złamanie V kosci sródstopia- jak leczyć stopę?

1. Data: 2004-02-07 21:26:18

Temat: złamanie V kosci sródstopia- jak leczyć stopę?
Od: "js" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

6 tygodni temu złamałam V kość śródstopia. Po 2 tygodniach noszenia gipsu
okazało się że jest on zle załozony. Po zdjeciu gipsu lekarz nie załozył już
nowego twierdząc, że takie złamanie mozna leczyć bez gipsu, jednak zalecił
chodzienie o kulach -tak jakbym miała gips. Dzis mija 6 tydzień po złamaniu.
Zaczynam od czasu do czasu stawać na "złamanej" stopie, ból jest jednak
duży.
Bardzo chciałabym już normalnie chodzić. Proszę o pomoc jakie zabiegi
zastosować by móc jak najszybciej chodzić bez bólu. Lekarz nie przepisał mi
zabiegów rehabilitacyjnych, polecił jedynie bym zastosowała w miejscu urazu
pole magnetyczne, jonoforezę, ultradzwięki, laser... itp.
Do tej pory wykupiłam 10 zabiegów pola magnetycznego. Nie wiem co powinnam
wiedzieć o pozostałych zabiegach. Odnosnie jonoforezy i ultradzwięków nie
wiem jaki lek zastosować. Proszę o wskazanie skutecznych leków w przypadku
mojego urazu oraz o zabiegi godne polecenia.

2. Data: 2004-02-07 22:12:43

Temat: Re: złamanie V kosci sródstopia- jak leczyć stopę?
Od: "Max601" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc
nie wiem ale kolezanka miala ponad dwa miesiace w gipsie, pozniej
rehabilitacja, idz do dobrego chirurga, jesli chcesz to zapukaj na
gg:3930892 to moj nr, jestem raczej niewidoczny ale zostaw wiadomosc,

3. Data: 2004-02-07 23:02:44

Od: "Dziejo" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

, idz do dobrego chirurga, jesli chcesz to zapukaj na
> gg:3930892 to moj nr,

Wrodzona skromnosc, co?
A co niby chcesz kolezance powiedziec?
Jezeli istotnie jestes chirurgiem (o dobrym zapomnijmy) to po pierwsze nie
krytykuj poczynan kolegow nie znajac sprawy- jest to sprzeczne z kodeksem
etyki lekarskiej ( o ile znajomy jest Ci termin).
Do zainteresowanej:
gipsowanie stopy przy takim zlamaniu nie jest moze najlepszym pomyslem, ale
nie jest tez bledem. Gojenie zlamania kości jest procesem dlugotrwalym,
trwajacym u zdrowego czlowieka okolo 12 miesiecy. Nie mozna wiec oczekiwac
ze po 6 tygodniach wszystkie dolegliwosci ustapia i w pelni powroci czynnośc
konczyny. Odciazenie stopy (czyli kule) tez chyba juz sie nie na wiele
zdadza aczkolwiek zalezy to od przebiegu gojenia. Zabiegi rehabilitacyjne
moga nieznacznie przyspieszyc proces gojenia, ale nie wolno liczyc no to, ze
zastapia one czas- to on jest niezbedny do pelni zdrowia.
Zycze powodzenia
Andrzej

4. Data: 2004-02-08 08:48:44

Od: "js" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuje za wyjasnienia. Perspektywa 12 miesięcy jest nieco przerazjaca... .
Mam nadzieje że dolegliwości bólowe ustąpią jednak znacznie wcześniej;-).
Być może odpowiednie zabiegi rehabilitacyjne przyspieszyłyby ten proces.

Dziękuje i pozdrawiam

5. Data: 2004-02-14 10:31:47

Od: Tomek Klamka <k...@M...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

js wrote:
> [...]
> Być może odpowiednie zabiegi rehabilitacyjne przyspieszyłyby ten proces.
/cut/

Hej nie jestem lekarzem ale mialem we wrzesniu zlamania V k. śr. i
jeszcze skrecenie stawu skokowego (wszystko sie stalo za jednym
zamachem) - pytalem tu na grupie zreszta o rehabilitacje (co mozna
sprawdzic w arch. grupy). Zalozono mi gips od palców do kolana na 3
tygodnie. Zdjalem go sam po 14 dniach i "rozchodziłem noge" - najpierw
delikatnie z kulami - potem w miare powrotu siły w łydce, coraz mocniej
i po 3 tygodniach od złamania (czyli tydzien od uwolnienia konczyny)
wrocilem do sportu - wspinaczki skalnej. Bole ostatnie ustapily po 2
miesiacach od zlamania. Zycze powrotu do zdrowia i trzym sie.

Klamka

6. Data: 2004-02-14 17:31:37

Od: "yola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

O! dziękuje za wsparcie psychiczne.... ja też już staram się chodzić o
własnych siłach :-) ból jednak nadal jest uciążliwy.

niemozliwe mozliwym
hormon tarczycy
Ptasia grypa - na ile realne zagrozenie ?
Piwo a rak.
Alveo a migrena