Co mi pozostaje?

1. Data: 2003-08-24 17:11:46

Temat: Co mi pozostaje?
Od: "ewaTe" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem nowa i może pytanie, które chcę zadać było już postawione. Nie wiem,
jak połączyć dietę MM z antycholesterolową. Co mi zostanie do jedzenia,
jeśli mięso i jajka odpadną? Odrzuciłam ziemniaki, mąkę, cukier i ryż.
Natomiast mój mąż, który też chce tę dietę stosować, nie jada, nie znosi
ryb. Jak to wszystko połączyć? Co mamy jeść, żeby się nie załamać?
Przypuszczam, że ten temat był już sto razy wałkowany, więc nieśmiało
proszę, może ktoś się poświęci i jescze raz na temat diety MM napisze. Na
jakiej stronie mam szukać miare dokładnego IG? Korzystam z modemu i raczej
ograniczam dłuższe poszukiwania w sieci. Z góry dzięki.E.

2. Data: 2003-08-24 17:38:12

Temat: Re: Co mi pozostaje?
Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ewaTe" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> Jestem nowa i może pytanie, które chcę zadać było już postawione. Nie
wiem,
> jak połączyć dietę MM z antycholesterolową.

Witam.
Moim zdaniem, wyłączanie mięsa i jajek z diety MM nie ma większego sensu.
Już od dawna wiadomo, że to nie tłuszcze są bezpośrednim powodem wysokiego
poziomu cholesterolu.
Jeśli stosujesz MM, to IMHO nie ma już większego sensu niejedzenie jajek i
mięsa. Poza tym - przecież możesz jeść chude mięso (drób) i nie zajadać się
jajami codziennie. Są jeszcze ryby - im tłustsze tym lepiej - bo tłuszcz
rybi zawiera kwasy omega 3, które oczyszczają żyły ze złogów
cholesterolowych. (Mężowi możesz kwasy omega 3 kupić w aptece w kapsułkach).
Na Twoim miejscu po prostu przeszłabym na MM i robiła raz w miesiącu badania
cholesterolu. Myślę, że po dwóch trzech miesiącach powinien być już w normie
:) Listę Ig znajdziesz na mojej stronie www.montignac.republika.pl
lub też tutaj http://gameportal.tsmail.pl/ig.php
Skopiuj po prostu całość i wklej sobie do notatnika lub do worda.

Mąż w ogóle nie je żadnych ryb czy tylko jakiś konkretnych? I dlaczego? Nie
lubi, czy z jakiś innych powodów (jeśli to nie tajemnica oczywiście).

Jak argument, że MM działa na obniżenie cholesterolu cytuję fragment
artykułu
"Ogłoszone niespełna dwa lata temu wyniki wieloletnich obserwacji i badań
wykazały zupełną fałszywość tez o właściwości zastąpienia tłuszczu i białka
węglowodanami: dieta wysokowęglowodanowa jest nie tylko bardziej tucząca,
ale sprzyja także chorobom serca, wysokiemu poziomowi cholesterolu i
otyłości - w przeciwieństwie do wysokobiałkowej i tłuszczowej. Jedna z
naukowych hipotez wyjaśniających to "cudowne" działanie diety
niskowęglowodanowej mówi, że ta dieta wpływa ograniczająco, a raczej po
prostu nie pobudza wydzielania się insuliny - hormonu, który jest
odpowiedzialny za transport glukozy do komórek. Węglowodany są w organizmie
rozkładane na cukry proste, czyli glukozę. Jeśli jest jej za dużo, wydziela
się insulina, która zamienia glukozę na glikogen, a ten z kolei jest
magazynowany w komórkach. Jeśli dostarczymy organizmowi mało węglowodanów,
wydzieli się mało insuliny i tym samym kalorie pochodzące z
niskowęglowodanowego pożywienia będą się w mniejszych ilościach odkładać w
komórkach, a zamiast tego będą spalane. Inna, bardziej intuicyjna hipoteza
na temat diety low carb głosi, że jej sekret tkwi w tym, że białko, w które
ta dieta jest bogata zmniejsza głód z jednej strony, a z drugiej strony duża
ilość niskokalorycznych warzyw w tej diecie wypełnia żołądek, czego
skumulowany efekt jest taki, że chudnie się dzięki zwykłemu ograniczeniu
kalorii, a na dodatek z poczuciem błogiej i koniecznej dla normalnego
funkcjonowania sytości."
Całość znajdzie tutaj http://kafeteria.pl/ziu/obiekt.php?id_t=24

pozdrawiam cieplutko
misiczka z Wrocławia

--
http://indiansummer.blog.pl

3. Data: 2003-08-24 18:35:17

Od: "ewaTe" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiczka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Już od dawna wiadomo, że to nie tłuszcze są bezpośrednim powodem wysokiego

Bardzo Ci dziękuję, że poświęciłaś mojemu problemowi tyle uwagi. Rozważę
to wszystko dokładnie. Jak to dobrze, że istnieje grupa, gdzie można znależć
wsparcie.

