zespół suchego oka - jakie krople

1. Data: 2006-09-19 13:12:15

Temat: zespół suchego oka - jakie krople
Od: m...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam,

kilka miesięcy temu okulista zdiagnozował u mnie zespół suchego oka. Zalecił
krople z serii "sztuczne łzy" bez wskazania na konkretną nazwę leku. Używam
Hydrabak, ale wydaje mi się mało skuteczny. Muszę zakraplać oczy kilkanaście
razy dziennie, żeby zlikwidować dyskomfort.

Czy możecie mi polecić krople, które mogłyby mi pomagać na trochę dłużej, niż na
godzinę? Tak, żeby raz, na 4, 5 godzin wystarczyło?

Pozdrawiam
Maja

2. Data: 2006-09-19 13:37:26

Temat: Re: zespół suchego oka - jakie krople
Od: "Limcha" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Długo działających takich nie ma bodajże. Najlepsze - Hyabak. Hylo-Comod
mają taki aplikator że można oko wydłubać.

3. Data: 2006-09-19 15:51:58

Od: "jagna" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Limcha" <l...@t...pl> napisał w wiadomości
> Długo działających takich nie ma bodajże. Najlepsze - Hyabak. Hylo-Comod
> mają taki aplikator że można oko wydłubać.

Nie ma na to skutecznego leczenia - ewolucja człowieka nie przewidziała
komputerów i klimatyzacji. Można tylko łagodzić objawy, pijąc duże ilości
płynów, wkraplając do oczu tzw. sztuczne łzy (są w aptekach bez recepty),
czasami stosowane są krople rozluźniające wydzielinę śluzową. Jednak
przyczyna tych dokuczliwych objawów pozostaje. Należy dbać o to by,
przy włączonej klimatyzacji, zachowana była odpowiednia wilgotność
powietrza (np. poprzez stawianie w klimatyzowanych pomieszczeniach roślin).

Krople "Artelac"
Żel, "Vidisic"

Pozdrawiam

J.

4. Data: 2006-09-20 07:10:15

Od: "justy" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Używam
> Hydrabak, ale wydaje mi się mało skuteczny.
nic dziwnego- to tylko droga "sól fizjologiczna"- bardziej do przemywania
oka niż do nawilżania.

fajne są hylo-comod, biolan, tears naturaleII, oftagel. hyabak też.

5. Data: 2006-09-23 08:00:48

Od: m...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

> Żel, "Vidisic"

Używam go od kilku dni. Czuję ogromną różnicę w porównaniu z Hydrabak. Aplikacja
paseczka żelu ok. 2 milimentrów wystarcza mi na 4-5 godzin. I poprawa jest na
tyle duża, że po kilku miesiącach przerwy wróciłam do noszenia soczewek
kontaktowych. Zupełnie ich nie czuję, wcześniej cały czas miałam uczucie obcego
ciała w oku.

Pozdrawiam
Maja

chemioterapia + befungin ?