Siemię raz jeszcze

1. Data: 2003-08-24 18:16:25

Temat: Siemię raz jeszcze
Od: <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na początek witam wszystkich serdecznie :-)
Moje pytanie dotyczy osławionego siemienia. Spotkałam się z opinią, że picie
zalanego gorącą wodą siemienia poprawia przemianę materii, ale jeśli ktoś
jest na diecie niskoenergetycznej to siemię nie powinno być mielone, bo
wtedy organizm przyswoi sobie jego wartości odżywcze a te ziarenka mają dość
dużo kcal. Czy to prawda, że jeśli ziarenka siemienia będą w całości to
zostaną z organizmu wydalone niestrawione?
Pozdrówka :-)
Ula

2. Data: 2003-08-24 22:50:13

Temat: Re: Siemię raz jeszcze
Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik w wiadomości news:biavac$ogv$1@atlantis.news.tpi.pl pisze:

> Czy to prawda, że jeśli
> ziarenka siemienia będą w całości to zostaną z organizmu wydalone
> niestrawione?

Tak, z powodu twardej luski i tych sliskich substancji, ktore wydzielaja sie
z nich pod wplywem wody.

3. Data: 2003-08-25 04:17:46

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zdażalo mi się pić wyciąg z siemienia, ale zawsze po przecedzeniu
przez sitko. Nie pije się tego z ziarenkami, a przynajmniej nie
slyszazałem żeby ktoś tak siemienia używał

pozdrawiam :-))
Sławomir J. Marusiński
Gdańsk; GG 5420750
www.marusinski.prv.pl/

4. Data: 2003-08-25 07:59:46

Od: <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:bibfi3$pm7$1@inews.gazeta.pl...

> Tak, z powodu twardej luski i tych sliskich substancji, ktore wydzielaja
sie
> z nich pod wplywem wody.

Dzięki serdeczne za odpowiedź :-)

5. Data: 2003-08-25 08:02:27

Od: <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kyllyan" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Zdażalo mi się pić wyciąg z siemienia, ale zawsze po przecedzeniu
> przez sitko. Nie pije się tego z ziarenkami, a przynajmniej nie
> slyszazałem żeby ktoś tak siemienia używał

A wiesz, to chyba zależy po co pijesz ten wywar. U mnie ma poprawiać
przemianę materii, więc wolę z ziarenkami - zawsze to dodatkowy "wypełniacz"
dla jelit. A ponieważ lubię siemię, więc to zaden problem zjeść całość :-)
Pozdrówka

6. Data: 2003-08-26 20:00:10

Od: "tiara" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mimo ze mielone siemie ma troche kalori to nei warto sie tym przejmowac.
Zawiera ono blonnik i mnostwo waznych wartosci odzywczych. Pomaga miec
piekne paznokcie, wlosy i cere. A sam blonnik pomaga tracic tluszczyk na
brzuszku i wypelnia zoladek.
Po co te wszytskie "skarby" wydalac?
Osobisice polecam mielone, zalewam woda i jem codziennie.

Tiara

Co mi pozostaje?
[MM] druga faza?
[atkins,do] koncentracja,pamiec