zmiany, zmiany, zmiany

1. Data: 2017-08-28 15:30:02

Temat: zmiany, zmiany, zmiany
Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

ostatnio naszła mnie taka refleksja: jeśli człowiek uważany za luzera, niezgułę i
ofermę oraz człowieka złego próbuje się zmienić i pokazać od innej strony, otoczenie
staje się zazdrosne i na siłę wbija go w dawne buty, żeby nie urósł ponad nich. nicy
go stale krytykowali niby mówili, że powinien się zmienić, ale jak on próbuje to
robić, rodzi się zawiść zazdrość i ściąganie tej zagubionej osoby w dół. tez tak
czujecie?

2. Data: 2017-08-28 16:36:44

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Myślę, że to nie jest kwestia zazdrości, lecz niedowierzania i obawy o szczerość
intencji zmiany. Otoczenie chce wypróbowywać to, aby się przekonać.

Jest takie powiedzenie: Jeżeli zrobiłeś choćby tylko trochę złego, to musisz zrobić
dużo dużo więcej dobrego aby to naprawić.

3. Data: 2017-08-28 16:48:06

Temat: Re: zmiany, zmiany, zmiany
Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

k...@g...com pisze:

> [...]
> krytykowali niby mówili, że powinien się zmienić, ale jak on próbuje
> to robić, rodzi się zawiść zazdrość i ściąganie tej zagubionej osoby

Oprócz zazdrości wynika to chyba również ze strachu przed koniecznością
dokonania zmian w samym sobie. Podskórnie ci zazdrośnicy czują, że ta
oferma ma, lub może mieć, rację i chcieliby mu dorównać ale obawiają
się, że nie podołają. Brak wiary we własne siły i brak poczucia własnej
wartości czyli typowe objawy nierozwiązanego kompleksu Edypa. :-)))

LeoTar Gnostyk

4. Data: 2017-08-29 13:59:27

Od: "Chiron" <c...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

ps.com...
[...]

==================================

Obojętnie jak- jeśli zaczniesz się rozwijać duchowo, Twoi znajomi będą
patrzeć na Ciebie po staremu. Będą Cię więc ciągnąć w tę stronę- w którą nie
chcesz. Z jakiegoś powodu byli Twoimi znajomymi. Na przykład- fajnie się z
Tobą piło gorzałę. A teraz? Nie pijesz- to po co się spotykać? Zmieniłes
poglądy- to może zaczniesz ich umoralniać? To oczywiście tylko przykład- ale
tyczy się wszystkiego. Sporo czasu minie, zanim zaczną na Ciebie patrzeć po
nowemu. Niektórzy- być może nigdy.

Dobra wiadomość: są wokół Ciebie ludzie, których albo nie dostrzegałeś, albo
miałeś złe relacje. Wielu z nich- to potencjalni Twoi nowi znajomi. Będą Cię
wspierać w tym, co teraz robisz, jaki teraz jesteś. Nie patrz na starych
znajomych- puść ich. Nie przekonuj- bo walisz głową w mur. Rozejrzyj się
wśród tych, których do tej pory nie nazwałbyś znajomymi.

--
Chiron

Brawo Ziobro!
Tragedia polskiego małżeństwa w Rimini.
Mafia POliwowa.
Przedszkole integracyjne :-/
Śmierć jak kromka chleba. // do różnych Kviatków i innych farbowanych Lisów