> Mąż w ogóle nie je żadnych ryb czy tylko jakiś konkretnych? I dlaczego?
Nie
> lubi, czy z jakiś innych powodów (jeśli to nie tajemnica oczywiście).

Mój mąż nie jada absolutnie żadnych ryb, bo po prostu nie lubi.
Używałam przeróżnych sposobów, żeby go zachęcić do zmiany nastawienia, ale
materia wyjątkowo oporna.

Jeszcze raz dziękuję, E.

4. Data: 2003-08-24 18:49:02

Od: "Karolina Matuszewska" <g...@i...pl.antyspam> szukaj wiadomości tego autora

In news:biaroh$m2a$1@nemesis.news.tpi.pl,
ewaTe <t...@w...pl> typed:

> [...]
> wiem, jak połączyć dietę MM z antycholesterolową. Co mi zostanie do
> jedzenia, jeśli mięso i jajka odpadną? Odrzuciłam ziemniaki, mąkę,

I bardzo dobrze. Ja na diecie wegetarianskiej przed wprowadzeniem zasad MM
mialam wiecznie >200 cholesterolu, a tluszczow zwierzecych jadlam tyle, co w
chudym mleku, wiec kurczek tkwi raczej w spozyciu rafinowanych cukrow, a nie
tluszczow.

> Natomiast mój mąż, który też chce tę dietę stosować,
> nie jada, nie znosi ryb. Jak to wszystko połączyć? Co mamy jeść, żeby
> się nie załamać?

Najlepiej kupcie, albo chociaz przejrzyjcie w ksiegarni ksiazke kucharska
Montignaca, poszukajcie w sieci roznych przepisow - na pewno cos dla siebie
znajdziecie =] A jak sie polapiecie w zasadach, to juz intuicyjnie bedziecie
dobierac produkty jadalne i odrzucac "niejadalne" (czyli albo o bardzo
wysokim IG, albo wysokoprzetworzone sztucznosci).

Pozdrawiam,
Karola

5. Data: 2003-08-24 20:27:55

Od: "ewaTe" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Najlepiej kupcie, albo chociaz przejrzyjcie w ksiegarni ksiazke kucharska
> Montignaca, poszukajcie w sieci roznych przepisow - na pewno cos dla
siebie
> znajdziecie >

Bardzo dziękuję i przy okazji mam pytanie. Zajrzałam do przepisów i
widzę, że zalecany jest dżem z owoców, których teraz właściwie już nie ma, z
porzeczek, jagód oraz z suszonych moreli. A czy można zrobić sobie dżem,
oczywiście bez cukru, ze świeżych moreli z jabłkami albo z gruszek i jabłek
? Czy bardzo słodkie gruszki, na przykład klapsy można jeść? Pozdrawiam, Ewa

6. Data: 2003-08-25 07:37:03

Od: "Kafka" <i...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mój mąż nie jada absolutnie żadnych ryb, bo po prostu nie lubi.
> Używałam przeróżnych sposobów, żeby go zachęcić do zmiany nastawienia, ale
> materia wyjątkowo oporna.

Sprobuj lososia z patelni/grilla, moze akurat - bo to niby ryba, ale jednak
łoś ;-) A do MM sie nadaje, jest tlusta ryba i bardzo sycaca.

I wracajac jeszcze do cholesterolu i MM, to przylaczam sie do Misiczki w
twierdzeniu, ze cholesterol to wcale nie jaja i mieso - dawno juz nie
robilam badan, fakt, ale przed MM mialam duzo wyzszy poziom
cholesterolu -duzo ponad 300 (w tej drugiej skali chyba 12). Potem bralam
tabletki, a potem przestalam, zaczelam stosowac MM i utrzymuje mi sie poziom
okolo 230. Wiem ze to powyzej normy, ale przy poczatkowych wynikach....
Acha, nie przesadzam z jajkami i miesem, ale tez nie odmawiam ich sobie jak
kiedys.
MM jako dieta odradzajaca wysokoprzetworzona zywnosc, slodycze itp na pewno
jest zalecana przy wysokim poziomie cholesterolu.

Pozdrawiam
Kafka

7. Data: 2003-08-25 07:46:56

Od: "Hafsa" <m...@p...postem> szukaj wiadomości tego autora

> Bardzo dziękuję i przy okazji mam pytanie. Zajrzałam do przepisów
> widzę, że zalecany jest dżem z owoców, których teraz właściwie już nie ma,
> porzeczek, jagód oraz z suszonych moreli.

