ziemniaczki nadziewane miesem (kurzym:)

1. Data: 2002-03-18 08:37:41

Temat: ziemniaczki nadziewane miesem (kurzym:)
Od: "Lidia Pankiewicz" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam:)
W piatek postanowilam zaistniec czyms konkretnym na grupie i w zwiazku z tym
maly przepisik, ktory wcielilam w zycie wczoraj. mam nadzieje, ze bedzie sie
nadawalo jako wkupne:)

6-7 duzych ziemniakow
ugotowana lub upieczona piers kurczacza lub inne miesko
peczek piertuszki
1/2 kg pieczarek
1 i 1/2 czerwonej duzej papryki swiezej
1 pomidorek
1 sloiczek koncentratu pomidorowego

ziemniakom odciac ok 2 cm gornej czesci i ziemniaki wydrazyc.
miesko drobno pokroic lub zmielic. dodac posiekanej natki i ok polowy
ugotowanego i rozgniecionego widelcem miazszu ziemniakow. farsz moze byc
troche suchy i wiorowaty. wtedy mozna dodac ze 2 lyzki oleju lub lyzke
masla. farsz wymieszac porzadnie, doprawic sola, pieprzem i sypnac porzadnie
papryki slodkiej i ostrej.
nadziewac ziemniaczki, przykryc odcietymi czesciami i przewiazac bawelniana
nitka.
na patelki rozgrzac olej i smazyc ziemniaki mniej wiecej ok 5 minut z kazdej
strony. podlac woda ok szklanki, troche osolic i dusic pod przykryciem ok 20
min. (ja troche przedobrzylam, bo balam sie ze beda surowe;) jak woda
wyparuje, uzupelnic.

pieczarki umyc, ewentualnie obrac i pokroic w cwiartki. papryke w kawalki ok
2x2 cm. podsmazyc kilka minut, dodac pokrojonego pomidora, podlac ok 1 i 1/2
szklanki wody i chwilke pogotowac dodac koncentrat. doprawic wg gustu. ja
dalam sol, pieprz, bazyle suszona.

i juz:)
ziemniaczki ostroznie wyjac, posypac koperkiem podawac z sosikiem i
czerwonym winkiem:)
aha! ja jeszcze po podlaniu woda ziemniakow posypalam sie delikatnie
czerwona slodka papryka. ladnie wygladaly:)

pozdrawiam
Lidka