zebra

1. Data: 2005-05-11 06:39:53

Temat: zebra
Od: Olenka <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
poszukuję sprawdzonych przepisów na zebrę
Mój przyszły mąż uwielbia to ciasto, jednak ja robię troszkę inaczej niż
on zna. Tak więc czy ktoś zna jakiś przepis,z którego po wykonaniu
wyszła by zebra podobna smakiem do tej z firmy "gajewski"!
Serdecznie dziękuję za pomoc i ewentualne przepisy!
Pozdrawiam,
OLa

2. Data: 2005-05-11 11:25:49

Temat: Re: zebra
Od: "@nn" <jurek@post> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Olenka" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wykonaniu wyszła by zebra podobna smakiem do tej z firmy "gajewski"!
> Serdecznie dziękuję za pomoc i ewentualne przepisy!

Ja robię z takiego przepisu:

ZEBRA

5 jajek

2 ? szklanki mąki

2 szklanki cukru

1 szklanka gazowanego napoju pomarańczowego

? szklanki oleju

2 łyżki kakao

2 łyżeczki proszku do pieczenia

1 aromat pomarańczowy

Z białek ubić pianę, dodać cukier, ubić. Dodać żółtka, mąkę wymieszaną
z proszkiem i przesianą przez sitko, Olek, napój i aromat. Podzielić
ciasto na 2 części i do jednej z nich dodać kakao. Wylewać na przemian
po jednej łyżce.

Piec od 60 - do 90 minut

UWAGI: Składniki raczej na dużą tortownice (ja mam małą i ciasta mi
zostaje).

Daj znać (jeśli zrobisz) czy smak był odpowiedni ;-)

Ania
--
Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ
***************moje skarby: http://tinyurl.com/6qc7c ***************

3. Data: 2005-05-11 11:52:50

Od: "@nn" <jurek@post> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "@nn" <jurek@post> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Olenka" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
>

> Ja robię z takiego przepisu:

ZEBRA

5 jajek
2 1/2 szklanki mąki
2 szklanki cukru
1 szklanka gazowanego napoju pomarańczowego
1/2 szklanki oleju
[...]

Cholerka zauważyłam dopiero że coś nie tak ten przepis się wkleił, ale
już poprawione ;-)
Ania

4. Data: 2005-05-11 12:48:50

Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> z proszkiem i przesianą przez sitko, Olek, napój i aromat. Podzielić
> ciasto na 2 części i do jednej z nich dodać kakao. Wylewać na przemian

mam takie pytanie - czy wszystko można mieszać mikserem, czy po ubiciu
białek lepiej mieszać delikatnie łyżką aby nie 'rozbić' piany ?

mam starszną ochotę na tę Zebrę... ale tego typu ciasta nie wyrastają mi
nigdy bo zawsze zabardzo rozbiję pianę :-/

Jini - z ochotą na Zebrę ;-)

5. Data: 2005-05-11 14:22:13

Od: Olenka <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

no właśnie ja robię zebrę nie z napojem gazowanym tylko z olejem zawsze
wychodzi jak dobrze zmiksuję żółtka
jeśli ktoś ma ochotę na taką zebrę to wkleję przepis który ja posiadam

6. Data: 2005-05-11 17:37:18

Od: "Kasia M." <kimik@USUŃ-TOpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> no właśnie ja robię zebrę nie z napojem gazowanym tylko z olejem zawsze
> wychodzi jak dobrze zmiksuję żółtka

Nie wiem, czy dobrze zrozumiałam: zamiast napoju gazowanego dajesz olej?
A jeszcze jakiś tłuszcz tam dajesz?
Kasia

7. Data: 2005-05-11 17:40:12

Od: "@nn" <jurek@post> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jini" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> mam starszną ochotę na tę Zebrę... ale tego typu ciasta nie wyrastają
> mi nigdy bo zawsze zabardzo rozbiję pianę :-/

Szczerze mówiąc nie mam pojęcia - ja ubijam trzepaczką (miksera się
jeszcze nie dorobiłam). A z napojem robię zawsze i zawsze wychodzi -
dzięki temu napojowi ciasto nie jest suche a takie fajnie wilgotne i
dlatego właśnie zebrę bardzo lubię.

Ania

8. Data: 2005-05-11 18:28:25

Od: tapta <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

@nn napisał(a):

Ja nieco inaczej robię - wklepię tyko swoje modyfikacje, a nie cały przepis:

> ZEBRA
>
> 5 jajek
> 2 1/2 szklanki mąki
> 2 szklanki cukru

1 szklanka wody sodowej

1 cała szklanka oleju

półtorj łyżeczki proszku do pieczenia
łyżka kakao
łyżka mąki

> Z białek ubić pianę, dodać cukier, ubić. Dodać żółtka, mąkę wymieszaną
> z proszkiem i przesianą przez sitko, Olej,

woda

. Podzielić
> ciasto na 2 części i do jednej z nich dodać kakao.

a do drugiej łyzke mąki

Wylewać na przemian

z dwóch naczyń cienkim strumieniem raz ciaso jasne raz ciemne

> Piec od 60 - do 90 minut
>
> UWAGI: Składniki raczej na dużą tortownice (ja mam małą i ciasta mi
> zostaje).

Ja to robię w formie od babki, dużej.

tapta
GG:4082847

9. Data: 2005-05-11 19:20:23

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX> szukaj wiadomości tego autora

Olenka napisal(a):

> [...]
>on zna. Tak więc czy ktoś zna jakiś przepis,z którego po wykonaniu
>wyszła by zebra podobna smakiem do tej z firmy "gajewski"!

Duzy blad. Musisz go zmusic by polubil to co Ty robisz, a nie to co on
lubi.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

"Myślę, że jest w tym coś żenującego, odwiedzać gospodarza
dzieci mordującego."

10. Data: 2005-05-11 21:20:55

Od: Olenka <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mój przepis jest taki jak TAPTY.
Tylko że daję jedną szklankę oleju i 1 szklankę wody letniej przegotowanej.
ps.
Lubi to co ja robię i je ze smakiem, tylko chciałabym zrobić inną - tzn
z innego przepisu ;-)
no i ja np. za zebrą nie przepadam, dla mnie to zwykłe ciasto ;-)
Wyprubuję ten z orenżadą

Dzięki za zainteresowanie :-)

Irlandia
najostrzejsza przyprawa swiata...