zielono w ...

1. Data: 2003-02-10 14:58:41

Temat: zielono w ...
Od: e...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

No cóż, z mojego poprzedniego tematu powstały placki itp. pojawiły się nawet
przepisy, a opisów waszych kochanych miast i miasteczek brak, trudno
Czy może już ktoś coś wysiał? to jest nowy temat-pytanie, no i niewykluczone,
że też skończy w kuchni...

Ja postanowiłam pobawić się w tym roku kobeą. Może jutro będę siać
Dwa lata temu kupiłam wyrośniętą (jeszcze nie kwitła) no i niestety na
balkonie też nie zakwitła, ładnie jednak się rozrosła, to trzeba przyznać, czy
ktoś wie, czemu zabrakło kwiecia?

Pozdrawiam z nadzieją na odpowiedzi wprost na temat
Ewa

2. Data: 2003-02-10 16:47:15

Temat: Re: zielono w ...
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:4650.000003ed.3e47be21@newsgate.onet.pl
Użytkownik<e...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> na balkonie też nie zakwitła, ładnie jednak się rozrosła, to trzeba
> przyznać, czy ktoś wie, czemu zabrakło kwiecia?

Hejka, może nie zakwitła, bo miała za ciasno w donicy. Kobea ma
imponujący system korzeniowy. Ponadto wymaga obfitego nawożenia i podlewania
w czasie wegetacji. Kobea, to duże pnącze, podobno osiąga wysokość 6 metrów.
Co do wysiewu, to ja po ubiegłorocznych doświadczeniach, myślę, że wystarczy
kobeę wysiać w połowie marca. Zeszłego roku siałem kobeę w końcu kwietnia,
bo późno kupiłem nasiona i postanowiłem zaryzykowac, bo nie chciałem czekać
cały rok. Pomimo paru błędów w uprawie, zakwitła nam pod koniec sierpnia.
Pozdrawiam tematycznie Ja...cki

3. Data: 2003-02-10 20:13:13

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
czekać
> cały rok. Pomimo paru błędów w uprawie, zakwitła nam pod koniec sierpnia.

hehe
jedna odpowiedz w temacie wystarczy
:)
a czy te kobea da sie na cos przerobic
lub spozytkowac w jakis inny sposob
?
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

4. Data: 2003-02-10 21:05:07

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:019301c2d140$f349b000$11484cd5@d3h6c1 Tadeusz
Smal<s...@s...pl> napisał(a):
> a czy te kobea da sie na cos przerobic

Zdecydowanie tak, na doznania estetyczne :-)

> lub spozytkowac w jakis inny sposob
> ?
Hejka. U osób wrażliwych na piękno, a więc większości grupowiczów, widok
kwitnącej kobey podnosi poziom endorfin.
Pozdrawiam błogo i mroźnie Ja...cki

5. Data: 2003-02-10 23:35:16

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. U osób wrażliwych na piękno, a więc większości grupowiczów,
widok
> kwitnącej kobey podnosi poziom endorfin.
> Pozdrawiam błogo i mroźnie Ja...cki
:((((
wrzucilem na google

http://images.google.com/images?q=Cobaea+scandens&ie
=UTF-8&oe=UTF-8&hl=pl&bt
nG=Szukaj+z+Google
takie sobie z nich kwiatki

bo nie poczulem zadnego bolu
i te endorfiny sie nie wydzielily
:((((

6. Data: 2003-02-11 00:06:22

Od: b...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Tadeuszu mamy szczęście,że możemy bywać na tamtej grupie.
Ona chyba naszym rzeczywistym przeznaczeniem.
Tam nikt mnie KF-uje,a tutaj ciągle jakieś "ale".
No jest tu kilka osób OK, nie powiem.
Reszta pewno znowu się obrazi, jak zwykle.
Na razie Pozdrawia boletus

7. Data: 2003-02-14 19:37:16

Od: "Gosia Osińska" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <e...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
na
> balkonie też nie zakwitła, ładnie jednak się rozrosła, to trzeba przyznać,

Witam!
W ubiegłym sezonie posadziliśmy kobeę przy tarasie. Znajomi
twierdzili, że jest bardzo kapryśna i rzadko zakwita. Nasza wyrosła
dość wysoko ok. 5m i zakwitła.
Trochę nas rozczarowała, bo spodziewaliśmy się burzy kwiatów a
niestety nie było ich aż tak wiele. Dość szybko przekwitały i
opadały. Naszą kobeę nawoziłam płynnym nawozem do kwiatów
balkonowych. W tym roku postanowiliśmy poeksperymentować z wilcem, a
w przyszłości z powojnikiem alpejskim.
Życzę powodzenia i obficie kwitnącej kobei.
Gosia

Zakup nasion
[identyfikacja][doniczka ][litości!!!]co to za kwiatek?
pigwowce i jabłonie
pole
Pigwowiec