Lubczyk

1. Data: 2003-02-10 20:58:19

Temat: Lubczyk
Od: zdzislaw kmito <3...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Co to za roslina? Czy mozna uprawiac w warunkach ogrodowych i czy to
prawda,ze dziala leczniczo.
pozdrawiam Zdzichu Kmito

2. Data: 2003-02-10 21:02:39

Temat: RE: Lubczyk
Od: a...@o...pl (Boguslaw Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of zdzislaw kmito

> Co to za roslina? Czy mozna uprawiac w warunkach ogrodowych i czy to
> prawda,ze dziala leczniczo.
> pozdrawiam Zdzichu Kmito

Mozna uprawiac.

Zbiera sie klacza z korzeniami i suszy.zawieraja olejek eteryczny ktorego
glownym skladnikiem jest terpineol, oraz furanokumaryny
Dziala wiatropednie, moczopednie i zolciopednie.
:-) Boguslaw R.

3. Data: 2003-02-11 06:54:45

Temat: Odp: Lubczyk
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> glownym skladnikiem jest terpineol, oraz furanokumaryny
> Dziala wiatropednie, moczopednie i zolciopednie.

No i oczywiscie moze wyleczyc zlamane serce.A na powaznie pachnie maggi,
jest wysoki bez problemów mozna go uprawiac w ogrodzie.
Kaska

4. Data: 2003-02-11 09:05:32

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

zdzislaw kmito wrote:

> Co to za roslina?

Bylina.

> Czy mozna uprawiac w warunkach ogrodowych

Można, jest mało wymagający.

> i czy to
> prawda,ze dziala leczniczo.

Też, ale najczęściej używany jest kulinarnie, zamiast kostek maggi.
No i nastepny temat zaczepia o kuchnię :-)

Krycha&Co(ty)

5. Data: 2003-02-11 09:32:50

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Dla scislosci dodam:

Krystyna Chiger napisał(a) w wiadomości: <3...@p...pl>...

>Bylina.

z rodziny baldaszkowatych

>Można, jest mało wymagaj?cy.

swego czasu uprawialem - polecam

>Też, ale najczę?ciej używany jest kulinarnie, zamiast kostek maggi.

--> liscie

pozdrawiam,
Bpjea

6. Data: 2003-02-11 10:10:48

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:3E48BCDC.20D4A0A3@people.pl Krystyna Chiger
<k...@p...pl> napisał(a):

> Też, ale najczęściej używany jest kulinarnie, zamiast kostek maggi.

Hejka, trudno sobie wyobrazić ogródek ziołowy bez lubczyka :-)
Pozdrawiam małomroźnie Ja...cki

7. Data: 2003-02-11 19:56:02

Od: l...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> W wiadomości news:3E48BCDC.20D4A0A3@people.pl  Krystyna Chiger

>    Hejka, trudno sobie wyobrazić ogródek ziołowy bez lubczyka :-)
>                    Pozdrawiam małomroźnie Ja...cki

{}

8. Data: 2003-02-12 14:24:41

Od: d...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Co to za roslina? Czy mozna uprawiac w warunkach ogrodowych i czy to
> prawda,ze dziala leczniczo.
> pozdrawiam Zdzichu Kmito

Lubczyk ........., hmmm lubczyk ;-)))
nie tylko leczniczo, ale przyprawowo. To aromatyczny skałdnik np. przyprawy do
zup w płynie. Zdrowiej zatem dodać korzeń albo liście lubczyka do potraw niż
szpikować się bulionami z konserwantami. Do uprawy na działce a nawet pod
parapetem w szklarnii jak sie tam zaplącze.
Rzeczywiście działa jako silny afodyzjak, bo przecież przez żolądek do serca !!!
Smacznego !!! :)))

B.D.

9. Data: 2003-02-12 14:26:17

Od: d...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]

parapetem w szklarnii jak sie tam zaplącze.
Rzeczywiście działa jako silny afodyzjak, bo przecież przez żolądek do serca !!!

zielono w ...
Zakup nasion
[identyfikacja][doniczka ][litości!!!]co to za kwiatek?
pigwowce i jabłonie
pole