Kwiaty cięte - tajemnica?

1. Data: 2011-04-06 06:59:06

Temat: Kwiaty cięte - tajemnica?
Od: "jagr" <j...@W...fm> szukaj wiadomości tego autora

Kwiaty cięte, kupione w dowolnym miejscu stoją w wazonie kilka dni, różnie w
zależności od rodzaju. OK.
A teraz problem jest taki: Kwiaty kupione w hurcie, w jednym przypadku
lilie, w drugim tulipany, choć bardzo świeżo wyglądały, "zeszły" już na
drugi dzień. Jest w tym jakaś tajemnica? Coś trzeba z takimi kwiatami z
hurtu zrobić? Czegoś do wody dodać? W czymś wypłukać? Co jest grane?
Przecież z hurtu odbierają różni odbiorcy i gdyby kwiaty nagminnie padały
już na drugi dzień, byłaby z tego niezła chryja. Ktoś wie?
Pozdr.
jagr

2. Data: 2011-04-06 11:30:23

Temat: Re: Kwiaty cięte - tajemnica?
Od: Przesmiewca <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"jagr" <j...@W...fm> napisał(a):

> [...]
>Przecież z hurtu odbierają różni odbiorcy i gdyby kwiaty nagminnie padały
>już na drugi dzień, byłaby z tego niezła chryja. Ktoś wie?

Ja znam dwa babcine sposoby na przedluzenie nieco zycia cietym kwiatom:
szczypta soli do wody albo pare kropel mocnego alkoholu. Ale
o co chodzi z kwiatami z hurtownii nie wiem.

3. Data: 2011-04-06 12:37:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 06 Apr 2011 13:30:23 +0200, Przesmiewca napisał(a):

> Ja znam dwa babcine sposoby na przedluzenie nieco zycia cietym kwiatom:
> szczypta soli do wody albo pare kropel mocnego alkoholu. Ale
> o co chodzi z kwiatami z hurtownii nie wiem.

Odżywka do kwiatów oraz chłód.

4. Data: 2011-04-06 15:38:44

Od: "grafik" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jagr" <j...@W...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> Przecież z hurtu odbierają różni odbiorcy i gdyby kwiaty nagminnie padały
> już na drugi dzień, byłaby z tego niezła chryja. Ktoś wie?
Z tą chryją to po prostu klient płaci za ryzyko kwiaciarni. Ale mozliwe, że
zbyt szybko przełożyłeś do ciepła.Kwiaty często sa chłodzone.

5. Data: 2011-04-07 05:36:20

Od: Przesmiewca <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka <i...@g...pl> napisał(a):

>Odżywka do kwiatów oraz chłód.

To oczywistosc. Ja pisalem o mniej znanych patentach/zamiennikach,
o ktorych nie kazdy mial mozliwosc uslyszec od swojej babci.

6. Data: 2011-04-07 06:55:36

Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.04.2011 07:36, Przesmiewca pisze:

> To oczywistosc. Ja pisalem o mniej znanych patentach/zamiennikach,
> o ktorych nie kazdy mial mozliwosc uslyszec od swojej babci.

Ja słyszałem o wrzucaniu do wody aspiryny - ale nigdy nie miałem okazji
sprawdzić ;)

7. Data: 2011-04-07 07:29:13

Od: Przesmiewca <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

>Ja słyszałem o wrzucaniu do wody aspiryny - ale nigdy nie miałem okazji
>sprawdzić ;)

Tego nie slyszalem, ale kiedys w ogolniaku jak mielismy imprezy,
kumpel wrzucal aspiryne do piwa - efekt byl taki, ze po jednym browarku
mial zjad jak po dziesieciu :) A ze przy okazji rozwalo to watrobe - kto tam
wtedy o tym myslal :)

8. Data: 2011-04-07 14:06:37

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 07 Apr 2011 08:55:36 +0200, Andrzej Ława napisał(a):

> Ja słyszałem o wrzucaniu do wody aspiryny - ale nigdy nie miałem okazji
> sprawdzić ;)

Nie do wszystkich kwiatów się ona nadaje.
Kwiaty trzeba też odpowiednio przycinać albo miażdżyć - tzn ich łodygi, w
zależności od kwiatu.

9. Data: 2011-04-08 06:08:15

Od: "jagr" <j...@W...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Nie do wszystkich kwiatów się ona nadaje.
> Kwiaty trzeba też odpowiednio przycinać albo miażdżyć - tzn ich łodygi, w
> zależności od kwiatu.

Ale tu chodzi o to, że kwiaty (np. tulipany) kupione od baby albo w
kwiaciarni stoją tydzień, a kupione
na hurcie 1 dzień. Dlaczego?

10. Data: 2011-04-08 20:05:00

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> lilie, w drugim tulipany, choć bardzo świeżo wyglądały, "zeszły" już na
> drugi dzień. Jest w tym jakaś tajemnica? Coś trzeba z takimi kwiatami z

A kwiaty niecięte? Te wszystkie doniczkowce sprzedawane po hipermarketach,
zwykle (przynajmniej w okołowarszawskich hipermarketach) z pewnej duużej
hurtowni, mniejsza o jej nazwę? Te wszystkie cudne drzewka pomarańczowe
obsypane pomarańczami, kwitnące egzotyki, pięknie rosnące Bonsaie i inne
cudeńka, które w kilka dni po kupieniu i przeniesieniu do domu gubią kwiaty,
owoce i połowę liści po czym w najlepszym razie z wolna dochodzą do siebie,
a w najgorszym (i wcale nie rzadkim) padają w ciągu paru tygodni? Co z nimi
jest przed sprzedażą robione?

Z literatury wiem, że handlarze końmi mieli takie sposoby, że z okulawionego
i ledwie się życia trzymającego uciekiniera od pługa na czas sprzedaży
robili pełnokrwistego rumaka gotowego roznieść pół targu w strzępy, coś mi
się kojarzy, że imbir wetknięty tu i ówdzie miał tu bardzo zbawienne
działanie, koń to jednak koń. Co można zrobić na czas sprzedaży kwiatku
doniczkowemu, żeby go nagle zmusić do kwitnięcia, owocowania i wyglądania
przez kilka dni (i tylko kilka) jak modelowy okaz z katalogu? Jakieś
hormonalne pobudzacze wzrostu? Wiadro nawozu zamiast pięciu kropli?

J.

zawór RTL
Który model odkurzacza piorącego Thomas ?
PARCHAWIEC
szafy
Klejenie drewna krzesla