!!! zazdrość !!!

1. Data: 2003-04-28 21:49:31

Temat: !!! zazdrość !!!
Od: Ablar <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

zastanawiam się nad tym czym jest - ZAZDROŚĆ !!!
czy jest to cecha tylko ludzi słabych ???

czy człowiek zazdrości bo chce mieć coś takiego samego jak inna osoba ?
przeciez jezeli dwie osoby beda mialy takie same rzeczy to problem
zazdrosci nie istnieje - bo nie ma czego zazdroscic.
jezeli jednak takie dwie osoby znajduja sie w grupie osob, ktora to
bedzie z takich czy innych pobudek wychwalac rzeczy, ktora ma druga
osoba - to automatycznie powoduje to w nas narastanie zazdrosci - innymi
slowy - osoba, ktora powiedzmy 'chwali sie' musi miec jak aktor
widownie. bez niej jest nikim - poniewaz nie moze nikomu zaimponowac -
przegrywa.

tak wiec - czy czlowiek slaby nie potrafiacy sie przebic, pokazac przed
innymi (na co niestety pozostali czekaja) jest osoba slaba ??

....dlugo by mozna o tym gadac :((

--
Ablar
GG 1054840

1. Data: 2003-04-28 22:08:05

Temat: Re: !!! zazdrość !!!
Od: "Lara " <l...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ablar <a...@w...pl> napisał(a):

> zastanawiam się nad tym czym jest - ZAZDROŚĆ !!!
> czy jest to cecha tylko ludzi słabych ???

Z moich doświadczeń wynika, że człowiek zazdrosny to najczęściej
zakompleksiona, o niskim poczuciu własnej wartości osoba.

> czy człowiek zazdrości bo chce mieć coś takiego samego jak inna osoba ?
> przeciez jezeli dwie osoby beda mialy takie same rzeczy to problem
> zazdrosci nie istnieje - bo nie ma czego zazdroscic.

Człowiek zazdrości, bo czuje, że jego pozycja jest zagrożona. A jeśli nie
jest zadowolony z samego siebie to nawet wtedy, gdy zdobędzie to, co ma
druga osoba nadal będzie zazdrościł - tym razem kolejnej rzeczy. Błędne
koło...

1. Data: 2003-04-28 22:09:31

Od: b...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Od tego czy sie zazdrosci czegos lub nie zalezy tylko od czlowieka. Ja np. juz
od jakiegos czasu wyzbylem sie zazdrosci (Moze bylo to spowodowane tym, ze
czesto przebywalem z ludzmi, ktorzy mowili mi o swoich "osiagnieciach"). Staram
sie zabijac w sobie zazdrosc bo uwazam, ze jest to zla cecha. Czlowiek z
zazdrosci nie bedzie czynil dobrze. U mnie zamieniam zazdrosc w ambicje tzn.
nie zazdroszcze a osiagniecia innych i tym czym sie chwala sa dla mnie zrodlem
motywacji "skoro oni to osiagneli to czemu ja nie moglbym tego osiagnac". Nie
znaczy tez, ze chce wszystko osiagnac to co maja moi znajomi ( tak moze byc np.
w wypadku zazdrosci). Uwazam, ze zazdrosc jest okropna wada i powinno sie jej
wyzbywac, obracac w pozytywne cechy - przemyslane ambicje.

pozdrowko

1. Data: 2003-04-28 22:14:54

Od: KOMINEK <k...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

w <news:b8k8o5$cd8$1@inews.gazeta.pl>
Lara napisał(a):

> Z moich doświadczeń wynika, że człowiek zazdrosny to najczęściej
> zakompleksiona, o niskim poczuciu własnej wartości osoba.

Z moich doswiadczen wynika, ze zazdrosc jest jedna z cech wszystkich
ludzi.
--
KOMINEK [uowca uosi]
Skargi, wnioski, propozycje: k...@e...pl

Latwiej ci zachowac twarz, gdy kilka na zmiane masz

1. Data: 2003-04-28 22:16:16

Od: "Joasia" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ile mozna o tej zazdrości:(((?????????
J.

1. Data: 2003-04-28 22:48:59

Od: Silvio_Manuel <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lara napisał:

> Z moich doświadczeń wynika, że człowiek zazdrosny to najczęściej
> zakompleksiona, o niskim poczuciu własnej wartości osoba.

Ja myślę, że "wartość" niejedno ma imię. Człowiek zazdrosny to człowiek
ograniczony o wysokim poczuciu własnej ważności. Człowiek zazdrosny
najczęściej o samej zazdrości nic nie wie. Zazdrość jest podzbiorem
zbioru pragnień. Pragnień tego rodzaju, że występuje w nich element
typu: "chcę, nie tyle mieć obiekt X, który ma Kowalski ale przede
wszystkim chcę aby Kowalski przestał być posiadaczem obiektu X,
najlepiej na moją korzyść i aby inni to widzieli". Zazdrość wyklucza
prawdziwą wiedzę. Do pewnego stopnia owszem, działa pobudzająco ale nic
po za tym.

