nie tylko porzeczka zlota

1. Data: 2003-02-11 07:38:59

Temat: nie tylko porzeczka zlota
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!
Uprawiam w ogrodzie miedzy innymi porzeczki zlote (czesto stosowane jako
podkladka przy szczepieniu agrestu). Tym ktorzy tez takie krzewy u siebie
maja, nie jest zapewne obca wspaniala won kwiatow roztaczana przez te
porzeczki. Do tych z Was, ktorzy mieli juz kontakt z tym zapachem kieruje
nastepujace pytanie:
Jakie krzewy (lub drzewa) pachna tak samo jak porzeczka zlota? W
ostatecznosci - jakie pachna podobnie? Dla nie zorientowanych w temacie
pisze, ze jest to zapach narcyzow.

Pozdrawiam,
Bpjea

2. Data: 2003-02-14 10:04:26

Temat: Odp: nie tylko porzeczka zlota
Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bpjea <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:b2a9cq$9g8$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
> Jakie krzewy (lub drzewa) pachna tak samo jak porzeczka zlota? W
> ostatecznosci - jakie pachna podobnie? Dla nie zorientowanych w temacie

Czy te porzeczki złote to krzewy ozdobne czy owocowe ? Jak inaczej się
nazywają ? Jestem zaciekawiona .

Pozdrawiam - Jagoda

3. Data: 2003-02-14 10:44:22

Temat: Re: Odp: nie tylko porzeczka zlota
Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jagoda napisała:

> Czy te porzeczki złote to krzewy ozdobne czy owocowe ? Jak inaczej się
> nazywają ? Jestem zaciekawiona .

Mało owocowe. Mają jakieś małe owocki, ale nie ryzykowałem jedzenia.
Ozdobne z pokroju są też tak sobie. Kwiaty mają żółte i mocno pachnące
i to chyba ich główna zaleta. I jeszcze to, że się dobrze formują
jako żywopłoty.
Można je zznaleźć jako przyrosty korzeniowe przy piennych formach
porzeczek i agrestu.
To tyle w skrócie,
Krzysztof

4. Data: 2003-02-14 11:52:45

Temat: Odp: Odp: nie tylko porzeczka zlota
Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@m...agh.edu.pl...
> Można je zznaleźć jako przyrosty korzeniowe przy piennych formach
> porzeczek i agrestu.
> To tyle w skrócie

Dzięki Krzysiu.
Więc prawdopodobnie ją znam , tylko nie kumam (:-).

Pozdrówki serdeczne - Jagoda

5. Data: 2003-02-14 12:41:28

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
grup dyskusyjnych napisał:b2a9cq$9g8$...@a...news.tpi.pl...
> Jakie krzewy (lub drzewa) pachna tak samo jak porzeczka zlota? W

No chyba nie chciałbyś porównywac ich do zapachu kwiatów winorośli??? :-)))
Pozdrawiam :-)
Janusz

6. Data: 2003-02-14 14:20:55

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> wrote in

> No chyba nie chciałbyś porównywac ich do zapachu kwiatów winorośli???

Zdecydowanie nie!
Winorosl pachnie (a niech strace, trudno!) pieknie!
A porzeczki zlotej nie lubie - dla mnie ma zbyt mocny, duszacy zapach z
jakims takim idacym pod spodem smrodkiem, ktory potem czuje caly dzien. Z
daleka owszem, ale im blizej, tym gorzej. Ale to oczywiscie subiektywne
wrazenie.
Pozdrowienia - Ewa Sz.

7. Data: 2003-02-14 14:25:45

Temat: Re: nie tylko porzeczka zlota
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Jak dla mnie sa to krzewy ozdobne. Liscie maja zblizone ksztaltem do lisci
agrestu, wierzchem nagie, od spodu - nie pamietam. Kwiaty sa wieksze niz u
agrestu czy porzeczek powszechnie sadzonych dla owocow; sa one zolte. (po
chwili okazalo sie, ze moj post pokrywa sie trescia z tym napisanym przez
Krzysztofa Wilka)
Wiekszosc tych krzewow rozmnozylem z pedow zdrewnialych wczesna wiosna.
Trafily do mojego ogrodu wraz z agrestami na nich szczepionymi. Z czasem
podkladki wypuscily wlasne pedy, ktore rozmnozylem (nie tylko
wlasnorecznie).
Mlode pedy atakowane sa przez mszyce, co skutecznie powstrzymuje ich wzrost.
U mnie dzieje sie to tym latwiej, ze porzeczki te rosna w sasiedztwie
jasminowcow.
A propos innych nazw: wyszukalem nazwe lacinska: Ribes aureum.

Pozdrawiam,
Bpjea

8. Data: 2003-02-14 14:26:02

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejka, dlaczego nikt nie pisze o różach, że nie wspomnę tuberoz.
Pachniesz jak róża, to wielki komplement :-)
Pozdrawiam szaro i mgliście Ja...cki 1016 hPa

9. Data: 2003-02-14 17:17:34

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> wrote in message
8...

> [...]
> jakims takim idacym pod spodem smrodkiem, ktory potem czuje caly dzien. Z
> daleka owszem, ale im blizej, tym gorzej. Ale to oczywiscie subiektywne

Pachnie kotem? To oczywiście też subiektywne wrażenie.
A kwiaty - wiele krzewów wiosennych kwitnie ładniej, a ogród ma ograniczoną
powierzchnię. Natomiast nieźle się te krzewy prezentują w parkach, choć
kwitn krótko. Niewątpliwą ich zaletą jest odporność.

Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2003-02-14 17:40:18

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mało owocowe. Mają jakieś małe owocki, ale nie ryzykowałem jedzenia.

Wyczytałam, że są jadalne, ale niezbyt smaczne.
Kaśka

Lubczyk
zielono w ...
Zakup nasion
[identyfikacja][doniczka ][litości!!!]co to za kwiatek?
pigwowce i jabłonie