zespół mieloproliferacyjny

1. Data: 2002-09-09 20:50:18

Temat: zespół mieloproliferacyjny
Od: "Dobrawka" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiatm! Mam gorącą prosbe. czy ktos wie cos na temat choroby o nazwie zespół
mieloproliferacyjny. czy może przy okazji tej choroby wystepic krwawienie z
dolnego i gornego odcinka ukladu pokarmowego? jakie sa rokowania przy tej
chorobie i moze jakies adresy dobrych specjalistow w zachodniopomorskim.
kontakt d...@i...pl

2. Data: 2002-09-10 06:22:18

Temat: Re: zespół mieloproliferacyjny
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 9 Sep 2002, Dobrawka wrote:

> Wiatm! Mam gorącą prosbe. czy ktos wie cos na temat choroby o nazwie zespół
> mieloproliferacyjny.

jest to duza grupa chorob charakteryzujaca sie nieprawidlowa produkcja
krwinek przez szpik, badz produkcja czesciowo przynajmniej
nieprawidlowych krwinek. Z objawow klinicznych charakterystyczna
jest niedokrwistosc tzw. oporna. Zespol ten ma kilka faz od
lagodnej az po bedacy w zasadzie juz forma ch. nowotworowej
krwi. Innymi slowy zespol ten mozna powiedziec w pewnym
przyblizeniu jest stanem przedbialaczkowym w roznych fazach
sposrod ktorych jedne wymagaja tylko obserwacji a inne
juz pewnego leczenia. Bywa ze do przemniany zlosliwej nigdy
nie dochodzi, bywa, ze nastepuje przemiana do jakiejs
formy "pelnej" bialaczki czy innej choroby mieloproliferacyjnej.

> czy może przy okazji tej choroby wystepic krwawienie z
> dolnego i gornego odcinka ukladu pokarmowego?

pewnie tak, jesli towarzysza jemu zaburzenia w ukladzie
krzepniecia, poza tym w zespole tym moze wystepowac niedokrwistosc
nie zwiazana z krwawieniem a sama natura choroby

> jakie sa rokowania przy tej
> chorobie

zalezne od rodzaju/fazy chorobowej zespolu.

> i moze jakies adresy dobrych specjalistow w zachodniopomorskim.

Kazdy hematolog powinien sobie jesli juz rozpoznanie zostalo
precyzyjnie postawione poradzic z tym zespolem i dac choremu
odpowiednie wskazowki.

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl