ziarna pszenicy

1. Data: 2003-08-26 20:22:13

Temat: ziarna pszenicy
Od: "Jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupilem na targu ziarna pszenicy (luzem na wage).
Problem w tym, ze po ugotowaniu i uprzednim wyplukaniu ziarna, na brzegach
garnka pojawia sie brud podobny do wegla.
Jak pomysle ze jem taki brud to mnie skreca ,brrr...
Poradzcie cos i wypowiedzcie sie prosze na ten temat.
pozdrawiam - jacek

2. Data: 2003-08-27 06:08:08

Temat: Re: ziarna pszenicy
Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> Kupilem na targu ziarna pszenicy (luzem na wage).
> Problem w tym, ze po ugotowaniu i uprzednim wyplukaniu ziarna, na brzegach
> garnka pojawia sie brud podobny do wegla.
> Jak pomysle ze jem taki brud to mnie skreca ,brrr...

Można je rzucić kurom, albo zastosować jako zanęta na ryby :)

Pozdrawiam
Leszek

3. Data: 2003-08-27 07:18:47

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Jacek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
>
> Można je rzucić kurom, albo zastosować jako zanęta na ryby :)

Albo nawet użyć jako przynęty właściwej ;)) tylko muszą być takie lekko
twardawe , niedogotowane żeby rybki nie zdejmowały z haczyka ;)))
Slawek

4. Data: 2003-08-27 08:02:31

Od: "Jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oczekuje powaznych odpowiedzi!

Jacek

5. Data: 2003-08-27 08:29:50

Od: Vroobelek <V...@y...iq.NOWYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stało się to Tue, 26 Aug 2003 22:22:13 +0200, gdy "Jacek"
<j...@w...pl> napisał:

>Kupilem na targu ziarna pszenicy (luzem na wage).
>Problem w tym, ze po ugotowaniu i uprzednim wyplukaniu ziarna, na brzegach
>garnka pojawia sie brud podobny do wegla.

I w jakiej postaci chcesz to jeść?
Jeśli akurat chcesz jeść przenicę, dostępne są m.in. otręby czy zarodki
pszenne, które zostały już obrobione przemysłowo (sterylizowane)
i przeznaczone są do jedzenia.

Ziarno rzeczywiście (już widzę docinki optymalnych) wygląda mi na coś do
karmienia ptactwa.

pzdr
Vroobelek

6. Data: 2003-08-27 08:42:02

Od: "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vroobelek" <V...@y...iq.NOWYTNIJ.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> i przeznaczone są do jedzenia.
>
> Ziarno rzeczywiście (już widzę docinki optymalnych) wygląda mi na coś do

To nie są docinki, bo taka jest własnie PRAWDA - Ptactwo (ziarnojady)
jest przez naturę doskonale przystosowane do odżywiania się ziarnem.
Nawet dziób idealnie pasuje do dziobania ziarna. Człowiek ma z jedzeniem
ziarna spore problemy. Ale jak się uprze...

7. Data: 2003-08-27 09:26:45

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oczekuje powaznych odpowiedzi!
>
> Jacek

Musisz zadać poważne pytanie
Slawek

8. Data: 2003-08-27 10:48:34

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> Oczekuje powaznych odpowiedzi!
>
> Jacek

To poczytaj sobie najpierw:
http://www.au.poznan.pl/ptfit/biblio_8.html

Zorientujesz się, co to było to czarne, które oddzieliło się od ziaren.

W samych ziarnach też jest nienajlepiej.
http://www.woman.pl/dla_ciala/zdrowie_i_kondycja/Mik
roelementy.php3

Zawierają fityniany, które:
"Fityniany tworzą w przewodzie pokarmowym trwałe połączenia z wieloma
składnikami mineralnymi , np. z cynkiem, wapniem, żelazem, magnezem,
utrudniając ich przyswajalność. "

Pozdrawiam
Leszek

9. Data: 2003-08-27 11:00:43

Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <j...@w...pl> napisał > Oczekuje powaznych odpowiedzi!

Niewykluczone ze to co kupiles jest ziarnem siewnym.
Ziarno do siewu jest preparowane w specjalnych srodkach chemicznych i do
jedzenia nie nadaje sie absolutnie, mozna sie tym zatruć.

10. Data: 2003-08-27 16:59:57

Od: "Karolina Matuszewska" <g...@i...pl.antyspam> szukaj wiadomości tego autora

In news:bigfha$26u$1@atlantis.news.tpi.pl,
Jacek <j...@w...pl> typed:
> [...]
> Jak pomysle ze jem taki brud to mnie skreca ,brrr...
> Poradzcie cos i wypowiedzcie sie prosze na ten temat.

http://hyperreal.info/drugs/go.to/art/2244
Termofile są szeroko rozpowszechnione w przyrodzie.
Powodują one nie tylko samozagrzewanie się stosu odpadków roślinnych,
lecz także zwęglanie ziarna niewłaściwie przechowywanego,
psucie się konserw puszkowych, Samozapalenie stogów siana i słomy itd.

Znalazl to jeden z Grupowiczow, ktory z powodu zakladu nie bedzie sie w
najblizszym czasie udzielal na Grupie =] Don't blame me, I'm just a
messenger ;]

Pozdrawiam,
Karola

Bulimia. Gdzie szukac POMOCY?