest normalnie mieszek z czynnikiem reagującym na
temperaturę, cała różnica w porównaniu z normalnym zaworem jest taka, że ten
mieszek jest grzany "od dołu".

J.

3. Data: 2011-04-07 11:22:30

Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-05 08:28, Jerzys pisze:
> [...]
> działał? Igła zbierające temperaturę wody, i sam korek jest przecież w
> części stałej zaworu. Czy nie robię błędu?

Ale sam zawór RTL ma (a przynajmniej mój miał) nakręcaną 'osłonkę' na
gwint. Tą osłonkę można mniej lub bardziej wkręcać i w ten sposób bardzo
niedokładnie ale mimo wszystko regulować temperaturę.
Ja przez parę miesięcy właśnie tak miałem ustawioną podłogówkę, żeby nie
parzyła w nogi. Tylko, że osłonka była nietrwała (tworzywo sztuczne) a
musiała mocno wciskać wystający trzpień przez co szybko straciła swoje
właściwości i zastosowanie.

Kazek

4. Data: 2011-04-07 11:35:38

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Kwi, 13:22, Kazimierz Debski <k...@o...eu> wrote:

> Ale sam zawór RTL ma (a przynajmniej mój miał) nakręcaną 'osłonkę' na
> gwint. Tą osłonkę można mniej lub bardziej wkręcać i w ten sposób bardzo
> niedokładnie ale mimo wszystko regulować temperaturę.

Zgadza się, ale on w tym momencie pełnił rolę po prostu zwykłego
zaworu z ręcznie regulowanym stopniem otwarcia.

J.

5. Data: 2011-04-08 11:08:20

Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> temperatury? Czy zawór bez głowicy będzie normalnie działał? Igła
> zbierające temperaturę wody, i sam korek jest przecież w części stałej
Nie wiem czy warto się w to pchać,
Najlepsze do podłogówki jest coś takiego
http://allegro.pl/honeywell-termostatyczny-zawor-mie
szajacy-tm200-i1523991900.html
Mowa oczywiście o prostych rozwiązaniach. Mam taki od 2 lat i sprawuje się
wyśmienicie.
Ten termostat reguluje dopływ ciepłej wody na podstawie temp z powortu
podłogówki tak najprościej mówiąc.

Gejzero

6. Data: 2011-04-08 11:12:25

Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wyśmienicie.
> Ten termostat reguluje dopływ ciepłej wody na podstawie temp z powortu

Jeszcze dołoże:

Do zaworu RTL musisz mieć CO z mieszaczem żeby w podłogówkę nie wpuścić zbyt
gorącej wody.
http://www.komfort.info.pl/index.php?id_inf=97&jezyk
=pl punkt 4.2.

Gejzero

7. Data: 2011-04-08 11:41:28

Od: lukas <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 08-04-2011 o 13:12:25 Gejzero SQ3OGX <g...@p...onet.pl>
napisał(a):

> Do zaworu RTL musisz mieć CO z mieszaczem żeby w podłogówkę nie wpuścić
> zbyt gorącej wody.

niekoniecznie, danfoss na swoich stronach pokazuje, że można podpiąć
podłogówkę (do kilku m2) za grzejnikiem, więc już o niższej temperaturze,
a na wyjściu podłogówki dać wtedy rtl

lukas
gg:4407885;icq:248888549;jabber:lukas[at]jabber.icp.
pl;tlen:lukasew
http://pl.lostpedia.wikia.com Zwijasz? - http://www.zwijaj.pl

8. Data: 2011-04-09 21:30:28

Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"lukas" <l...@w...pl> wrote:

> niekoniecznie, danfoss na swoich stronach pokazuje, że można podpiąć
> podłogówkę (do kilku m2) za grzejnikiem, więc już o niższej temperaturze, a
> na wyjściu podłogówki dać wtedy rtl

No ale wtedy ten RTL będzie sterował grzejnikiem, więc nie za bardzo...
W podłogówkę można wpuścić gorącą wodę, nie ma z tym problemu, przecież beton
się nie sparzy.
Nie można jedynie zbytnio całej wylewki rozgrzać, a na to nie pozwoli właśnie
RTL. Podłogówka generalnie reguluje się sama - jeśli jest zimna, temperatura
powrotu jest niska. Wówczas RTL ustawia pełny przepływ, mimo że woda do
podłogówki wchodzi gorąca. Gdy podłoga się nagrzeje, temperatura powrotu się
zwiększy, RTL się przymknie, przepływ spadnie, temperatura wody spadnie, RTL się
otworzy itd.
Pętle z RTL mogą mieć nawet więcej niż kilka metrów.

--
Bartek

9. Data: 2011-04-09 22:26:07

Od: lukas <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 09-04-2011 o 23:30:28 Bartek <bk*n@v.atonet.pl> napisał(a):

> [...]
> beton się nie sparzy.
> Nie można jedynie zbytnio całej wylewki rozgrzać, a na to nie pozwoli

to co, mogę według ciebie puścić z kotła (zimą temp zasilania >70C) z
pominięciem grzejnika prosto do podłogi i na wylocie z podłogi dać tylko
rtl? Bo jest tak jak piszesz, grzejnik też nie jest za ciepły, tylko, że
on dostaje wysoką temperaturę więc ma możliwość rozgrzania się.

10. Data: 2011-04-11 18:59:27

Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"lukas" <l...@w...pl> wrote:

> [...]
> Bo jest tak jak piszesz, grzejnik też nie jest za ciepły, tylko, że on
> dostaje wysoką temperaturę więc ma możliwość rozgrzania się.

I grzeje? jak długo? :) Spadek temperatury na grzejnikach jest bardzo mały, więc
czy puścisz te 70 bezpośrednio w podlogę, czy obniżysz grzejnikiem do 60, moim
zdaniem, nie ma większego znaczenia. Później dopiero podłogówka ściągnie to do
20, może 30 stopni. Jeśli temp. za podłogówką osiągnie to co ustawione na RTL,
obieg się zatrzyma i podłoga nie będzie się bardziej grzać.
Skonsultuj to z hydraulikiem. Ja mam podłączone bezpośrednio, ale u mnie
maksymalna temperatura zasilania, przy -20 stopniach, była nieco powyżej 50
stopni...

--
Bartek

Który model odkurzacza piorącego Thomas ?
PARCHAWIEC
szafy
Klejenie drewna krzesla
(paypal payment)( http://www.24hours-onlin e.com/) cheap wholesale ED hardy Christan Audigier,LV,BOSS etc. brand caps hat belts and other products free shipping