> [...]
> jest zadowolony z samego siebie to nawet wtedy, gdy zdobędzie to, co ma
> druga osoba nadal będzie zazdrościł - tym razem kolejnej rzeczy. Błędne

Zazdrość jest tym wąskim pasmem empatii, które jest w ludziach
powszechne i często jedyne, wręcz samotne :)

Silvio Manuel

1. Data: 2003-04-28 23:33:30

Od: "Lara " <l...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

KOMINEK <k...@k...pl> napisał(a):

> w <news:b8k8o5$cd8$1@inews.gazeta.pl>

> Z moich doswiadczen wynika, ze zazdrosc jest jedna z cech wszystkich
> ludzi.

No tak.. w mniejszym lub większym stopniu każdy z nas czasem ją odczuwa.
Rzecz w tym, w jakich sytuacjach i w jakim stopniu stajemy się zazdrośni.
Nie wiem co konkretnie masz na myśli pisząc, że jest to wspólna cecha
wszystkich ludzi - zadrość o partnera, czy też bardziej ogólnie, emocje
wynikające z porównywania się z innymi? W moim odczuciu, choć to dwie różne
sprawy, w obu przypadkach zazdrość jest pewnego rodzaju miarą naszego
poczucia pewności siebie. Im mniej jesteśmy pewni, tym więcej obaw i emocji
związanych z zazdrością. A jeśli uczucie to towarzyszy większości naszych
spojrzeń na nową rzecz, umiejętność kolegi/koleżanki - nie wydaje mi się,
aby było to zupełnie normalne i naturalne dla każdego człowieka. Bynajmniej
mnie to nie dotyczy ;)

pozdr

1. Data: 2003-04-29 06:16:20

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> zastanawiam się nad tym czym jest - ZAZDROŚĆ !!!

Dla mnie istnieją dwa zjawiska związane ze słowem zazdrość:

- zazdroszczenie komuś czegoś - (zbliżone do zawiści) - czasami bywa
motorem napędowym działań aczkolwiek moim zdaniem jest to cecha zawsze
negatywna

- zazdrość o kogoś - moim zdaniem to choroba psychiczna związana z
poczuciem własności - poniżająca zarówno zazdrosnego jak i jeszcze
bardziej osobę będącą obiektem zazdrości. - można rozpatrywać
przyczyny jej powstania ale przede wszystkim trzeba to leczyć (a
przynajmniej izolować osoby dotknięte tą choroba od zdrowego
społeczeństwa ;-))) )

Pozdrawiam
Qwax

1. Data: 2003-04-29 08:58:14

Od: "L" <l...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Silvio_Manuel <s...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> najlepiej na moją korzyść i aby inni to widzieli". Zazdrość wyklucza
> prawdziwą wiedzę. Do pewnego stopnia owszem, działa pobudzająco ale nic

O qurcze, więc tak to wygląda? W takim razie zaczynam rozumieć dlaczego
pewna osoba notorycznie naśladująca moje czyny, zamiast mnie śmieszyć -
irytuje. Inni twierdzą, że jest to pewnego rodzaju wyraz uznania dla mojej
osoby, osobiście jednak nie odbieram tego jako komplement, lecz jako przejaw
wrogich uczuć i chęci zaszkodzenia mi.
Potrafisz może wytłumaczyć, z czego Twoim zdaniem wynika zazdrość? Jakie
uczucia motywują normalnych i w miarę inteligentnych ludzi do takiego
zachowania?? Dlaczego nie mierzą wyżej? Wystarczy im zrównanie się z
poziomem obiektu zazdrości? Jeśli tak, to po co powtarzają się ze swoimi
czynami? Jaką mają satysfakcję z naśladowania innych? Czy ludzie tacy nie
znają uczucia wstydu???

1. Data: 2003-04-29 10:36:45

Od: "Marek Dlugosz" <u...@r...please> szukaj wiadomości tego autora

Lara napisał:

> Z moich doświadczeń wynika, że człowiek zazdrosny to najczęściej
> zakompleksiona, o niskim poczuciu własnej wartości osoba.

Juz na początku małe dziecko jest zazdrosne o wszystko, co odciąga od
niego uwagę rodziców. W pewnym sensie - wszyscy to mamy z natury. Ale
przecież nie musimy pozostawać na poziomie dwulatka.

W moim przekonaniu najłatwiej nie zazdrościć, jeżeli się poznało
Mądrość:

Kazn. 1:1-2
Słowa Kaznodziei, syna Dawida, króla w Jeruzalemie. Marność nad
marnościami, mówi Kaznodzieja, marność nad marnościami, wszystko
marność.

Marek

Brian's daughter
Re: Mam taki problem...
PSYCHOLOG [Szczecin]
four loves - kontynuacja
Slub malrzenstwo, wspolne mieszkanie ...