Suszone morele sa caly rok;-) a dzem z nich robi sie bardzo prosto, kilka
minut i masz gotowy.tak samo z syszonych sliwek.Przepis niedawno na grupie
byl,jesli chcesz postaram sie go wyszukac.Robilam obydwa i sa jadalne ;-).

A czy można zrobić sobie dżem,
> oczywiście bez cukru, ze świeżych moreli z jabłkami albo z gruszek i
jabłek

Mozna zrobic sobie samemu ,nie dodajac cukru,ale o ile pamietam,ale moze sie
myle chyba gruszki odpadaja;-( ale prosze mnie poprawic, nie mam ksiazki w
domu)
Moja babcia jesienia robila takie powidla z jablek, gruszek i sliwek,bez
cukru.Poza tym beda sliwki teraz, wiec mozan nasmazyc sobie powidel, bez
cukru oczywiscie, bez konserwantow itp.

> ? Czy bardzo słodkie gruszki, na przykład klapsy można jeść? Pozdrawiam,
Ewa
Juz sobie przypomnialam-mozna ale rano na czczo-dla mnie niestety gruszki sa
niejadalne,stad takie watpliwosci.

Co do meza i ryb-wclae ich jesc nie musi.Choc losos wcale nie smakuje jak
ryba, moim zdaniem oczywiscie,a le moj maz ryby je malo chetnie-kiedys jakis
pan sie wypowiedzial,ze to przez osci.
Pozdrawiam Hafsa
--
Moj adres: h...@g...pl

'Odważny jest ten, kto kontroluje się w gniewie.'

8. Data: 2003-08-25 10:44:25

Od: Sacagawea <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W <biaroh$m2a$1@nemesis.news.tpi.pl> ewaTe napisał(a):

> jak połączyć dietę MM z antycholesterolową. Co mi zostanie do jedzenia,
> jeśli mięso i jajka odpadną?

Przez ponad pół roku byłam na MM bez jajek, mleka (sera itp. krowich),
wołowiny, kurczaka (właściwie tylko indyk czasem schab) oraz ryb. Da
się żyć i jeść smacznie. Obecnie jajka i mleko pojawiają się w mojej
diecie niezbyt często - raz na tydzień. Myślę, że przy swoich
ograniczeniach spokojnie możesz co jakiś czas jajko zjeść. Co do ryb -
uwielbiam je, ale nawet bez nich dieta MM jest do zrobienia ;-)
Więc da się :-) Idź do "zdrowej żywności" kup sobie różne soczewice,
cieciorkę, fasolkę mung, potem do warzywniaka i kup wszystkie te
smaczniutkie warzywka, których teraz pełno i do eksperymentów
kuchennych ;-) Jak chcesz, to Ci podeślę taką listę potraw/przepisów,
którą zrobiłam z myślą o mojej siostrze, a rozsyłam każdemu chętnemu.

--
Asiek
Pisząc do mnie usuń "wronę" ;) z adresu

9. Data: 2003-08-25 19:53:56

Od: "ewaTe" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki. Wszystkim dziękuję. Nie bardzo rozumiem, dlaczego nie jadłaś
serów, kurczaków, ryb etc. Przecież chyba są dopuszczalne w tej diecie?
Bardzo Ci będę wdzięczna za przepisy, bo po kilku dniach stosowania diety
zaczynam się trochę łamać z powodu dolegliwości wątrobowo-jelitowych.
Szkodzi mi trochę gruboziarnisty chleb i te wszystkie cukinie, bakłażany i
fasole. Chciałam jeszcze zapytać, jakie kasze jecie i czy można pić rano
Nescę rozpuszczalną z mlekiem. Jescze raz dziękuję i pozdrawiam, E.

10. Data: 2003-08-26 07:34:12

Od: "Hafsa" <m...@p...postem> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Szkodzi mi trochę gruboziarnisty chleb i te wszystkie cukinie, bakłażany
> fasole. Chciałam jeszcze zapytać, jakie kasze jecie i czy można pić rano

Wlasnie dolegliwosci jelitowe byly przyczyna mojej rezygnacji z MM.Szkoda.
kasze mozesz jesc np. gryczana IG ma 54
KAwa jedna dziennie nie zaszkodzi,choc zdania sa podzielone.Hafsa

--
Moj adres: h...@g...pl

'Odważny jest ten, kto kontroluje się w gniewie.'

[MM] druga faza?
[atkins,do] koncentracja,pamiec
Dieta ketogeniczna
5 kg